Pusle Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Hei! Er det noen som har et hotell å anbefale på Bali? Gjerne i Ubud! Vi ønsker å bo nært sentrum, i 5 netter. Prisramme: Max 4000. Lurer ellers på om noen vet om det er mulig å leie bungalows på stranden noe sted på Bali. Har prøvd å google dette, men vanskelig å finne noe konkret.. Andre gode Bali-tips tas også imot med takk :-)
småsei Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Jeg har bodd på Bali i over 1 år. Er gift med en balineser. Ubud er veeeldig stille og rolig. Dra med hurtigbåt til gili Islands noen dager. Rafting i jungelen er spennende. Besøk uluwatu tempeL
småsei Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Amed er idyllisk og rolig med fantastisk landskap. Der får dere bo helt nede ved vannet. Vet ikke om Internet booking er mulig. Vi bruker bare ordne overnatting når vi kommer dit vi skal. Amed har korallrev og skipsvrak. Fint for dykking og snorkling
reiseglad Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Er enig med småsei, synes det er vanskelig å anbefale et spesielt hotell på Bali. I Ubud har jeg bodd flere ganger, har da bare fått en sjåfør til å kjøre oss opp, enten har denne hatt noen anbefalinger som vi har kjørt innom og deretter bestemt oss, eller så har vi snakket med noen som har hatt gode erfaringer i området. I den prisklassen du nevner, vil du finne mange firestjernes i området. Husker ikke navnet på noen steder hvor vi har bodd i Ubud, har bare kjent på stemningen når vi har vært innom, og bestemt oss. Vil likevel absolutt anbefale et sted med basseng, blir lummert og varmt i innlandet.
reiseglad Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Hvis du vil bo litt mere eksklusivt i strandområde, vil jeg anbefale Seminyak. Der vil du finne leiligheter med både gartner, babysitter og det du ellers trenger (rengjøring osv) Endret 19. juni 2014 av reiseglad
Pusle Skrevet 21. juni 2014 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2014 Takk for gode tips! Tar gjerne imot flere hvis noen har :-)
småsei Skrevet 21. juni 2014 #7 Skrevet 21. juni 2014 (endret) Bali har så mye å by på.. du må nesten bare gjøre det du liker selv. Aktiviteter og også reiser til gili Island booker du bare i slike boder på gata. De er overalt. Hva er det du vil se og oppleve da? Som sagt så er ubud ekstremt rolig. Vil du ha det rolig så sats heller på sanur som også er rolig men ligger ved havet så dere har strand. Saminyak er livlig og har mange koselige barer/ restauranter nede ved stranden. Legian ligger mellom Saminyak og kuta. Også livlig men har etter min mening den beste delen av stranden da en ikke blir plaget av selgere i like stor grad som kuta. Kuta er det mest livlige stedet. Det er der det meste av nattelivet foregår. Stranden der er slitsom med tanke på selgere. Saminyak, legian og kuta er egentlig samme stranden men den er flere kilometer lang og er oppdelt i de tre navnene. Der ligger noen fine hoteller helt nede med legian beach. Da er du midt i mellom kuta og Saminyak. Tror navnene er "legian beach hotel, "padma beach hotel" og "bali mandira". der er flere også men husker ikke navnene på alt av hotell. Det er MANGE. Det er verdens enkleste sak å ordne sjåfør til utflukter rundt om på øya som f.eks til Ubud. Da blir det gjerne lagt opp til at du får se mest mulig uten at det skal bli stress. Jeg har en kompis som er sjåfør og som jeg har anbefalt til alle mine norske venner som besøker bali. De har vært kjempefornøyd og reist på flere utflukter med han. Om du sender meg pm så skal jeg gi deg kontakt info om det er noe for deg. Endret 21. juni 2014 av småsei
småsei Skrevet 21. juni 2014 #8 Skrevet 21. juni 2014 (endret) En annen fin opplevelse er å reise til MT. Batur. Den nest største vulkanen på øya. En går opp med guider på natten og ser soloppgangen fra toppen av krateret. Tanah lot er ett annet tempel som ligger vakkert til som kan være verdt å få med seg om en har tid. Modertempelet besakih som ligger på øyas største vulkan er fantastisk flott. Den ligger langt inne på øya men er det høyeste punktet så derfra ser du havet. Utrolig flott. Mange turister besøker monkey forrest i ubud. For meg er det stedet oppskrytt. Vil du se aper på nært hold så er uluwatu tempelet som jeg nevnte tidligere stedet å dra. Uluwatu ligger sør på øya så da kan en også ha det gøy med vannsport når en er der nede. De har også oppdrettsanlegg av de utrydningstruede havskilpaddene der nede. Turtle Island heter det. Da får du ta bilder med kjempeskilpaddene og ta på dem. Samt holde de mindre og ta bilder. De har også slanger og diverse en kan holde og ta bilder med. Ved ett besøk der så støtter du også en god sak. Hver dag blir det sluppet ut små skilpadder som er avlet frem i havet. Så kan du dra videre til dreamland beach. Prøv å Vær der ved lavvann så det er mulig å se hele den flotte stranden. Så kan dere nyte solnedgang og god mat fra terrassen på det 5* hotellet som ligger oppom. Endret 21. juni 2014 av småsei
bazinga91 Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Av hoteller kan jeg anbefale The Vira Bali (hotellet ligger like ved Discovery Mall i Kuta, så det er dessverre mye støy fra trafikk og kirken ved siden av, men fantastisk personale og biffrestaurant + rimelig!!). Kan også anbefale Nikko Hotel på Nusa Dua, men dette er 5-stjernes, kan bli dyrt om du forhåndsbestiller. Er dessverre ikke kjent med hoteller i Ubud. Seminyak, Sanur og Uluwatu er også fine plasser. Båtturertil Nusa Lembongan og Gili (førstnevnte dagstur) anbefales. Strender verdt å besøke er Geger, Dreamland, Balangan og Jimbaran. Prøv også en (eller flere) av fiskerestaurantene som ligger på Jimbaran Beach. Fantastisk. Enig med Småsei over her, Monkeyforest i Ubud er hakket tammere enn apetempelet på Uluwatu. Bare hold godt på solbriller og kamera, og tenk på at om du kjøper bananer for å mate de kan de bli temmelig ville. Typ bite/lugge/åpne ryggsekken og stjele innholdet. Goood tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå