Gå til innhold

Siste uka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mange ting som må ordnes i løpet av siste uka, jeg prøver å lage en plan og fordele oppgaver.

Siste to uker:

- Si fra om meny

- Si fra hvor mange vi blir

- Dobbeltsjekke hotell og lokale

Siste uke:

- Påfyll, vippeextensions

- Nappe øyenbryn

- Hente kjole hos sydame (usikker på når)

- Dampe kjole? (Hva gjør man egentlig med kjolen? Ser ikke for meg at jeg tar frem strykejernet. Hvordan damper man en kjole? Er dette noe jeg kan overlate til sydama?)

- Pakke til hotell

- Handle inn snacks

- Handle inn noe "smågodt" å kose oss med på hotellrommet

- Lage roser, cala og blader i marsipan, lage pynt i sukkerpasta/sjokoladepasta

- Skrive bordkort

- Lage bordkart

Dagen før.

- Hente bryllupskake

- Siste samtale med hovmester på hotellet

- Gjøre klart alt av kaker (2 jeg skal gjøre klar selv)

- Sjekke inn på hotellet tidlig, tid til å slappe av og kose oss.

- Ta på neglelakk

- Levere

- Levere egen pynt/lys/servietter

- Henge opp kjole og smoking

- Sjekke at alt er med: Slør, smykker, sko, undertøy, skjorte, sokker, strømpebukser, sløyfe (og magebelte). Medisiner. P-piller. Kamera. (Hvor er laderen?)

Selve dagen:

- Frisør og sminke

- Vekke brudgommen

- Hente blomster

- Ev hente bryllupskake (eller annen kake hvis vi bestiller det)

- Transport til vielse

- Fotografering

- Transport til lokalet

- Hjelp med kjolen

Jeg er sikker på at det er flere ting, kommer bare ikke på det akkurat nå.

Hvordan ser deres tidsplan ut for selve dagen/de siste dagene/ukene før bryllupet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siste uka:

- Dobbeltsjekke alle avtaler

- Farge vipper/bryn og nappe bryn

- Ordne negler

- Hente smoking

- Levere hunden til "barnevakten"

- Dampe sløret (kjolen min trenger visstnok ikke dampes/strykes)

- Henge kjolen ut av "posen"

- Pakke bag til hotell og frisør

- Ta litt sol

Dagen før:

- Levere kjolen hos frisøren

- Levere blomster/pynt/bordkort/bordkart til hotellet

- Grillfest med bryllupsgjestene som har kommet ned tidlig

Selve dagen:

- Frisør og sminke

- Hente brudebuketten på vei til kirka

- Gifte seg :)

All transport er ordnet og hjelp med kjolen er avklart

Dagen etter:

- Felles frokost med gjestene

- Levere blomsterpynten på det lokale eldrehjemmet

- Hente hunden :)

Skrevet (endret)

Siste uka:

- Dobbeltsjekke alle avtaler

- Farge vipper/bryn og nappe bryn

- Ordne negler

- Hente smoking

- Levere hunden til "barnevakten"

- Dampe sløret (kjolen min trenger visstnok ikke dampes/strykes)

- Henge kjolen ut av "posen"

- Pakke bag til hotell og frisør

- Ta litt sol

Dagen før:

- Levere kjolen hos frisøren

- Levere blomster/pynt/bordkort/bordkart til hotellet

- Grillfest med bryllupsgjestene som har kommet ned tidlig

Selve dagen:

- Frisør og sminke

- Hente brudebuketten på vei til kirka

- Gifte seg :)

All transport er ordnet og hjelp med kjolen er avklart

Dagen etter:

- Felles frokost med gjestene

- Levere blomsterpynten på det lokale eldrehjemmet

- Hente hunden :)

Skifter du hos frisøren?

Her er det noen ting jeg ikke har tenkt på. Dampe sløret? Og henge kjolen ut av posen? Jeg tenkte å la kjolen henge i posen, trygt skjult for brudgommens øyne. Men den bør kanskje tas ut av posen dagen før.

Hvordan damper du kjole/slør? Jeg har bare lest om det her inne, aldri tenkt over at noe sånt skal gjøres.

PS. Høres veldig koselig ut å levere blomsterpynten til eldrehjemmet. Har lyst til å gjøre det samme selv.

edit: dagen etter blir det å sove lenge etterfulgt av frokost på rommet.

Gjestene blir invitert til frokost/lunsj hos min mor.

Endret av SiMa
Skrevet (endret)

Ja, jeg skal skifte hos frisøren :)

Jeg aner ikke så mye om slør og kjoler og sånt så jeg kontaktet brudesalongen som jeg kjøpte kjolen hos. De sa at siden jeg har en kjole som ikke krøller eller hva jeg skal kalle det så trengte jeg ikke gjøre noe med den bortsett fra at de anbefaler å henge kjolen ut av posen noen dager før med evt slep ned. Siden sløret mitt kom flatt i en eske så regner jeg med at det har fått sånne "bretter". De sa at hvis jeg har strykejern med dampmulighet så kan jeg dampe sløret, men MÅ IKKE la strykejernet komme inntil sløret. Jeg tenker kanskje å ta en veldig varm dusj og så henge sløret inne på badet og se om det gjør nytten først.. Du kan jo høre med stedet du har kjøpt kjolen av for å høre hva som må gjøres med akkurat din kjole mtp stoff og sånt? :)

Høres deilig ut å sove lenge... Det er så mange som kommer langveisfra til bryllupet vårt som sikkert reiser rett etter utsjekkingen, så derfor valgte vi å gjøre det sånn *sukk* Men vi skal legge oss igjen etter frokosten siden vi har booket late check-out ;)

Endret av Brud2014
Skrevet

Ja, jeg skal skifte hos frisøren :)

Jeg aner ikke så mye om slør og kjoler og sånt så jeg kontaktet brudesalongen som jeg kjøpte kjolen hos. De sa at siden jeg har en kjole som ikke krøller eller hva jeg skal kalle det så trengte jeg ikke gjøre noe med den bortsett fra at de anbefaler å henge kjolen ut av posen noen dager før med evt slep ned. Siden sløret mitt kom flatt i en eske så regner jeg med at det har fått sånne "bretter". De sa at hvis jeg har strykejern med dampmulighet så kan jeg dampe sløret, men MÅ IKKE la strykejernet komme inntil sløret. Jeg tenker kanskje å ta en veldig varm dusj og så henge sløret inne på badet og se om det gjør nytten først.. Du kan jo høre med stedet du har kjøpt kjolen av for å høre hva som må gjøres med akkurat din kjole mtp stoff og sånt? :)

Høres deilig ut å sove lenge... Det er så mange som kommer langveisfra til bryllupet vårt som sikkert reiser rett etter utsjekkingen, så derfor valgte vi å gjøre det sånn *sukk* Men vi skal legge oss igjen etter frokosten siden vi har booket late check-out ;)

Skal snakke med brudesalongen og høre hva jeg bør gjøre med kjole og slør.

Heldigvis har min mor mulighet til å invitere på felles lunsj/frokost dagen etter bryllupet, så det slipper vi å tenke på. Tilreisende gjester har også andre venner/familie i området, så de er ikke avhengige av at vi "underholder" dem.

Vi (eller jeg) sitter i kaketanker i kveld. For brudgommen er det sjokolade som gjelder, mest mulig sjokoladekake, flest mulig varianter.

Menyen har vi heller ikke satt sammen enda, venter på tilbakemelding fra hotellet ang. alternative forretter. Allergi er noe styr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...