Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #1 Del Skrevet 20. juni 2004 hvor mange ganger kan man utsette mensen på rad uten at det er farlig på noen som helst måte? har utsatt den nå i to mnd... og det er deilgi å være uten;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 20. juni 2004 #2 Del Skrevet 20. juni 2004 To måneder er ikke noe problem. Tre måneder går greit etter hva jeg har hørt, men spør legen din for sikkerhetsskyld, du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. juni 2004 #3 Del Skrevet 20. juni 2004 Det er stor uenighet ang. den saken... Noen leger mener man ikke skal gjøre det uten at det er absolutt nødvendig, andre mener man kan utsette til det uendelige.... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #4 Del Skrevet 20. juni 2004 Aner ikke om det finnes noen grense for når det kan bli skadelig (eller om det kan bli det i det hele tatt). Men når du til slutt skal ha mensen, er belegget på slimhinnen i livmoren en del tykkere enn vanlig fordi det har fått bygge seg opp lenge. Har hørt av flere som har prøvd at den første mensen etter en lengre pause kan gjøre ganske vondt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. juni 2004 #5 Del Skrevet 21. juni 2004 Kan du ikke få en p-sprøyte da? Hører at man slipper mensen da. Kan umulig tenke meg at det er sunt å utsette og utsette mensen sånn over langen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 21. juni 2004 #6 Del Skrevet 21. juni 2004 En p-sprøyte er vel ikke til å utsette mensen med! Mange får blødninger av den i lang tid etterpå. Den er ikke noe man tar en gang bare for å slippe mensen! Ellers finnes det i USA nå nye p-piller som man tar sammenhengende i 3 mnd - slik at man kun har mensen 4 ganger i året. Siden disse er oppfunnet skulle man tro det går greit å utsette mensen mer enn en gang etter hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. juni 2004 #7 Del Skrevet 21. juni 2004 Sorry, min feil. Men jeg har flere venninner som bruker den og de har ikke mensen pr def. Og har ikke hatt det på et par år heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 21. juni 2004 #8 Del Skrevet 21. juni 2004 Hm... Men er det ikke forskjellig fra pille-type til pille-type også da? Det trodde i alle fall jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl83 Skrevet 21. juni 2004 #9 Del Skrevet 21. juni 2004 Står det ikke i det lille heftet som følger med pillene? Det gjør det ihvertfall hos meg.... Har brukt to forskjellige typer og der stod det i begge. Nå bruker jeg yasmin og med de kan man utsette mensen tre ganger på rad. Hvis det ikke står i heftet er det vel bare å spørre legen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2004 #10 Del Skrevet 21. juni 2004 Det er veldig stor uenighet når det kommer til dette temaet. jeg har vært hos tre leger - og alle ga meg forskjellig svar. den ene sa at kroppen min ikke ville fungere som den skulle hvis jeg utsatte mensen, den andre sa jeg kunne utsette så lenge jeg ville og den tredje sa at jeg kunne hoppe over anenhver mens. Jeg har valgt å ikke høre på noen av dem og jeg hopper over mensen når jeg føler for det, men jeg har merket at jeg får menssmerter som er fire ganger så vonde enn hva jeg pleier å få. sist gang måtte jeg ligge i senga mi en hel dag og fikk utskrevet sterkere smertestillende hos legen. jeg trenger vel ikke si at jeg hopper over mensen like mye nå lenger.. Så er du bekymret for menssmertene, kunne det kanskje være en ide å ikke utsette mensen for lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerfugl83 Skrevet 21. juni 2004 #11 Del Skrevet 21. juni 2004 Det er veldig stor uenighet når det kommer til dette temaet. jeg har vært hos tre leger - og alle ga meg forskjellig svar. den ene sa at kroppen min ikke ville fungere som den skulle hvis jeg utsatte mensen, den andre sa jeg kunne utsette så lenge jeg ville og den tredje sa at jeg kunne hoppe over anenhver mens. Jeg har valgt å ikke høre på noen av dem og jeg hopper over mensen når jeg føler for det, men jeg har merket at jeg får menssmerter som er fire ganger så vonde enn hva jeg pleier å få. sist gang måtte jeg ligge i senga mi en hel dag og fikk utskrevet sterkere smertestillende hos legen. jeg trenger vel ikke si at jeg hopper over mensen like mye nå lenger.. Så er du bekymret for menssmertene, kunne det kanskje være en ide å ikke utsette mensen for lenge. Jeg har hoppet over mensen både en, to og tre ganger men aldri fått verre menssmerter så det er nok individuelt.... Hvis ikke det bare er jeg som er heldig? Vet ikke jeg men har ihvertfall aldri merket noen forskjell... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 21. juni 2004 #12 Del Skrevet 21. juni 2004 NÅr det kommer til P-sprøyte, så kjenner jeg også ei som synes det er så greit med sprøyte fordi hun slipper å ha mensen. MEN hun tar neste sprøyte tidligere enn hun må. (jeg vet ikke hvor ofte man tar denne sprøyta jeg..hver mnd, eller?) Si at hun tar ny sprøyte hver 3 uke da, istedet for hver 4. - og da har hun ikke mensen.. Når det kommer til å usette mensen med p-piller, blir dere ikke veldig uvel og oppblåst om dere gjør det? jeg har aldri utsatt den lenger enn en uke (i forbindelse med ferie og sånn), men synes det er skikkelig ubehagelig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2004 #13 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg har hoppet over mensen både en' date=' to og tre ganger men aldri fått verre menssmerter så det er nok individuelt.... Hvis ikke det bare er jeg som er heldig? Vet ikke jeg men har ihvertfall aldri merket noen forskjell...[/quote'] Jo, det kan godt være at det er inviduelt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. juni 2004 #14 Del Skrevet 21. juni 2004 Men det kommer mye mere blod når jeg utsetter mensen. Og flere klumper. Ekkelt. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 21. juni 2004 #15 Del Skrevet 21. juni 2004 Leste i en eller avis, så mente endel leger at vi godt ikke trenger mens i det hele tatt. Men folk er ikke "moden" for den tanken enda - men i prinsippet er det ikke farlig å utsette hele tiden. Denne legen mente at om noen få år vil folk kunne slippe mens i flere år ad gangen!!*meg først i køen* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. juni 2004 #16 Del Skrevet 21. juni 2004 Leste i en eller avis' date=' så mente endel leger at vi godt ikke trenger mens i det hele tatt. Men folk er ikke "moden" for den tanken enda - men i prinsippet er det ikke farlig å utsette hele tiden. Denne legen mente at om noen få år vil folk kunne slippe mens i flere år ad gangen!!*meg først i køen*[/quote'] Jeg synes ikke mensen er noe problem jeg. Det kunne aldri falle meg inn å utsette mensen. Jeg kan jo forstå at enkelte har sterke smerter og synes det er forferdelig, men for meg er det ikke noe problem (tvert i mot er det et betryggende tegn på at alt er i orden og at jeg ikke er gravid). Litt blod 3-4 dager er ikke noe problem, jeg tenker ikke over det engang. Så jeg vil ikke være først i køen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GreenSky Skrevet 21. juni 2004 #17 Del Skrevet 21. juni 2004 *meg først i køen* Da vil jeg være nummer 2! Mensen er kjipe saker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 21. juni 2004 #18 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg synes ikke mensen er noe problem jeg. Det kunne aldri falle meg inn å utsette mensen. Jeg kan jo forstå at enkelte har sterke smerter og synes det er forferdelig' date= men for meg er det ikke noe problem (tvert i mot er det et betryggende tegn på at alt er i orden og at jeg ikke er gravid). Litt blod 3-4 dager er ikke noe problem, jeg tenker ikke over det engang. Så jeg vil ikke være først i køen. Jeg er enig med deg. egentlig er ikke mensen noe problem, og det har det egentlig aldri vært for meg heller. helt til for et år siden; blør i 7-8 dager og ligger sammenkrøpet på sofaen mesteparten av tiden pga menssmerter. så da er det greit å ha muligheten til å utsette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syvvi Skrevet 21. juni 2004 #19 Del Skrevet 21. juni 2004 P-sprøyten (Depo-provera) taes hver 3. måned og de fleste får ikke blødninger mens de går på disse. Fint å slippe mensen, men en skal være klar over at det kan ta opptil et år før man får tilbake mensen etter siste injeksjon.... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå