AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Har en god kompis som tydeligvis selv opplever at livet har vært et nederlag. Jeg mener ikke at han burde oppleve livet som et enderlag. Rasjonelt sett så er det ikke sånn, men hva f** hjelper det. Han bor i en annen landsdel så det er vanskelig å snakke med han ansikt til ansikkt. Hva gjør mann når venner sliter? Jeg har mailet med han og psykolog og sånn, men det er som å snakke til en steinvegg. Skulle ønske at han bodde i nærheten så jeg kunne snakke med han skikkelig, men det kan jeg ikke. Hva gjør du når de du bryr deg om er langt unna og du vil hjelpe de? Anonymous poster hash: 5194e...2a3
Gjest Coolaid Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 snakke på skype eller noe ? og dra på besøk eller inviter ham over
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Jeg har prøvd å skype og jeg fortsetter å prøve, men han trekker seg unna. Jeg prøver å sende så mange oppmuntrende ord jeg kan via mail og sms. Jeg har ikke råd eller mulighet til å fly opp for å sjekke om han bare er deppa eller noe verre, men jeg er skikkelig bekymret. Sitter å letet etter lokal psykriatisk hjelp, men finner ikke noe. Anonymous poster hash: 5194e...2a3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Vanskelig å hjelpe noen som ikke er mottakelig for det. Har han ikke fastlege å gå til? Be om noe angstdempende i en periode om han sliter med det. Det har hvertfall hjulpet meg. Fastleger er gode å snakke med faktisk. Menn har jo en tendens til å ikke ville "klage og syte", så det kan jo også bli vanskelig. Mange trenger å gå en stund i driten og faktisk innse at de ikke vil leve triste og lite givende liv. Prøv å få en dialog, spør hva som gjorde han glad og tilfreds før han ble deprimert. Spør om hvilke rutiner han har, og om han driver med noe som gir mestringsfølelse. Rutiner er jo svært viktig for god mental helse. Bedriver han fysisk aktivitet? Min erfaring er at dette har bedre funk enn psykolog. Dette var vanskelig, men lykke til!Anonymous poster hash: 5b196...7a1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Slutt å mas på han. Tipper mye av maset ditt gjør det verre.Anonymous poster hash: e4c2f...d8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå