Gå til innhold

Noe jeg lurer på, gjelder trening. Please svar meg!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg håper at jeg vil få mange svar for jeg trenger det virkelig.

Er ei dame på 30 år, aldri i hele mitt liv har jeg trent, verken hjemme eller treningsstudio.

Jeg er 165 og veier 57kg. Så jeg er ikke tykk, og mest fornøyd med magen min, alltid vært fornøyd med den. Men i det siste har den blitt litt bollete, noe jeg vil ha vekk.

Har ikke lyst å gå ned i vekt men bare stramme opp litt.

Har lest en del om 30 days shred, og den virker veldi effektiv.

Men er den noe for ei som aldri har trent? Blir den for tøff?

Jeg trenger virkelig råd så håper dere vil hjelpe meg.

Anonymous poster hash: a1e8b...fde

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytt!

AnonymBruker
Skrevet

Umulig at det har vært så mange innom min tråd, men ikke svart.

Hm...

Skrevet

Umulig at det har vært så mange innom min tråd, men ikke svart.

Hm...

Det var jo ikke akkurat en veldig spesifikk tittel du hadde valgt. 99% av de som er innom tråden din har ingen peiling på 30 Days Shred, og 99% av de som har prøvd 30 Days Shred kommer aldri til å klikke seg inn siden de ikke aner at det er det du lurer på.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke rpövd 30 days shred, det finnes egen tråd om det her inne.

Slik jeg har forstått er den ganske bra for de fleste friske mennesker. Du gjör bare färre repetisjoner om du ikke klarer alle.

Men er jo gratis, så bare kjöre på! Pass på tenknikken bare så du ikke får ekstra vondter. )

• Liker 2
Skrevet (endret)

Siden du har fått litt mage kan det jo tyde på at kroppen har begynt å lagre litt fett? Forbrenningen synker jo med årene. Jeg har ingen peiling på 30 days shred, men jeg tror det viktigste er å bytte ut eventuelt usunne matvarer med sunne matvarer og grønnsaker, hvertfall midt i uka :) Treningen er mer for å forme kroppen, mens det er kostholdet som er viktigst i forhold til vektnedgang

Endret av SuperFace
Skrevet

Og med mindre du har et bestemt mål du skal nå på 30 dager vil jeg tro det er bedre å begynne med en aktivitet du kan holde på med over lang tid som blir en del av din ukentlige hverdag. Jeg kjenner ikke til opplegget, men bare tittelen høres ut som "30 harde dager". Nøkkelen må jo være å ikke gi seg med trening etter 30 dager, for da er det ikke lenge til man er tilbake der man var.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke påstå at jeg kjenner detaljene i 30 days shred, jeg tror også at det fins mange varianter av dette.

Uansett, du bør IKKE satse på et slikt opplegg. At du ikke er overvektig betyr ikke at du ikke kan oppnå helsefordeler ved å trene. At magen har begynt å ese ut kan jo, som en annen her sa, være en indikasjon på at forbrenningen synker. Det er mange som har holdt en stabil vekt hele livet uten å trene, men ved en alder begynner de å ese ut.

Ved å trene regelmessig hele/resten av livet vil du minske sjansen for å bli overvektig betraktelig, samt oppnå en mengde helsefordeler: Mindre sjanse for beinskjørhet, mindre sjanse for hjerte- og karsykdommer samt ulike kreftformer og diabetes, redusert sjanse for belastningsskader osv.

Det som gir flest helsefordeler er å trene en kombinasjon med styrke og utholdenhet. Da får du alle helsefordelene som nevnt ovenfor, men spesielt når du blir eldre vil du merke fordeler av at du har trent styrke.

Du trenger ikke gå på helsestudio for å trene styrke og utholdenhet. Selv foretrekker jeg absolutt å trene utholdenhet utendørs i form av sykling i april-november og langrenn på vinteren, men det er nå lettere å trene ulike muskelgrupper på et studio der de har mange apparater enn hjemme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...