AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Barnehagen skal ha sommerfest til uka, felles for alle avdelingene, og all mat settes frem samlet. Barna våre går på to ulike avd. Må jeg da lage to kaker, eller holder det med en? Anonymous poster hash: a668e...941
Harlekin Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Det må du nesten spørre barnehagen om, men jeg tror det blir mer enn nok med en kake. 1
Hedda-78 Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Det kan da ikke vi vite, du må nok spørre barnehagen. Jeg har også to barn i samme barnehage, og jeg måtte bake to kaker (dvs. en kake og ett brett med boller) Barnehagen har jo erfaring med hvor mye kaker som trengs på en slik fest, og fordeler oppgaver "pr barn". Foreldre til barn på avdeling A skal bake en kake hver, og foreldre til barn på avdeling B skal bake et brett med boller hver. Da blir det passelig mengde med både boller og kaker. Hvis da alle foreldrene baker bare halvparten av det som er beregnet, blir det for lite.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 TS her. Dere har rett, burde nok spørre i bhg, men pga fridager etc er det noen dager til vi skal dit, så jeg tenkte å høre her om noen hadde llignende erfaringer Anonymous poster hash: a668e...941
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Hos oss får vi ofte for mye kaker, så det hadde holdt med en... Tror ikke du blir så mye klokere uten å spørre barnehagen. Du kan jo bare ta en telefon hvis barna har fri Så slipper du å bake for mye, ikke moro det heller.Anonymous poster hash: 4653a...23b
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Hos oss pleier det å komme opp lister på hver avdeling hvor de som vil bake skriver seg opp... Da pleier jeg å vente noen dager og se på begge listene, også skriver jeg meg opp til å bake for den avdelingen med ferrest på lista. Anonymous poster hash: 08950...5cb
Harlekin Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Hos oss får vi ofte for mye kaker, så det hadde holdt med en... Tror ikke du blir så mye klokere uten å spørre barnehagen. Du kan jo bare ta en telefon hvis barna har fri Så slipper du å bake for mye, ikke moro det heller.Anonymous poster hash: 4653a...23b Her også. Og så blir det for lite "salt mat", altså type middag, brød osv.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Hos oss er det FAU som står for sånt (kakebaking til ulike happenings), og ikke "foreldrene".. Anonymous poster hash: 92f43...3a7
minister-mio Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 er det én kake per barn? Blir sykt mye kake da! 1
Gjest AnneShirley Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Jeg har bare tatt med en. Tenkte ikke en gang på å ta med to. Det blir for mye mat hvert år, for alle familiene tar med mer enn de spiser.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 er det én kake per barn? Blir sykt mye kake da! Du må huske på at på slike ting så blir det jo gjerne ofte med både foreldre, søsken og besteforeldre. Iallefall her jeg bor. Og vi har også slik at vi må ha med en kake hver, pr barn. Og det har alltid blitt sånn akkurat. Anonymous poster hash: d457b...c15
MissPierce Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 I min bhg hadde det blitt over 80 kaker vist alle skulle ha med en per barn. Hos oss bakes det 4-5 kaker per avdeling, og vi har alltid igjen en del kaker etterpå... Men ring bhg å spørr hvor mye de trenger.
Hedda-78 Skrevet 18. juni 2014 #13 Skrevet 18. juni 2014 er det én kake per barn? Blir sykt mye kake da! Nei. Barnehagen har mange avdelinger. Foreldrene på noen av avdelingene må bake. Foreldrene på andre avdelinger får andre oppgaver, som rydding etter festen eller selge lodd. To barn=to oppgaver.
Batteri Skrevet 18. juni 2014 #14 Skrevet 18. juni 2014 Hos oss er det FAU som står for sånt (kakebaking til ulike happenings), og ikke "foreldrene"..Anonymous poster hash: 92f43...3a7 FAU er jo foreldrene. Dessuten; er det INGEN av dere andre foreldre som baker?! Er det ikke litt urettferdig om FAU gjør alt?
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #15 Skrevet 18. juni 2014 I min barnehage må de med to barn ta med to kaker/utføre to oppgaver på sommerfesten. Vi må også stille begge dagene når det avholdes dugnad (eller med to foreldre på en dag), og ta dobbelt opp av andre foreldreoppgaver. Anonymous poster hash: 00c53...e3f
Harlekin Skrevet 18. juni 2014 #16 Skrevet 18. juni 2014 FAU er jo foreldrene. Dessuten; er det INGEN av dere andre foreldre som baker?! Er det ikke litt urettferdig om FAU gjør alt? Enig. Jeg er med i FAU, og til tider har det vært endel jobb med ulike arrangementer. Det hadde blitt fryktelig slitsomt om vi også skulle sørge for all maten. Litt må de andre foreldrene bidra med Heldigvis er foreldrene veldig deltagende i barnehagen min datter går i, og det er sjeldent noe problem å fordele arbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå