Bellsen Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Jeg skal pusse opp et eldre møbel som er blitt malt i en ufyselig farge.. Kjøpte idag en malingsfjerning fra infra, etter sånn høvelig bruksanvisning fra betjeningen og informasjon på spannet er jeg like vel litt forvirret.. Er det noen som har erfaring med bruk av dette? Det står at man skal jevnt pensle på og at det kan ta alt fra 5 til 60 minutt til 10 timer før man ser noen virking. Det står også følgende at man deretter skal skrape av malingen og spyle med vann. Det informeres også om at når man gjennomfører prosessen bør det være mellom 15 - 20 grader. Har det mye å si? Er litt av en nybegynner, så håper at noen kloke sjeler der ute kan svare slik at jeg ikke ender opp med å ødelegge hele greia
Tilim Skrevet 18. juni 2014 #2 Skrevet 18. juni 2014 Nå har jeg ikke prøvd den du har der, men jeg har fjernet lagvis med eldgammel maling med noe som heter Duxola (om jeg husker rett). Den er dyrere, men veldig effektiv, hvertfall da jeg brukte den. Den smurte vi på som maling, jevnt, som du nevner, også lot vi det bare stå og "koke" en liten stund. Malingen boblet og løsner flere steder, så da var det bare å skrape av med en skrape eller kniv, også smøre mer der det eventuelt ikke løsnet.
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #3 Skrevet 18. juni 2014 Det enkleste er vel bare å kjøpe en farge du liker, og male over? Trenger eventuelt et støk med heftegrunning, og enkelte velger å mattslipe overflaten før de maler. Jeg pleier også å gi overflaten et strøk med sparkel, slik at den blir glatt og pen. Anonymous poster hash: d678b...d6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå