Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Pheel
Skrevet

Ønsker å farge håret mitt i en farge som er ganske nær min egen for at ikke ettervekt skal synes like fort da jeg er lei av å farge så veldig ofte.

Men jeg har naturlig ikke noe rødskjær i håret så må finne en farge helst uten noe dette da, og det har jeg ikke klart tidligere, men heller vel ikke visst helt hva jeg skulle sett etter.

Men tenkte nå på denne her:

http://www.vita.no/harpleie/harfarge/casting-creme-gloss-513-lys-gyllen-askebrun

Tror dere denne vil bli ganske lik som denne her hårfargen (som er slik jeg har naturlig):

http://www.pinterest.com/pin/462956036666077362/

Eventuelt andre forslag på farger som kan kjøpes uten å bestille?

Takker på forhånd for eventuelle svar jeg får!

Videoannonse
Annonse
Gjest Dansedilla
Skrevet

Har aldri prøvd casting creme gloss før, men har dårlig erfaring med loreal etter en mousse-hårfarge som ble alt for mørk. Men denne er ikke permanent så hvis det ikke blir fargen du ville ha (sånn som på bildet - kjempefint forresten!) så vaskes den jo gradvis ut. Men jeg tror ikke det kan bli noe "verre" enn at fargen blir for mørk. Go for it :)

Gjest Pheel
Skrevet

Har aldri prøvd casting creme gloss før, men har dårlig erfaring med loreal etter en mousse-hårfarge som ble alt for mørk. Men denne er ikke permanent så hvis det ikke blir fargen du ville ha (sånn som på bildet - kjempefint forresten!) så vaskes den jo gradvis ut. Men jeg tror ikke det kan bli noe "verre" enn at fargen blir for mørk. Go for it :)

Ja, min erfaring er også at det alltid blir litt for mørkt før noen vask.

Men denne som jeg linket til er altså, eller skal være, helt eller tilsynelatende uten rødskjær i? :)

Skrevet

Men denne som jeg linket til er altså, eller skal være, helt eller tilsynelatende uten rødskjær i? :)

Min erfaring er at farger med "tilleggstall" blir røde uansett, ville gått for en ren 6'er :-)

Gjest Dansedilla
Skrevet (endret)

Min erfaring er at farger med "tilleggstall" blir røde uansett, ville gått for en ren 6'er :-)

Den ser jo kald ut på bildet, men man vet aldri før man har prøvd. Kommer sikkert an på hvordan håret er fra før. Men som du sier er det ganske likt din naturlige hårfarge, så da skal det nok gå bra :)

Endret av Dansedilla
Skrevet

Farger med tilleggstall skal ikke bli røde hvis de aktuelle tallene er 1 eller 2. Jeg tenkte det samme som hun over, en naturfarge er et godt valg. Tenker du bør ha 5 eller 6, du kan se det litt an.

Fargen du linka til er brun med litt blått og litt gult i. Mest blått.

Gjest Pheel
Skrevet (endret)

Farger med tilleggstall skal ikke bli røde hvis de aktuelle tallene er 1 eller 2. Jeg tenkte det samme som hun over, en naturfarge er et godt valg. Tenker du bør ha 5 eller 6, du kan se det litt an.

Uten tillegg er det jeg alltid har farget med tidligere og alltid fått rødskjær, da jeg heller ikke synes det var så nøye at det skulle være så likt min egen farge som mulig, men nå funnet ut av at jeg nettopp må ha tillegstallet 1, 2 eller 7 (tar høyde for at jeg kan ta feil), men ble og litt usikker når det var mer enn ett tilleggstall.

Men takk for svar! Tror jeg rett og slett tar sjansen på den om de har den i butikken da. :)

Endret av Pheel
Skrevet

Uten tillegg er det jeg alltid har farget med tidligere og alltid fått rødskjær

Da har du nok en del røde pigmenter i håret naturlig, og burde IKKE velge den du linket til. Jeg tror (vet) det blir rødskjær! Anbefaler en ren 5 eller 6, da kan du evt. korrigere med lillasjampo for å ta det (lille) rødskjæret du evt måtte få. Lykke til! :)

Skrevet

Jeg bruker vanlig mellombrun farge og det finnes ikke rødskjær i noen av de jeg har brukt.

Gjest Pheel
Skrevet

Da har du nok en del røde pigmenter i håret naturlig, og burde IKKE velge den du linket til. Jeg tror (vet) det blir rødskjær! Anbefaler en ren 5 eller 6, da kan du evt. korrigere med lillasjampo for å ta det (lille) rødskjæret du evt måtte få. Lykke til! :)

Men "rene" farger behøver ikke være uten rødt, men de uten rødt skal ha .1, 2 eller 7 bak?

Har ikke noe rødskjær i håret naturlig som sagt, kan jeg da ha røde pigmenter da da?

Men har heller ikke brukt 5 eller 6 om jeg husker riktig, men 4 tror jeg.

Skrevet

Men den du linket til har jo rødskjær.

Skrevet (endret)

Men "rene" farger behøver ikke være uten rødt, men de uten rødt skal ha .1, 2 eller 7 bak?

Har ikke noe rødskjær i håret naturlig som sagt, kan jeg da ha røde pigmenter da da?

Men har heller ikke brukt 5 eller 6 om jeg husker riktig, men 4 tror jeg.

Rene farger skal i utgangspunktet ikke helle noen vei, hverken varm (rød) eller kald. De skal være nøytrale, men farger virker jo litt forskjellig avhengig av utgangspunktet. Du har røde pigmenter i håret, (med mindre du har bleket de helt bort og lagt farge over?)

Se her:

Fargedybde:

2- Svart

3- Mørk brun

4- Mellom brun

5- Lys brun

6- Mørk blond

7- Mellom blond

8- Lys Blond

9- Veldig lys blond

10- Lysest blond

11 - Ekstra lys blond

Fargenyanser:

0- Naturfarge

1- Ask

3- Gylden

4- Varm rød/Kobber

5- Mahogni/Rød

6- Fiolett

7- Brun

Den du linket til heter 513, det betyr at det er en 5'er på fargedybde, altså lys brun. Den inneholder mest 1 -ask, men også 3 - gylden. Derfor vil du garantert få rødskjær.

Endret av Unika
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har noen av dere tips til hårfarger for meg som har stripet håret med blekemiddel, og vil bli mørk?

Anonymous poster hash: 84707...ab4
Skrevet

Har noen av dere tips til hårfarger for meg som har stripet håret med blekemiddel, og vil bli mørk?

Spørs hvor mørk du skal bli? Vanskelig å anbefale en farge uten å vite om du vil ha lysebrunt eller mørkebrunt :-)

Uansett er det lurt å Ikke ha for mye askefarge, stripene kan bli grå. Anbefaler glansvask/mini-color i første omgang siden bleket hår ofte tar til seg altfor mye farge og du risikerer å bli for mørk.

AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvor mørk du skal bli? Vanskelig å anbefale en farge uten å vite om du vil ha lysebrunt eller mørkebrunt :-)

Uansett er det lurt å Ikke ha for mye askefarge, stripene kan bli grå. Anbefaler glansvask/mini-color i første omgang siden bleket hår ofte tar til seg altfor mye farge og du risikerer å bli for mørk.

Er blond med ettervekst, har ikke lyst til å bli altfor mørk. Vil bare farge det lyse mørkere, så overgangen fra etterveksten til det blonde blir finere. Holder på å spare til min hårfarge nå:) Tenker å farge det mørk blondt/lysebrunt.

Skrevet

Er blond med ettervekst, har ikke lyst til å bli altfor mørk. Vil bare farge det lyse mørkere, så overgangen fra etterveksten til det blonde blir finere. Holder på å spare til min hårfarge nå :) Tenker å farge det mørk blondt/lysebrunt.

Ok! Er det veldig bleket? Hvis du er platina må du faktisk ha litt rødt i det ellers blir det grått. Kan anbefale "Natural and easy 542". Har prøvd den selv på bleket hår, gikk veldig bra, fikk en naturlig mellomblond farge. En ren 7'er burde også gå bra, men kjøp glansvask/minicolor.

AnonymBruker
Skrevet

Ok! Er det veldig bleket? Hvis du er platina må du faktisk ha litt rødt i det ellers blir det grått. Kan anbefale "Natural and easy 542". Har prøvd den selv på bleket hår, gikk veldig bra, fikk en naturlig mellomblond farge. En ren 7'er burde også gå bra, men kjøp glansvask/minicolor.

Ok takk :-) Det er ikke platina, men blondt. En ren nr 7 i hvilke som helst merke?

Skrevet

Ok takk :-) Det er ikke platina, men blondt. En ren nr 7 i hvilke som helst merke?Anonymous poster hash: 84707...ab4

OK, da burde 7 gå fint, men du kan starte med en 8'er hvis du er redd det skal bli for mørkt. Merke har ikke så fryktelig mye å si etter min erfaring, men som nevnt et par ganger før; jeg anbefaler minicolor og ikke permanentfarge! :-)

AnonymBruker
Skrevet

OK, da burde 7 gå fint, men du kan starte med en 8'er hvis du er redd det skal bli for mørkt. Merke har ikke så fryktelig mye å si etter min erfaring, men som nevnt et par ganger før; jeg anbefaler minicolor og ikke permanentfarge! :-)

Takk skal du ha:-)

Gjest Pheel
Skrevet

Rene farger skal i utgangspunktet ikke helle noen vei, hverken varm (rød) eller kald. De skal være nøytrale, men farger virker jo litt forskjellig avhengig av utgangspunktet. Du har røde pigmenter i håret, (med mindre du har bleket de helt bort og lagt farge over?)

Se her:

Fargedybde:

2- Svart

3- Mørk brun

4- Mellom brun

5- Lys brun

6- Mørk blond

7- Mellom blond

8- Lys Blond

9- Veldig lys blond

10- Lysest blond

11 - Ekstra lys blond

Fargenyanser:

0- Naturfarge

1- Ask

3- Gylden

4- Varm rød/Kobber

5- Mahogni/Rød

6- Fiolett

7- Brun

Den du linket til heter 513, det betyr at det er en 5'er på fargedybde, altså lys brun. Den inneholder mest 1 -ask, men også 3 - gylden. Derfor vil du garantert få rødskjær.

Ok. :( Da virker det ikke som Vita har noen jeg kan ha om jeg ikke vil ha rødskjær... Da uten tonen ask får det på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...