AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Endelig! Om 2 uker blir jeg eier av en hund som skal bli min beste venn, kosegutt, lekekompis og turkamerat! Jeg har vokst opp med hunder, men ansvaret for trimmen falt på mine foreldre. Jeg trener aktivt med løping og gleder meg til å få en løpevenn- så til spørsmålet ... Hva anbefalles av løpeutstyr til hunden, altså halsbånd, line/ bånd , sele osv..? Ser noen har noe rundt sitt eget liv som er festet til selen på hunden - hva kalles det? Hilsen fra helt fersk hundeeier!Anonymous poster hash: 07399...863
Wildberry Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Jeg har ingen tips til løpeutstyr, jeg ville bare minne deg på at valper ikke skal gå så lange turer i starten, og at joggeturene må du forvente å gjøre på egenhånd ganske lenge, avhengig av rase. Løpeutstyret trenger du i allefall ikke å stresse med å skaffe! Man har en aldersgrense på grunnkurs i agility av den enkle grunn at man må være forsiktig med hundene til de er ferdig utvokst, men dette er noe du kan spørre veternæren din om. Husk også på at løping på asfalt ikke er heldig for hverken hunder eller mennesker! Forskjellen er den at vi kan minske belastningen ved hjelp av egnede sko. 3
Mrs Smith Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Det er vel joggebånd de har rundt livet selv om jeg ikke er sikker på at det er den korrekte benevnelsen. Sele burde du hvertfall ha uansett hva du skal gjøre. Hvis du har planer om å løpe mye med den etterhvert så kan det kanskje være greit med tynne potesokker så den ikke blir så sår under potene av all løpingen på vei.
Gjest Timber Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 Baggen belte til deg selv. Der sitter strikken i selve beltet og er mye mer behagelig enn faste belter, og snillere mot ryggen synes jeg. Til hunden kommer jo sele an på hva slags type hund det er. Størrelse, utforming av brystet etc. Men ofte er en "halvnome" veldig greit.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Ts her.. Takk for tips til utstyr, dette er ingen valp men en fuglehund på 4 år😊Anonymous poster hash: 07399...863
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå