AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Jeg bestemte meg for et halvt år siden at jeg skulle ned i vekt! Jeg gikk faktisk ned 8 kg på litt over en mnd ved å kutte ut cola og godteri. Spiste mer knekkebrød, lite men ofte. Men jeg mistet helt motivasjon når andre rundt meg ikke klarte det. Så jeg endte med det samme. Jeg gikk opp igjen 4 kg. Så begynte jeg å drikke pepsi max, gikk ned 2 kg der uten å endre på matvanene. Men så har det stoppet opp, det er noe jeg visste at kom til å skje fordi pepsi max ikke er noe bra i det hele tatt. Problemet mitt nå er at jeg er 1.70 og veier 96 kg. Men jeg trenger en ny start! Jeg vet ikke hvor og når jeg skal begynne. Hva burde jeg kjøpe istedenfor som kan dempe litt av søtsuget. Hva kan man gjøre? Vann er kjedelig, men jeg lurer på om det finnes noe som er greit nok å drikke til jeg har klart å slutte med brus og godteri? Jeg har en skjev rygg, den er 25% skjev, så jeg må ned i vekt og skal videre på trening av ryggen, muligens rygg operasjon hvis det blir verre, så legen har sagt det at jeg burde gå ned litt i vekt for å gjøre det lettere for meg. (Veide 80 kg for noen år tilbake og da var ryggen min mye bedre.) Jeg er i 20-årene, så jeg vil gjerne også gå ned i vekt! Jeg har også struma (stoffskifteproblemer), så jeg legger på meg veldig lett også! Jeg går mye turer, men det hjelper ikke når jeg putter i meg mye dritt. (Jeg har bare litt stor mage) Er det noen som kan gi meg en matdialog, treningstips så jeg kan få kommet meg igang? Jeg trenger virkelig et innlegg der jeg kan gå inn hver dag for å holde motivasjonen oppe. Anonymous poster hash: 6aded...786
Gjest Runforit Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 For min del så hjalp det å legge om kostholdet med fokus på mer proteiner og fett. Proteiner metter godt og fett metter lenge. I tillegg så gir proteiner og fett et mer stabilt blodsukker slik at du ikke får ulvesult og søtsug. Når det kommer til Pepsi Max så var jeg avhengig selv. Jeg kuttet tvert. En ide er isvann eller feks ha en mugge med vann i kjøleskapet med skiver av agurk/jordbær etc for å få litt smak. Tok meg en uke så ble jeg vant med vann og nå drikker jeg kun vann evt te med kanel. Sjeldent jeg har lyst på noe annet for å slukke tørsten. I tillegg er det alltid lurt å trene 2-3 ganger i uka. Start med en treningsform du liker og kos deg med det. Du trenger ikke å fokusere på at du skal kjøre hardest og best, men kun at du skal være mer i aktivtet og komme i form. Etterhvert vil du kunne kjøre hardere økter når formen blir sterkere. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Runforit har veldig gode tips om mat. Hør på henne Drister meg til å legge ut en lenk hun la ut forrige uke - http://linnisfitness.com/?p=10994 Ellers er det faktisk mulig å endre holdning på syv dager. Dette er faktisk inspirerende å lese - http://www.micaeldahlen.com/2014/01/even40/ Det tok deg ikke mange dagene å endre kosthold, og faktisk få resultater. Det tok deg ikke lang tid å endre tilbake til gamle vaner heller. Så da vet du at det er enkelt å endre holdning igjen. Du må bare ikke tillate deg å gå tilbake til gamle uvaner. Anonymous poster hash: d2289...058
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #4 Skrevet 18. juni 2014 For min del så hjalp det å legge om kostholdet med fokus på mer proteiner og fett. Proteiner metter godt og fett metter lenge. I tillegg så gir proteiner og fett et mer stabilt blodsukker slik at du ikke får ulvesult og søtsug. Når det kommer til Pepsi Max så var jeg avhengig selv. Jeg kuttet tvert. En ide er isvann eller feks ha en mugge med vann i kjøleskapet med skiver av agurk/jordbær etc for å få litt smak. Tok meg en uke så ble jeg vant med vann og nå drikker jeg kun vann evt te med kanel. Sjeldent jeg har lyst på noe annet for å slukke tørsten. I tillegg er det alltid lurt å trene 2-3 ganger i uka. Start med en treningsform du liker og kos deg med det. Du trenger ikke å fokusere på at du skal kjøre hardest og best, men kun at du skal være mer i aktivtet og komme i form. Etterhvert vil du kunne kjøre hardere økter når formen blir sterkere. Ja, jeg drakk ikke pepsi max før, men jeg begynte for 3 uker siden. Å jeg la merke til forskjellen på kroppen da jeg byttet fra cola til pepsi max. Jeg sluttet med alt av godteri og brus. Å at jeg klarte å gå ned så mye på litt over en mnd, var jo bra! Men det er det å klare å holde det oppe! Jeg skal til ortoped nå og trene opp ryggen. Få tips om øvelser jeg må gjøre hjemme. Og jeg venter på en tredemølle. For jeg vil helst komme i form her hjemme, har noe med selvtilliten min å gjøre. Trenger bare råd om hva jeg burde spise og hva jeg ikke burde.. Anonymous poster hash: 6aded...786
Gjest Runforit Skrevet 18. juni 2014 #5 Skrevet 18. juni 2014 Ja, jeg drakk ikke pepsi max før, men jeg begynte for 3 uker siden. Å jeg la merke til forskjellen på kroppen da jeg byttet fra cola til pepsi max. Jeg sluttet med alt av godteri og brus. Å at jeg klarte å gå ned så mye på litt over en mnd, var jo bra! Men det er det å klare å holde det oppe! Jeg skal til ortoped nå og trene opp ryggen. Få tips om øvelser jeg må gjøre hjemme. Og jeg venter på en tredemølle. For jeg vil helst komme i form her hjemme, har noe med selvtilliten min å gjøre. Trenger bare råd om hva jeg burde spise og hva jeg ikke burde.. Anonymous poster hash: 6aded...786 Det er ikke noe fasit på hva en skal spise og ikke spise, men en god start er å kutte ned sukker, raske karbs fra hvitt mel, hvit pasta/ris og heller kjøre på med søtpotet, havregryn, grove knekkebrød etc. Mye proteiner og fett er som sagt fordelaktig i forhold til at du vil få et mer stabilt blodsukker og slippe å gå rundt sulten mellom måltider. Få inspirasjon f.eks her: ingridsblogg.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå