Gå til innhold

Kompisen hans bestilt guttetur til Alanya

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først synes jeg at det var OK men at jeg sa han burde tenke på økonomien (jeg gråte flytter sammen til høsten så vil ikke at han ikke skal ha penger til husleie osv) og så da jeg spurte når det var så ville han ikke svare på det. Fikk til slutt ut av han at det er akkurat de dagene jeg og han har planer (vi har avstandsforhold nå så det er da 1 mnd siden vi så hverandre sist de dagene vi skulle gjøre ting). Så om han da drar på tur og dropper vår avtale blir det mer enn 6 uker til vi sees.

Jeg ble kjempelei meg siden jeg har gledet meg så mye og begynte vel nesten å gråte. Får sikkert masse svar her om at jeg skal skjerpe meg, men når jeg bare ser han et par dager og det er en måned mellom hver gang så må jeg leve litt på det at jeg legger planer for hva vi skal gjøre når vi sees igjen og det er derfor jeg ble skuffa.

Det endte med at han nå har sagt at han ikke blir med (han hadde sagt det tidligere på dagen til dem fordi han selv ikke hadde lyst, men så fikk han litt lyst likevel) til kompisene. Det var også dårlig gjort at de kompisene bare bestilte tur uten å spørre han først.

Men nå kjenner jeg jo at jeg ikke bør bli lei meg og har dårlig samvittighet for at jeg ble lei meg slik at han droppa turen, men på samme tid blir jeg jo lei meg om det hadde blitt slik at han hadde prioritert 5 dager med festing i syden når han i tillegg ikke er singel foran 4 dager sammen med meg når vi allerede hadde lagt planer. Om vi uansett kunne sett hverandre utenom de dagene hadde det jo ikke gjort noe, men slik er det ikke nå

Ikke kjeft på meg da, men jeg lurer vel på om hva dere synes

Anonymous poster hash: c7e13...61c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke legitimt at kameratene har bestilt tur på hans vegne uten ham involvert. Når han t.o.m. ikke vil si hvilke dager det var, virker det som om han gjemmer seg bak at de bestilte turen og bestemte dagene for ikke å ta ansvar.

Men ja, selvsagt skal han holde seg til planene som allerede er lagt mellom dere to. Ferieplanene som allerede er fastslått blir prioritert.

Du skal ikke ha dårlig samvittighet.

Anonymous poster hash: e0000...39b
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Det virker ikke legitimt at kameratene har bestilt tur på hans vegne uten ham involvert. Når han t.o.m. ikke vil si hvilke dager det var, virker det som om han gjemmer seg bak at de bestilte turen og bestemte dagene for ikke å ta ansvar. Men ja, selvsagt skal han holde seg til planene som allerede er lagt mellom dere to. Ferieplanene som allerede er fastslått blir prioritert. Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: e0000...39b

Takk for svar. Skulle selvsagt stå at jeg og han flytter sammen til høsten og at jeg nesten begynte å gråte. Ser det ble litt tull

AnonymBruker
Skrevet

Dytt

Gjest Juggler
Skrevet

Du må gjerne ha dårlig samvittighet, hvis du ser det som hensiktsmessig. Om det derimot stemmer at han hadde en avtale med deg for de dagene, så har ikke du noe å ha dårlig samvittighet for.

AnonymBruker
Skrevet

Dere flytter jo sammen til høsten så da vil dere se mye til hverandre likevel. Da holder dere ut en stund til. Kameratturer kan være vanskelig å få til for det må passe for alle med fri osv. Så akkurat turen ser jeg ikke problemet med. Men han skulle jo selvsagt snakket med deg om det først.

Anonymous poster hash: 0db55...9a4
AnonymBruker
Skrevet

La han få gode minner med kompisene sine. Dette er ikke stygt ment, men ett råd som funker her. Han kommer nok til å bruke mye tid med deg til høsten og da er det bra for han å "rangle" fra seg med dem :) tenk hadde han ikke blitt bedd på turen. Hadde du ikke syntes det var dumt og trist for han? :)

Anonymous poster hash: 859d4...b35

AnonymBruker
Skrevet

Vet du veldig gjerne vil opprettholde planene deres, og at du savner han. Men dere flytter sammen til høsten å da kan dere nyte hverandre masse. Syns han kunne få lov til å ta denne turen med vennene sine. Tror du tjener veldig på det i lengden :) Han unnlot nok å fortelle om hvilke dager fordi han innerst inne visste dere hadde planer, men også ønsket å dra. Mulig han sa til deg at han egentlig ikke var så gira på å dra, men hvem vil vel ikke på ferie med venner :)) !? Å det at han ikke er singel syns jeg er irrelevant nettopp fordi at han uansett burde få lov å ta seg en ferietur selvom han har en dame. Hadde samboeren min blitt såret fordi jeg dro på jentetur hadde nok forholdet gått nedover.

Anonymous poster hash: cb475...a73

AnonymBruker
Skrevet

Du må gjerne ha dårlig samvittighet, hvis du ser det som hensiktsmessig. Om det derimot stemmer at han hadde en avtale med deg for de dagene, så har ikke du noe å ha dårlig samvittighet for.

Det er jo sant det. Han var og enig med meg i at det er bedre at jeg sier til han at jeg blir lei meg og forklarer hvorfor enn at jeg hadde sagt "nei, det går fint" og så går det egentlig ikke fint.

Vet du veldig gjerne vil opprettholde planene deres, og at du savner han. Men dere flytter sammen til høsten å da kan dere nyte hverandre masse. Syns han kunne få lov til å ta denne turen med vennene sine. Tror du tjener veldig på det i lengden :) Han unnlot nok å fortelle om hvilke dager fordi han innerst inne visste dere hadde planer, men også ønsket å dra. Mulig han sa til deg at han egentlig ikke var så gira på å dra, men hvem vil vel ikke på ferie med venner :)) !? Å det at han ikke er singel syns jeg er irrelevant nettopp fordi at han uansett burde få lov å ta seg en ferietur selvom han har en dame. Hadde samboeren min blitt såret fordi jeg dro på jentetur hadde nok forholdet gått nedover.

Anonymous poster hash: cb475...a73

Det handler jo ikke om at jeg blir såret fordi han skulle dra på guttetur. Men fordi at gutteturen hadde gjort at jeg nå har sagt nei til vakter de dagene vi hadde avtalt noe fordi vi nettopp hadde avtalt noe som gjør at jeg mister en del penger som jeg ellers kunne tjent opp dersom jeg hadde tatt på meg de vaktene.

Det er også fordi jeg synes det er viktig å holde avtaler etter at jeg har hatt en ekskjæreste som brøyt avtalene våre hele tiden noe som gjorde at det ble slutt mellom oss fordi jeg satt i dusjen og gråt annenhver dag fordi jeg hadde laget middag til han og ventet på han i mange mange timer.

Så om forholdet går nedover fordi at partneren blir lei seg over at man bryter avtaler så er man nok ikke ment for hverandre tenker jeg da.

Om jeg kunne sett han dagen etter eller noe uansett så hadde det vært greit, men det er ikke slik det er. Og ikke får vi gjort det vi hadde planlagt å gjøre når vi flytter sammen heller (det vi skal gjøre de dagene har jeg allerede gledet meg til i flere uker) så det er også derfor.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

La han få gode minner med kompisene sine. Dette er ikke stygt ment, men ett råd som funker her. Han kommer nok til å bruke mye tid med deg til høsten og da er det bra for han å "rangle" fra seg med dem :) tenk hadde han ikke blitt bedd på turen. Hadde du ikke syntes det var dumt og trist for han? :)

Anonymous poster hash: 859d4...b35

Han rangler fra seg mer enn nok i helgene så akkurat det ser jeg ikke på som veldig nødvendig i grunn. :P Jeg hadde sagt at jeg synes det var dumt om det hadde skjedd, men nå har han jo ikke bare blitt invitert med, men de har bare bestilt billetter uten å spørre han om han kan de dagene. Om han ikke hadde blitt bedt med hadde jeg sagt "men hey, vi har jo planer de dagene så vi kommer til å ha det kjekt!"

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg kjempe godt. Hadde også blitt skuffet om min kjæreste hadde komt å sagt han heller skulle me gutta på festetuf til syden når vi hadde lagt planer og sammenkjørt ferien vår. Å jeg har ikke avstands forhold! Men jeg er litt "imot" feste turene til syden også når en er i et forhold, for min og hans del. Men forall del turer et annet sted (også utlandet) evnt konserter osv er ingenting i veien med :)

Anonymous poster hash: 76805...a10

Gjest Blomsterert
Skrevet

Skjønner deg veldig godt Ts.

Han er en mann som må ta ansvar,ikke en gutt som må leve ut noe,og dermed må du godta.Veldig bra du sier fra,og godt han forstår og tar hensyn! :)

AnonymBruker
Skrevet

he he he!!! Han viste nok om at den turen ble bestilt frøken! :fnise:

Anonymous poster hash: 9090f...d46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...