AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Flyttet langt bort fra familie og venner med samboeren og til hans familie. Jeg har bodd her en stund, men har ekstremt hjemmelengsel. Det går veldig opp og ned føler jeg. Samboer merker at jeg blir den gode glade jenta, når jeg er på hjemstedet mitt. Dessverre og forståelig nok har en av hans nærmeste kalt meg "ustabil" pga min hjemmelengsel. Noen dager griner jeg veldig og bare føler meg veldig alene her. Jeg er ikke vant med å sitte alene på fredagskvelder og lørdagskvelder, og nå har det blitt ganske mange av dem... Føler meg litt mislykka som ikke lett klarer å få meg venner her. Denne kommentaren går stadig igjennom hodet mitt, og jeg føler meg kanskje litt inneslutta etter den. Blitt usikker på meg selv, og hva andre måtte tenke om meg..Det stakk også litt i hjerterota kan man si. Er det noen som har gått igjennom liknende? Noen råd for hvordan jeg skal komme opp av denne gryta, som jeg har rotet meg inn i. Jeg er sikkert barnslig som skriver dette, men det er reelle følelser som jeg trenger å få luftet litt Anonymous poster hash: 23378...de5
Wiola Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Det kan være utfordrende å være ny en plass, og jeg forstår frustrasjonen din. Og nei, jeg synes absolutt ikke det er teit det du skriver. Du føler deg tydeligvis ikke hjemme der du er nå, og det er en kjip følelse. Er det en stor eller liten plass dere bor på? Du kan jo alltids melde deg på en aktivitet/lagsport/kurs hvor det er lett å sosialiseres. Har han samboeren din kompiser med kjærester? Evt. be ham arrangere en kveld hvor kompisene tar med kjærestene sine slik at du kan bli kjent med dem. Eller du kan prøve å bytte jobb til en større bedrift, dersom det er muligheter for det?
Wiola Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Glemte forresten å si at det er veldig viktig at du er frempå, tar initiativ og gir av deg selv istedenfor å vente på at folk skal komme til deg. Jeg vet jo ikke hvordan du er som person, men du skriver jo at du har blitt litt usikker på deg selv. Så jeg tror du bør prøve å heve deg over denne usikkerheten, samt slutte å tenke på hva andre synes om deg. Lykke til
Gjest brutal_mann Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Hvorfor flyttet dere den veien og ikke andre veien?
nicks803 Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Jeg er ikke vant med å sitte alene på fredagskvelder og lørdagskvelder, og nå har det blitt ganske mange av dem... Føler meg litt mislykka som ikke lett klarer å få meg venner her. Anonymous poster hash: 23378...de5 En av de største feilene "ensomme" mennesker gjør, er å sette seg selv i den posisjonen. Mange mennesker tror det å flytte til en ny by eller begynne på en ny skole/jobb vil gi automatisk nye venner. Verden er grusom! Å det må forventes en viss innsats av deg som person til å ta iniativ selv til å sosialisere seg. Det blir for plump av deg å gjøre deg selv til et offer uten å faktisk ha lagt to fingre i kors for å bedre din situasjon. Beklager, men slik mener jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå