Gå til innhold

Gave til praktiserende homoseksuelle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et par år siden fortalte min daværende bestevenninne at hun praktiserte homoseksualitet, det er forsåvidt greit. Men nå har jeg blitt invitert til hun og hennes kvinnelige kjærestes bryllup til høsten. Jeg er strengt i mot at homoseksuelt praktiserende får gifte seg og inngå lovlig ekteskap så jeg har takket nei. Men er det fortsatt forventet at jeg stiller med gave til brudeparet? Er det kotyme?

Anonymous poster hash: ee542...305
Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliky
Skrevet

:hoho:Praktiserende homoseksuelle! :hoho:

Rart at hun ville invitere et så sneversynt menneske som deg, TS.

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Neida, om du ikke skal i bryllupet synes jeg ikke det er noen selvfølge at du skal gi dem noen gave. At holdningene dine tilhører en tid som heldigvis er forbi (motstand mot likekjønnet er ekteskap er greit nok det, men det er noe med hvordan de hele omtales) er nå en ting, men du kan godt droppe å sende dem en gave om du ikke skal i bryllupet. Jeg regner ikke med at de forventer en.

Anonymous poster hash: 71973...e7b
  • Liker 7
Gjest New_Girl
Skrevet (endret)

Jeg tror ingen forventer noe som helst av deg.

Endret av New_Girl
  • Liker 17
Skrevet

For et par år siden fortalte min daværende bestevenninne at hun praktiserte homoseksualitet, det er forsåvidt greit. Men nå har jeg blitt invitert til hun og hennes kvinnelige kjærestes bryllup til høsten. Jeg er strengt i mot at homoseksuelt praktiserende får gifte seg og inngå lovlig ekteskap så jeg har takket nei. Men er det fortsatt forventet at jeg stiller med gave til brudeparet? Er det kotyme?

Jeg synes virkelig ikke at du bør møte opp en gang. Du lever tydeligvis i 19-pil-og-bue, så da synes jeg at du burde gjøre noe annet den dagen.

Kanskje dette er dagen hvor du kan begynne å praktisere det kjente kortspillet Bridge.

• Liker 6
Skrevet

Når jeg har vært invitert i bryllup har jeg gitt gave selv om jeg har takket nei. Men så har jeg takket nei fordi jeg ikke kan komme, ikke av prinsipielle grunner.

Kutyme å gi gave til bryllup du prinsipielt mener burde være forbudt? Tviler på det. Skjønner heller ikke hvorfor du spør/bryr deg om hva som er forventet?

Skrevet

Haha, håper du er troll...

:)

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har vært invitert i bryllup har jeg gitt gave selv om jeg har takket nei. Men så har jeg takket nei fordi jeg ikke kan komme, ikke av prinsipielle grunner.

Kutyme å gi gave til bryllup du prinsipielt mener burde være forbudt? Tviler på det. Skjønner heller ikke hvorfor du spør/bryr deg om hva som er forventet?

Dere missforstår, jeg er ikke ute etter å såre noen. Hun vet at jeg er skeptisk, men inviterer meg likevel da vi er gode venner i det daglige!

Skrevet

Dere missforstår, jeg er ikke ute etter å såre noen. Hun vet at jeg er skeptisk, men inviterer meg likevel da vi er gode venner i det daglige!

Ånei, men daså. Selvfølgelig er det helt greit at du sårer noen når du ikke er ute etter det...

Om du bør gi gave eller ikke får du nesten føle på selv, om hun virkelig er en god venninne av deg så ville jeg tro det føles naturlig å gi en gave uansett? Tenk mer på at hun er din venninne og opplever noe av det største i livet sitt, enn at du har motforestillinger mot selve ekteskapet hennes når du vurderer om du skal gi gave eller ikke.

Jeg gir gaver til mine gode venninner og barndomsvenninner jeg fortsatt har kontakt med når det skjer noe stort i livene deres, som f.eks. fødsler, bryllup og noen runde tall, uavhengig av om jeg er invitert eller ikke, og hadde selvfølgelig derfor også gitt en gave om jeg ble invitert men ikke kunne komme.

• Liker 2
Skrevet

Det er vanskelig å svare på hva som er "forventet" i en situasjon som dette. Det er vel kanskje ikke det du lurer på heller? På meg virker det som det du vil vite om din venninne har "grunn" til å bli såret hvis du ikke kjøper gave? Hvis min bestevenninne gifter seg vil det være naturlig å gi en gave selv om jeg ikke kan komme/blir invitert i bryllup.

Hva ville du gjort hvis hun skulle gifte seg med en mann, og du var bortreist og ikke kunne gå i bryllupet? Har du vært invitert i andre bryllup du ikke har gått i? Har andre gode venner giftet seg? Her finner du svaret: hvis du i disse situasjonene har/ville gitt gave, er det også det som er "riktig" nå.

I din situasjon ville jeg nok gitt en gave og en gratulasjon, både fordi det er naturlig for meg å gi gaver når noen som står meg nær gifter seg, og fordi det kan bli litt sårt for din venninne hvis hun får følelsen av at hennes ekteskap ikke er "bra nok".

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enig med deg i att kirken ikke har noe mandat i og gifte homosexuelle.

Trøste ekteskap borgerligt for å få det juridiske på plass er vel mer naturlig da.

Du kan jo gi en gave for det om du føler for det, lykke til med livet liksom ?

Det er ikke du som har sagt att homofile ikke passer i ekteskap i religiøs setting, det er bibelen som har blitt tolket slik av kirken.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg i att kirken ikke har noe mandat i og gifte homosexuelle.

Trøste ekteskap borgerligt for å få det juridiske på plass er vel mer naturlig da.

Du kan jo gi en gave for det om du føler for det, lykke til med livet liksom ?

Det er ikke du som har sagt att homofile ikke passer i ekteskap i religiøs setting, det er bibelen som har blitt tolket slik av kirken.

Bibelen har ikke akkurat blitt tolket slik, det står svart på hvitt at menn som ligger med menn ikke skal arve Guds rike.

Så er ikke så mye tolking. Men jeg som tilhører et annet trossamfunn (kristen), og prøver å følge det som står i bibelen, aksepterer de homofile. Vi aksepterer bare ikke handlingene. Men menneskene er det jo ikke noe i veien med.

Jeg tror kanskje jeg hadde fulgt samvittigheten min om jeg skulle ha gitt gave eller ikke. Så det må du føle deg fram på.

Anonymous poster hash: f57cb...946

Skrevet

Bibelen har ikke akkurat blitt tolket slik, det står svart på hvitt at menn som ligger med menn ikke skal arve Guds rike.

Så er ikke så mye tolking. Men jeg som tilhører et annet trossamfunn (kristen), og prøver å følge det som står i bibelen, aksepterer de homofile. Vi aksepterer bare ikke handlingene. Men menneskene er det jo ikke noe i veien med.

Jeg tror kanskje jeg hadde fulgt samvittigheten min om jeg skulle ha gitt gave eller ikke. Så det må du føle deg fram på.

Anonymous poster hash: f57cb...946

Du tolker altså alt i bibelen bokstavelig? Onani er synd, mannen skal tukte kone og barn etc?

• Liker 6
Skrevet

Praktiserende homofile, jeg må bare le! :laugh:
Det er da vel ingen som går rundt og sier praktiserende heterofile? :fnise:
Homofile er folk de også på lik linje med heterofile, eneste forskjell er at de lever med en av det samme kjønn.

Men nok om det, om du vil/bør kjøpe gave er jo helt opp til deg. Er det virkelig bestevenninnen din syns jeg jo du bør gi noe, bare for høflighets skyld.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo gi gavekort hos en skilsmisseadvokat, eller en bibel el.l.

Anonymous poster hash: 573f1...a63
  • Liker 2
Gjest Blomst83
Skrevet

Man skal høre mye rart før øra faller av. Praktiserende homofile faktisk.

Skrevet

Du tolker altså alt i bibelen bokstavelig? Onani er synd, mannen skal tukte kone og barn etc?

Onani er ikke synd, du må lese historien en gang til. (det er verdt det. )

Gjest Evans
Skrevet (endret)

Leit å lese at du er i er i mot at din venninne skal oppleve den lykken det er å gifte seg med noen hun elsker.

I de bryllup jeg har vært invitert til, men ikke har hatt anledning til å gå i, som også har vært relativt gode venner, har jeg sendt med noen som skal en gave fra meg. Men når du ikke klarer å se din venninne lykkelig, fordi hun er homofil, så syns jeg egentlig du kan droppe gaven også. Hadde du vært min venninne, hadde jeg ikke ønsket noe gave fra deg.

Endret av Evans
Gjest Evans
Skrevet

Gi dem en strap on! :nigo:

Pleier du å gi sexleketøy til dine venner i bryllupsgave?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...