Gå til innhold

Bestille TV på nett - mindre sjangse for NRK - lisens?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg bestiller TV på nett og får dem sendt den som postpakke, eller på dør, er det da større sjangse for at jeg ikke mottar NRK- lisens med det første?

Anonymous poster hash: f3f7b...08d
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Lindiana
Skrevet

Nei. De er pliktig til å sende notis til lisenskontoret med navnet og adressen din.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp brukt?

Anonymous poster hash: 0878d...0e1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper du brukt så slipper du unna. Ellers..nei.

Dreit meg ut selv der for 5 år siden. Etter å ha sneket meg unna NRK-lisensen i mange mange år så kjøpte jeg en slik dekoder. Og da var det gjort..

Burde selvfølgelig fått noen til å kjøpe for meg.

Anonymous poster hash: 13011...9f5
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper du brukt så slipper du unna. Ellers..nei.

Anonymous poster hash: 13011...9f5

Kjøper man brukt, så unngår man at NRK vet du eier signalmottakker, men det frigjør deg ikke fra plikten til å melde fra og betale. Da svindler du bare systemmet.

Det sammen hvis du får i gave/arver/importerer osv. Det er mange måter å skaffe seg en TV uten å måtte oppgi dette til NRK, men egentlig så skal man allikevel betale avgiften.

Anonymous poster hash: 1633b...628

AnonymBruker
Skrevet

Kjøper man brukt, så unngår man at NRK vet du eier signalmottakker, men det frigjør deg ikke fra plikten til å melde fra og betale. Da svindler du bare systemmet.

Det sammen hvis du får i gave/arver/importerer osv. Det er mange måter å skaffe seg en TV uten å måtte oppgi dette til NRK, men egentlig så skal man allikevel betale avgiften.

No shit Sherlock.

Bra du sier i fra siden folk sikkert ikke vet dette.

Anonymous poster hash: 2f151...241

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok, så både TV og dekoder folka rapporterer inn?

Gjest bustyvel
Skrevet

Du må vel ha dekoder for å se tv uansett, og de melder fra.

AnonymBruker
Skrevet

Du må vel ha dekoder for å se tv uansett, og de melder fra.

Mye man kan bruke en TV til som ikke krever dekoder. Netflix, internett og konsoller for eksempel. Jeg har hatt TV i mange år, kanaler og dekoder har jeg ikke hatt på 5-6 år tror jeg.

Anonymous poster hash: edc2c...e86

Gjest bustyvel
Skrevet

Mye man kan bruke en TV til som ikke krever dekoder. Netflix, internett og konsoller for eksempel. Jeg har hatt TV i mange år, kanaler og dekoder har jeg ikke hatt på 5-6 år tror jeg.

Ja, det tenkte jeg ikke på :)

AnonymBruker
Skrevet

No shit Sherlock.

Bra du sier i fra siden folk sikkert ikke vet dette.

Anonymous poster hash: 2f151...241

Tydeligvis ikke alle vet dette.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor finner du en TV uten innbygd dekoder/signalmottaker? Kjøper du en monitor, så blir den mye dyrere enn TV skjerm av samme blide- og lydkvalitet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte TV via nett for ca 1,5 år siden. Har ikke hørt et kvekk fra NRK jeg. Har ikke flyttet eller noe slikt heller.

Anonymous poster hash: 4b9ce...7dc
AnonymBruker
Skrevet

Skriv tv'en på navnet til noen som allerede betaler lisens, f.eks foreldrene dine:-)

Anonymous poster hash: 5b962...266
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte TV via nett for ca 1,5 år siden. Har ikke hørt et kvekk fra NRK jeg. Har ikke flyttet eller noe slikt heller.

Anonymous poster hash: 4b9ce...7dc

Bestilte du fra en av disse kjedebutikkene også fikk du den tilsendt deg da?

Gjest chisandra
Skrevet

Plikt til å melde fra om NRK-lisens hvis man kan slippe unna?

Ja jøss!

:skratte::skratte::skratte:

Gjest chisandra
Skrevet

Hvis jeg bestiller TV på nett og får dem sendt den som postpakke, eller på dør, er det da større sjangse for at jeg ikke mottar NRK- lisens med det første?

Forretningen sender dessverre melding. Kan du sette TV`n på foreldre eller noen som betaler lisens fra før?

AnonymBruker
Skrevet

Men må man ikke vise legitimasjon ved kjøp da? sånn før dem bare setter den på deg dersom mann bestiller på nett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...