AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Ene broren til min mann skal gifte seg. Vi har et nært forhold til dem, og bruden har blitt en av mine beste venninder. Men de har bestemt seg for at bryllupet skal finne sted i hennes hjemby ca 7 timer herfra. Og hun ønsker veldig å bruke våre barn som brudepiker... Det er jo egentlig bare koselig det, men jeg er prinsippielt i mot små barn på bryllupsfesten. Jeg spurte bruden hva hun tenkte om å ha barna på festen, og hun svarte det er jo bare koselig, også kan de få være oppe å så lenge de vil.... For det skulle ungene til søstern hennes (også brudepike/svenn) Jeg vet av erfaring at mine barn IKKE er sperssielt koselige å ha med å gjøre når de blir overtrøtte. Og elste pleier å tryggle om å få legge seg, hvis hun holdes oppe mer enn 1 time ekstra. Men jeg synes der er vanvittig kjipt og reise så langt, for ett bryllup for så å dra lenge før middagen er ferdig for å legge seg sammen med ungene på hotellet kl 20.... Hva er deres erfaringer med barn og bryllup?? de er foresten 2 og 4 år... Anonymous poster hash: 77adf...3b3
SiMa Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Hvor skal bryllupet være? I nærheten av hotellet? Er det et rom med sofa el. hvor barna kan legge seg til å sove når de blir trøtte? Så kan dere heller vekke dem når dere skal tilbake til hotellet. Hvor gamle er barna til søsteren hennes? Det er slett ikke sikkert de orker være oppe så lenge heller, kanskje dere kan ha en felles barnevakt? At dere tar med barna og legger dem, og noen andre tar over når de har sovnet/er lagt, og dere er tilgjengelig på mobil? Har dere mulighet til å ta med en barnevakt barna kjenner? Kjenner de noen på stedet/har mulighet til å bli kjent med noen som kan passe dem noen timer? Hvor trygge/utrygge er barna på fremmede? Det kan hende svogeren eller svigerinnen kjenner noen som kan stille opp som barnevakt. Mulighetene kan være mange. Snakk litt med dem og finn ut hvor selskapet skal være i forhold til hotellet, om de har noen tanker om hvem som kan være barnevakt, om det er noen mulighet for barna å sove en stund i lokalet så du i alle fall får med deg middagen før du må gå.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Takk for svar:) Vi kjenner absolutt ingen i området der, og nærenste hotell ligger 15 min kjøring unna festlokalet, og ingen av oss har lappen eller bil... Nei det er ingen sovemuligheter i lokalet (låve) De ander barna er 3 og 6, men etter som jeg har forstått er de stadig sent oppe, og vant til det. Bruden (som ikke har barn) tror jeg ikke helt forstår konsekvensen av overtrøtte småbarn i bryllup. Hadde det ikke vært for ønsket om å bruke dem som brudepiker, hadde jeg latt dem bli hos mine foreldre den helgen... Prøver å overtale foreldrene mine til å bli med, men det fordyrer jo det hele en god del... TS Anonymous poster hash: 77adf...3b3
Pimpel Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Hvis bruden hadde skaffet barnevakt, hadde jeg tatt de med. Hvis ikke nei. Av og til er det godt med en frikveld for mor og far også 1
SiMa Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Takk for svar:) Vi kjenner absolutt ingen i området der, og nærenste hotell ligger 15 min kjøring unna festlokalet, og ingen av oss har lappen eller bil... Nei det er ingen sovemuligheter i lokalet (låve) De ander barna er 3 og 6, men etter som jeg har forstått er de stadig sent oppe, og vant til det. Bruden (som ikke har barn) tror jeg ikke helt forstår konsekvensen av overtrøtte småbarn i bryllup. Hadde det ikke vært for ønsket om å bruke dem som brudepiker, hadde jeg latt dem bli hos mine foreldre den helgen... Prøver å overtale foreldrene mine til å bli med, men det fordyrer jo det hele en god del... TS Anonymous poster hash: 77adf...3b3 Har du mulighet til å snakke litt med foreldrene til de andre barna? Høre hva de tenker? Selv om barna deres fint kan være sent oppe vil jeg tro de lett kan kjede seg under middagen. Det beste hadde kanskje vært om i alle fall en av foreldrene dine ble med, koselig for brudepar å ha nevøer og nieser som brudebarn, og en stor opplevelse for barna selv. En som ikke er vant til overtrøtte barn kan nok ikke forestille seg hvordan det er i bryllup. Vi voksne blir lett smittet av stemningen, og klarer fint å være våkne noen timer lenger enn vanlig ved en sånn anledning, for barn blir det annerledes. Og en lang bryllupsmiddag med taler er jo ikke akkurat særlig spennende for barna heller. Jeg skjønner at dere prøver deres beste for å få dette til å gå opp, men det virker som eneste mulighet er at foreldrene dine blir med. Eller at de andre foreldrene har en løsning dere kan "henge dere på". Hvis alternativet er at du drar før bryllupsmiddagen er ferdig ville jeg latt dem være igjen hos foreldrene dine.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Jeg ville ikke forpliktet meg til noe før barnelogistikken var på plass hvertfall. Du kjenner dine barn best og en 2 og 4-åring holder ikke ut hele natta. Vi skal ha vår sønn på 2 og en annen lita jente på 2 som brudepike og brudesvenn og de legges i vognene sine på festlokalet ved leggetid, med babycall. Foreldrene til jenta triller dem hjem på natta, ca.10-15 minutter og har dem begge på natta. De eldre barna er oppe så lenge foreldrene ønsker og de har ordnet seg selv mtp legging av disse (tror de drar hjem når disse barna ikke orker mer). Dette har vi vært i samtale med dem om hele veien, og det er viktig for oss som brudepar at denne logistikken er på plass og at alle er fornøyde med løsningen.Anonymous poster hash: 10a19...9c2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Takk for svar:) Litt av problemet her er at bruden ikke aner hvordan barn på slike ting kan bli, og hun har ingen planer om å organisere noe som helts utenom selve festen. Hun har ikke planer om noen barnevakt, ikke tenkt å organisere noe hotell/overnatting for gjester, det bare regner hun med at gjestene tar seg av selv... Soving i vogn hadde jo vært en glimmrende ide, hadde jeg bare hatt barn som gjorde det... Får nok ta en prat med henne, om hvor viktig det er for henne med alle nevøer/nieser som brudebarn, for personlig har jeg mest lyst på en barnefri helg og kose meg i bryllup.... Men tror elste vil vïl bli fryktelig skuffet, hvis vi gjør det. TS Anonymous poster hash: 77adf...3b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå