Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mia24
Skrevet

Hei..

Jeg er i et fast forhold, og har det fint. Nå har det seg slik at en gammel flamme har dukket opp og vil være venner, vise meg sitt nye jeg.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. noe nært vennskap kan han ikke vente seg, tror ikke vi har så mye felles at det er aktuelt. Menmen. Han vil i alle fall møte meg, og jeg vet ikke helt. Det er mange år siden vi så hverandre, så det kunne vært artig, men jeg vil ikke ha for mye kontakt heller. Jeg er litt usikker på hva han egentlig vil (det var han som tok kontakt) men har gjort det klart at jeg er opptatt. Dessuten tror jeg ikke det blir for populært hos min bedre halvdel..skal uansett fortelle ham om dette. Hva tror dere? Noen som har vært i samme situasjon? :-?

Videoannonse
Annonse
Gjest Phair
Skrevet

Jeg ville på en pen måte bedt han hoppe i havet.

Gjest Gjesta
Skrevet

Aldri noe god ide er min erfaring.

Dessuten tror jeg min n¨værende ikke hadde satt noe stor pris på det :D

Skrevet

Jeg hadde en øl for noen år siden med eksen. Det bidro til å "få ham ut av systemet". Var jo litt nysgjerrig, og fant ut at jeg ALDRI ville falt for ham nå. Han er en kjempehyggelig fyr, så det var jo koselig. Men ikke noe mer.

Har du ikke lyst til å treffe ham, så er det ikke noe poeng.

Skrevet

At du engang vurderer det...

Faller det deg ikke inn å sette spørsmålstegn ved hans intensjoner?

Tror du nå egentlig han er så forandret? Og hvordan skulle det ha skjedd da, liksom? Og hvorfor skulle han like å vise det til deg, er ikke du fortid?

Jeg har også hatt slike, og de har egentlig aldri forandret seg mer enn på overflaten. Det som har skjedd er at de har fått nye damer etter meg, så gått igjennom masse trøbbel, og så "skjønt" det liksom. Det er selvfølgelig bare tull. Det handler kun om at de skal føle seg bedre. Det gikk til helvete med henne han ble sammen med etter deg, han trenger å skylde på henne, og han kommer til deg for å "ordne opp". Typisk....

Skrevet

Hmmm tenkte jeg når jeg leste dette her.Hvis jeg skal si min mening så ville jeg vel trodd han er litt mere interesert i deg enn bare som en venn.Hvis du ikke har sett han på lenge så er det jo litt rart han plutselig dukker opp og vil at dere skal møtes og vere venner.Jeg ville luktet ugler i mosen.Men dette er bare min mening,det bør jo ikke vere slik.Men jeg ville anbefalt å ha føle hornene ute hvis du bestemmer deg for å treffe han.

Gjest Mia24
Skrevet

Hm.. takk for svar alle :)

Tja..har ikke bestemt meg ennå. Har ikke noen interesse av å ha ham i min omgangskrets. Men kanskje få ham ut av systemet, som en nevnte. Og er litt redd for å være for hard, da han har slitt psykisk en del.

Bærer ikke nag til ham for noe, hvis noen trodde det. Så jeg ber ham ikke hoppe i havet. Men regner med at jeg må si på en pen måte at det ikke passer helt å være for gode venner. Har svart på meldingene hans, og det gjør det vel bare vanskeligere. Men vil ikke være ufin heller.

Skrevet

I utgangspunktet er det ingenting galt med å være venner med ekser. Hvis du selv føler for det er det vel greit, men ellers kan du jo som du selv sier forklare på en pen måte at det ikke passer.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja.. det var det. Vet ikke hva jeg vil, som sagt. Men vet at jeg ikke vil ha ham som nær venn, vi er for ulike. Nå har han vel forandret seg en del, og jeg også, men vi er egentlig svært forskjellige i utgangspunktet, uten at det er noe galt i det. Saken er den at han har flyttet tilbake til samme bosted som meg, derfor han vil treffes. Har ikke noe i mot et møte, men vil ikke han skal håpe på noe. Det tror jeg ikke han gjør heller, jeg har jo sagt at jeg er i et forhold. Har ikke vært oppe i noe liknende og vet ikke helt hva det kan føre med seg. Min kjære trenger ikke å bekymre seg, men han vil nok gjøre det likevel.

Skrevet

Ja da vil dere vel treffes rundtomkring uansett, så kanskje der er liksågreit å få det overstått? Sørg for å ha en avtale med kjæresten slik at du kun kan møte eksen en kort tid. Prat overfladisk om vær og vind og hva han har foretatt seg siden sist. Ikke snakk om følelser. Da kan du bare si at dette er du ikke så interessert i, siden du ikke er interessert i ham.

(Dersom du sier at det er fordi du er i et annet forhold, så kan han jo tro at han kan manipulere deg til å tro at han selv var den ene dersom det var slutt med din nåværende! (kronglete skrevet!!)) Kort sagt: Gjør det klart for ham at han er uinteressant UANSETT!

Gjest Anonymous
Skrevet

Diddi: Kanskje litt kronglete ja, men skjønner :)

Det skal sies at vi hadde bare et kort forhold, ikke noe seriøst i mine øyne. Så jeg stusser litt over at han tar kontakt nå. Han må jo skjønne at det toget er gått.

Skrevet

Han tar kontakt fordi det siste forholdet hans gikk ad undas, og han må ordne opp med deg for å kunne tviholde på sin forestilling om hva som gikk galt i det siste forholdet sitt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Siste gjest: kan du utdype litt? :-?

Skrevet

Ja, for om du er usikker på hans intensjoner nå, hvorfor møte ham bare fordi han inviterer? Du MÅ jo ikke...

Gjest Anonymous
Skrevet

Vel..synes ikke det er slik at man må være uvenner fordi man ikke er sammen lenger, men heller ikke for gode venner. Det jeg tenker om dette er at jeg ønsker en viss distanse, men vi kan godt være på hils.

Skrevet

Jeg er helt enig i at det er et fint forhold til en x å kunne ha det slik.

Skrevet
Siste gjest: kan du utdype litt? :-?

Ja.

Exempel: En venninne har vært sammen med en manipulerende og beint og rent slem fyr. Før henne hadde han et kort forhold til en snill, forståelsesfull jente som put'a opp med alt for mye før hun til slutt dumpet han. Han utleverte henne, pinlig, snakket dritt, og selv var han selvfølgelig offeret etter dette. Venninna mi var jo sååh mye bedre - i detaljer. Men venninna mi er ikke like snill og forsiktig som henne, og kan sette på plass folk hvis de er helt out of line. Hun lot seg ikke lure til å forstå han og tilgi han hele tiden. Han ble rimelig voldelig etter hvert. Sykelig sjalu, paranoid og urettferdig var han hele tiden. Men han er jo selvfølgelig offeret denne gangen også. Så nå, når hun har dumpet han, driver han og tar kontakt med hun tidligere eksen, for å "ordne opp", enda han har ny kjæreste. Han har jo aaaldri sagt noe stygt om henne? - nei det må være en misforståelse eller noe venninna mi finner på!

Det handler ikke om at han har forstått eller lært noe som helst, men mest sansynlig om at han må ordne opp litt rundt om kring så han lettere kan skylde på venninna mi, og dermed slippe at folk - og han selv - skjønner at han nettopp er en manipulerende, falsk drittsekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...