Gå til innhold

Har jeg ødelagt alt helt nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 20 år som har et lite problem, som jeg er fullt klar over at jeg kan takke meg selv for. Med denne tråden er jeg ikke ute etter å få høre at det er min egen feil og alt sånn, men jeg er ute etter noen råd (hvis det finnes noen?).

En dag i forrige uke la en gutt meg til på Facebook. Vi er fra samme by, men jeg aner ikke hvem han er. Han hadde sett meg et par ganger, fant ut hva jeg het, og la meg til. Han skrev lange forklaringer, og kommenterte alltid hvor pen jeg er osv., og luftet veldig tidlig ideen om at vi kanskje kunne dra ut for en kaffe eller noe. Jeg ble mildt sagt tatt litt på senga, og syntes det hele var veldig kleint. I tillegg var jeg opptatt med jobb og flytting akkurat denne dagen, noe som resulterte i at jeg lo det hele litt bort, og svarte han egentlig aldri på om jeg ville være med ut eller ikke. Vi fortsatte å prate litt, men ikke særlig mye.

I ettertid har jeg tenkt gjennom dette en del, og jeg har funnet ut at jeg faktisk kunne tenkt meg å møte han en gang, og derfor har jeg lyst til å opprettholde kontakten med han. Har prøvd å spørre han om en del på chatten på Facebook, mest for å få i gang samtalen igjen, og etter hvert si at jeg godt kan være med på en kaffe.

Men problemet nå er at han virker ikke særlig interessert i å skrive med meg mer... Enten så svarer han ikke, eller hvis han svarer, så er det etter mange mange timer. Jeg skrev siste meldingen til han i går ettermiddag, og han så den sent i går kveld, men han ennå ikke svart.

Er alt håp ute nå? Vet det kanskje var dumt av meg å ikke "ta imot" invitasjonen hans på en bedre måte tidligere, og det angrer jeg på. Men gjort er gjort, og jeg vil prøve å gjøre det beste ut av det. Men det er veldig vanskelig når han plutselig går fra å være kjempeinteressert, til ikke noe interessert i det hele tatt. Bør jeg skrive til han igjen, selv om han ikke har svart på den forrige meldingen min? (Jeg spurte han ikke om noe spørsmål, men det vil jo likevel være naturlig å svare, dersom en ønsker å fortsette samtalen).

Hilsen frustrert jente :(

Anonymous poster hash: 148a7...8ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare spørre om han vil ta en kaffe? Sier han nei, er han ute av verden. Da slipper du å "jakte" og gruble i ukesvis. Riv av plasteret :) (Lett å si, I know)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke bare spørre om han vil ta en kaffe? Sier han nei, er han ute av verden. Da slipper du å "jakte" og gruble i ukesvis. Riv av plasteret :) (Lett å si, I know)

Ja, jeg har jo tenkt på å gjøre det, men synes det er så vanskelig siden han ikke svarer når jeg prøver å få i gang samtalen. Føler det blir litt unaturlig å bare spørre om vi skal ta en kaffe, uten at han en gang har svart på det forrige vi snakket om. Redd for å plutselig virke for desperat eller noe... Vet ikke om jeg burde ta det som et hint at han ikke svarer. Synes også det er litt merkelig at han så fort går fra å være kjempeinteressert, til å virke helt totalt uinteressert :( Kan jo selvfølgelig ha noe med det at jeg ikke virket gira på å møte han da han luftet ideen, men han burde jo i det minste holde samtalen varm for det?

TS

Skrevet

[...] Bør jeg skrive til han igjen, selv om han ikke har svart på den forrige meldingen min? (Jeg spurte han ikke om noe spørsmål, men det vil jo likevel være naturlig å svare, dersom en ønsker å fortsette samtalen).

Hilsen frustrert jente :(

Han gidder knapt å svare deg, og likevel driver du med sånne hard-to-get-mind-games på face? Lurt... :popcorn:
  • Liker 1
Skrevet

Du ler bort han sitt forslag om å møtes over en kaffe eller lignende... Og med poenget til han over meg her så tror jeg du har svaret..

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg har jo tenkt på å gjøre det, men synes det er så vanskelig siden han ikke svarer når jeg prøver å få i gang samtalen. Føler det blir litt unaturlig å bare spørre om vi skal ta en kaffe, uten at han en gang har svart på det forrige vi snakket om. Redd for å plutselig virke for desperat eller noe... Vet ikke om jeg burde ta det som et hint at han ikke svarer. Synes også det er litt merkelig at han så fort går fra å være kjempeinteressert, til å virke helt totalt uinteressert :( Kan jo selvfølgelig ha noe med det at jeg ikke virket gira på å møte han da han luftet ideen, men han burde jo i det minste holde samtalen varm for det?

TS

Kanskje han begynte å date ei anna?

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han begynte å date ei anna?

Hvis han begynte å date noen andre så fort, så får det bare være :) Er bare tre-fire dager siden vi bagynte å prate, så driver han på med flere, er jeg ikke særlig interessert lengre.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Han gidder knapt å svare deg, og likevel driver du med sånne hard-to-get-mind-games på face? Lurt... :popcorn:

Jeg leker ikke hard to get på Facebook? Jeg prøver jo å holde i gang samtalen. Jeg spurte han hvor i byen han bor, så svarte han på det, og spurte hvor jeg bor, hvor jeg igjen svarte og sa at jeg nettopp har flyttet osv. Det vil jo være naturlig at han svarer, selv om det ikke var et spørsmål inn i bildet i den siste meldingen jeg skrev?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du ler bort han sitt forslag om å møtes over en kaffe eller lignende... Og med poenget til han over meg her så tror jeg du har svaret..

Jeg vet at det var dumt av meg å gjøre det, men det var jo ikke sånn at jeg åpenbart lo av han. Jeg bare svarte på alt det andre han spurte om (han skrev lange meldinger, men masse spørsmål, komplimenter osv). Syntes som sagt det hele var litt kleint, i tillegg til at jeg ikke umiddelbart vil takke ja til å gå ut med en jeg ikke visste hvem var for 5 minutter siden. Og på toppen av det hele var jeg veldig opptatt akkurat denne dagen, så fikk dessverre ikke tid til å tenke nøye gjennom det jeg skrev til han. Skjønner nå at jeg burde vente til jeg fikk satt meg ned og undersøke litt :(

Som sagt er jeg ikke ute etter å få høre at dette er min feil, for det vet jeg allerede. Jeg er ute etter noen eventuelle råd, hvis ikke alt håp er ute allerede.

TS

Skrevet

Du kan spørre om han fortsatt vil ta den kaffen han spurte om?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan spørre om han fortsatt vil ta den kaffen han spurte om?

Men blir ikke det litt dumt å plutselig spørre om det, siden han ikke svarer på det forrige jeg skrev? Og skal jeg spørre nå med en gang, eller skal jeg vente litt og se om han skriver noe til meg senere? Synes dette er så vanskelig, er ikke så særlig på dette med dating, da jeg har hatt kjæreste ganske lenge...

TS

Skrevet

Men blir ikke det litt dumt å plutselig spørre om det, siden han ikke svarer på det forrige jeg skrev? Og skal jeg spørre nå med en gang, eller skal jeg vente litt og se om han skriver noe til meg senere? Synes dette er så vanskelig, er ikke så særlig på dette med dating, da jeg har hatt kjæreste ganske lenge...

TS

Det spørs jo litt hva det forrige du skrev var for noe. Om det var noe fillegreier som egentlig ikke krever noe svar så syns jeg ikke det blir for dumt.

Kan være han mistet litt interesse om du lurte deg unna den forespørselen hans, da er det ikke alle som gidder å fortsette med tørrprat da det oppfattes som om du/motparten ikke er interessert i noe annet enn tomprat.

Nå vet ikke jeg hva dere har pratet om, så det blir bare spekulasjon, anklager deg ikke for noe. Du må nesten vurdere selv ut ifra hvordan dialogen deres er :)

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo litt hva det forrige du skrev var for noe. Om det var noe fillegreier som egentlig ikke krever noe svar så syns jeg ikke det blir for dumt.

Kan være han mistet litt interesse om du lurte deg unna den forespørselen hans, da er det ikke alle som gidder å fortsette med tørrprat da det oppfattes som om du/motparten ikke er interessert i noe annet enn tomprat.

Nå vet ikke jeg hva dere har pratet om, så det blir bare spekulasjon, anklager deg ikke for noe. Du må nesten vurdere selv ut ifra hvordan dialogen deres er :)

Men er det ikke naturlig med litt prat om alt og ingenting, siden vi ikke kjenner hverandre fra før? Jeg kan jo ikke huske å ha sett han en gang... For meg er det i alle fall naturlig, men kanskje noen synes det beste er å møtes med en gang og ta praten over en kaffe istedet? Helt ærlig synes jeg det virker veldig skummelt, men jeg er ganske pysete når det kommer til den slags, da. Men når jeg tenker over det, så har jeg jo ingenting å tape på å møte han. Betyr jo ikke at vi er sammen, for det :)

TS

Skrevet

Jeg vil jo tro det er normalt, selv har jeg gjort det. Var mye tørrprat frem og tilbake hvor begge tok initiativ. Men folk er også veldig forskjellig så er nok ingen fasitsvar :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil jo tro det er normalt, selv har jeg gjort det. Var mye tørrprat frem og tilbake hvor begge tok initiativ. Men folk er også veldig forskjellig så er nok ingen fasitsvar :)

Her virker det i alle fall som at kun jeg tar initiativ til tørrprat. Han tok litt initiativ tidligere, sånn like etter at han hadde kommet med ideen om kaffe, men så dabbet det helt av. Vanskelig for meg å vite hvorfor :(

TS

Skrevet

Men er det ikke naturlig med litt prat om alt og ingenting, siden vi ikke kjenner hverandre fra før? Jeg kan jo ikke huske å ha sett han en gang... For meg er det i alle fall naturlig, men kanskje noen synes det beste er å møtes med en gang og ta praten over en kaffe istedet? Helt ærlig synes jeg det virker veldig skummelt, men jeg er ganske pysete når det kommer til den slags, da. Men når jeg tenker over det, så har jeg jo ingenting å tape på å møte han. Betyr jo ikke at vi er sammen, for det :)

TS

Jeg føler det med hva man føler er mest naturlig, av å skrive sammen på facebook litt først, eller starte med å nesten møtes over kaffe med en gang kan ha litt med alderen å gjøre også :P Selv ville jeg ha skrevet litt med denne fyren på facebook før et eventuelt møte.

Hvor gammel er denne fyren ? :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det med hva man føler er mest naturlig, av å skrive sammen på facebook litt først, eller starte med å nesten møtes over kaffe med en gang kan ha litt med alderen å gjøre også :P Selv ville jeg ha skrevet litt med denne fyren på facebook før et eventuelt møte.

Hvor gammel er denne fyren ? :)

Vi er like gamle, 20 år :) Jeg hadde jo tenkt å skrive litt med han, for så å ta opp dette med kaffe igjen. Men vanskelig når han ikke virker interessert lengre... Lurer derfor på om jeg skal si at vi kan ta en kaffe om han fortsatt har lyst, om jeg skal prøve å fortsette å prate på Facebook, eller om jeg rett og slett skal ta hintet og bare glemme hele han.

TS

Skrevet

Vi er like gamle, 20 år :) Jeg hadde jo tenkt å skrive litt med han, for så å ta opp dette med kaffe igjen. Men vanskelig når han ikke virker interessert lengre... Lurer derfor på om jeg skal si at vi kan ta en kaffe om han fortsatt har lyst, om jeg skal prøve å fortsette å prate på Facebook, eller om jeg rett og slett skal ta hintet og bare glemme hele han.

TS

Hmm.. da hadde jeg egentlig bare spurt han rett ut om han var interessert i å ta den kaffen mer eller ikke :) det verste som kan skje er vel at han sier nei. Og spør du får du jo et svar og slipper å fundere mer på det :)

Skrevet

Bare spør om dere skal ta en kaffe sammen. Svarer han nei, slipper du bruke mer tid på han. Er derimot svaret ja...

AnonymBruker
Skrevet

Nja, jeg personlig hadde ikke spurt om vi skulle ta en kaffe når han alikevel virker en smule uinteressert. Da kan det jo fint hende at han svarer "ja, det kan vi" også blir det bare hengende i luften også må du igjen ta initativ til når dere skal ta kaffen og "mase" frem en faktisk avtale.. Eller tenkte du å spørre "vil du ta en kaffe tirsdag kl 13.00" liksom? Jeg føler at gutter er ganske "enkle", du merker stort sett ganske greit om interessen er der. Og utifra det du skriver høres han ikke akkurat superduperkeen.. Men det er jo lov å prøve ;) det verste er at det blir et nei, evnt at han ikke svarer.

Anonymous poster hash: d1d92...2cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...