AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Hei! Går på en antibiotiotikakur, og det står at jeg ikke burde få i meg kalsium (melk, Biola osv) "mindre enn 3 timer før og minst 1 time etter pilleinntak". Jeg tok pille 21.00 ca, og drakk 22.00 en kopp kakao fra maskin med melkepulver. Kan det ha en effekt? vil jeg bli kvalm, feks? reagerer aldri på antibiotika ellers. Og et annet spørsmåL: tidligere ved antibiotikakurer har jeg fått luktende urin, men ikke denne gangen? Er symptomfri fra før, så vanskelig å si om jeg blir bedre eller ikke, altså om kroppen reagerer. Kan jeg være resistens? UFf, ikke lett, er veldig redd for å bli syk.... Det står at det vil hindre virkningen av antibiotikaen... Anonymous poster hash: e28dd...767
Gjest Gjest_Lindiana Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 (endret) Grunnen til at man ikke skal drikke melk med antibiotika er fordi det hemmer effekten (gjelder generelt alle medisiner). Etter endt kur er det lurt å drikke biola og andre produkter med sunne bakterier for å få tilbake en god tarmflora. Det er normalt at urinen lukter når man tar antibiotika, men er også normal at den ikke gjør det. Endret 17. juni 2014 av Lindiana
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Grunnen til at man ikke skal drikke melk med antibiotika er fordi det hemmer effekten (gjelder generelt alle medisiner). Etter endt kur er det lurt å drikke biola og andre produkter med sunne bakterier for å få tilbake en god tarmflora. Det er normalt at urinen lukter når man tar antibiotika, men er også normal at den ikke gjør det. Okei, så jeg vil ikke bli kvalm eller dårlig av den koppen med kakao? Anonymous poster hash: e28dd...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå