Gå til innhold

Røyking: Hva kan jeg gjøre for å slippe og bli dårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Naboens kjæreste flyttet inn for tre uker siden og han sitter på balkongen under meg og røyker. Han er hjemmeværende og røyker minst 20 om dagen. Jeg har alltid blitt dårlig av røyk og vanligvis kan jeg jo bare gå hvis dt røykes, men nå stinker det i leiligheten. Hvis jeg lukker vinduene blir det over tredve grader i leiligheten, og jeg må jo ha frisk luft. Jeg har bare vinduer over balkongen til naboen. Hva kan jeg gjøre for å slippe og kaste opp og få migrene? Jeg har skjønt at jeg må flytte, men jeg får ikke solgt leiligheten på en-to-tre. Jeg må bo her i mellomtiden. Astmaen min har blitt verre og jeg har vært hos fastlege og fått innhalator (har ikke brukt det siden jeg var barn), men han kunne ikke hjelpe mot migrenen og kvalmen. Beklager at dette ble rotete, men jeg er så kvalm at jeg nesten ikke orker tenke. Jeg må bare få gjordt noe problemet!

Anonymous poster hash: 024e1...28d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Naboens kjæreste flyttet inn for tre uker siden og han sitter på balkongen under meg og røyker. Han er hjemmeværende og røyker minst 20 om dagen. Jeg har alltid blitt dårlig av røyk og vanligvis kan jeg jo bare gå hvis dt røykes, men nå stinker det i leiligheten. Hvis jeg lukker vinduene blir det over tredve grader i leiligheten, og jeg må jo ha frisk luft. Jeg har bare vinduer over balkongen til naboen. Hva kan jeg gjøre for å slippe og kaste opp og få migrene? Jeg har skjønt at jeg må flytte, men jeg får ikke solgt leiligheten på en-to-tre. Jeg må bo her i mellomtiden. Astmaen min har blitt verre og jeg har vært hos fastlege og fått innhalator (har ikke brukt det siden jeg var barn), men han kunne ikke hjelpe mot migrenen og kvalmen. Beklager at dette ble rotete, men jeg er så kvalm at jeg nesten ikke orker tenke. Jeg må bare få gjordt noe problemet!

Du kan jo gå ned å spørre på en fin og ydmyk måte om de har mulighet til å gå ut for å røyke. Forklare på en skikkelig måte hvor syk du blir.

Anonymous poster hash: 4d3fe...f19

Gjest HappyWaffle
Skrevet

kommunikasjon med naboene dine ;)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, enig med forrige innlegg, før du gjør noe så drastisk som å flytte, så kan du høre med naboen på en fin måte om de kan ta hensyn, og fortelle at du faktisk blir syk av det.

Anonymous poster hash: 4f83f...d0e
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket med dem, men de er ikke enige i at røyk siver opp og inn mine vinduer. De mener røyken siver rett ut av balkongen deres og forsvinner øyeblikkelig. I tillegg ble han ganske sint, hvis han ikke kan røyke balkongen må han gå ut på andre siden av leiligheten og røyke på gressplenen.

AnonymBruker
Skrevet

Få legeerklæring og legg fram for styret der du bor. Det er for ille at du skal måtte flytte pga andre menneskers uvaner.

Anonymous poster hash: 35a0e...810
  • Liker 1
Skrevet

Hvis alle andre muligheter ikke går, kanskje det kan hjelpe med en vifte på verandaen? Aner ikke om det funker da.

AnonymBruker
Skrevet

De var ikke enig nei... takke meg til alså. Ta kontakt med styret, få deg en legeerklæring å gi til styret.

Anonymous poster hash: 4f83f...d0e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulighet for å glasse inn verandaen? Dette og en vifte kunne kanskje løst noe av problemet. + Aircondition inne.

Jeg er enig i det med legeerklæring og kontakt med borettslaget

Anonymous poster hash: 8c790...a36

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd!

Jeg kan ikke gjøre fasadeendringer, så ingen innglassering av balkongen.

Hun som bor under (altså eier av leiligheten og kjæreste med røykeren) er i styret og de andre i styret røyker også. Jeg ringte han ene for å høre om det var noe de kunne bidra med, men det var det altså ikke.

Så jeg har skjønt at jeg er nødt til å flytte. Jeg skjønner på en måte at de blir irriterte, de eier jo balkongen like mye som jeg eier min leilighet. Jeg er bare litt irritert over at jeg nok ikke får solgt leiligheten til så bra pris. Han kommer jo til å sitte og røyke når det er visning.

Vifte har jeg satt utenfor soveromsvinduet, men jeg synes det hjelper minimalt. Det lukter betydelig mye mer røyk inne i leiligheten enn på balkongen så jeg mistenker at en del av røyken siver inn i leiligheten under, og så opp til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...