AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Jeg trente endel før graviditet(styrke+kondis) og hadde iflg tester fin fettprosent ifht vekt/høyde osv. Under graviditeten gikk jeg ikke noe opp i vekt(i realiteten gikk jeg ned) og nå etter fødsel veier jeg ca 5-6 kg mindre enn før fødsel og jeg har nå en BMI på 19 og vil derfor ikke miste mer vekt. Derimot er midjemålet mitt bittelitt større enn før fødsel - og jeg lurte på om jeg bare skal gjøre som tidligere(spise normalt sunt og trene styrke+litt kondis) eller om det kan være smartere måter å trene/spise på som kan redusere fettprosent uten at jeg må ned i vekt eller øke spesielt mye? Jeg kan ikke spise noen former for melkeprodukter, ergo utgår endel proteiner bare der - og jeg har ikke anledning til å trene mange økter eller spise veldig strengt kosthold(har ikke tid til 5 økter i uka som før pga baby, og ønsker ikke trigge et negativt forhold til kropp og mat med strenge regimer). Er det overkommelig på en ikke for tidkrevende og streng måte? Anonymous poster hash: 3d8f9...414
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Unnskyld; mente 5-6 kg mindre enn før graviditet, ikke fødsel. Anonymous poster hash: 3d8f9...414
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Herregud....det gjelder midjemålet før graviditet og - selvsagt ikke før fødsel Anonymous poster hash: 3d8f9...414
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Fett er kroppsmasse. Hvis du kvitter jeg en viss kroppsmasseprosent så kvitter du deg også med vekt. Merkelig så mange rare definisjoner folk har når det kommer til kropp. Treng og hold deg på et kaloriunderskudd hvis du vil redusere kroppsfettet. Anonymous poster hash: 77002...b77
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Fett er kroppsmasse. Hvis du kvitter jeg en viss kroppsmasseprosent så kvitter du deg også med vekt. Merkelig så mange rare definisjoner folk har når det kommer til kropp. Treng og hold deg på et kaloriunderskudd hvis du vil redusere kroppsfettet. Anonymous poster hash: 77002...b77 Det er så, men hun vil øke andel fettfri kroppsmasse, og samtidig redusere fettmasse. Styrketrening, uten kaloriunderskudd, burde fikse den biten, men det er ikke en "quick fix", det tar tid. Anonymous poster hash: 135e8...e6d
Gjest Runforit Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Hard styrke. Du kan fint starte med helkroppsprogram 3 ganger i uka. Det burde gjøre susen med nok mat. Da øker du muskelmassen og minsker fettprosenten uten at vekten vil gå ned.
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 #8 Skrevet 19. juni 2014 Hard styrke. Du kan fint starte med helkroppsprogram 3 ganger i uka. Det burde gjøre susen med nok mat. Da øker du muskelmassen og minsker fettprosenten uten at vekten vil gå ned. Takk Dette var det jeg gjorde før - og følte det var bra trening og hadde en viss effekt. Jeg er dog mest glad i kettlebells og type vektstenger.....har du tips til noen helkroppsprogram? Tenker jeg bare jekker ned nivået ganske mye i starten, kroppen min er overhodet ikke styrkemessig der jeg var før fordi graviditeten gjorde at jeg måtte ligge mye stille/gå ekstremt rolig dessverre. Så kjernemusklaturen min spesielt er helt på felgen Kaloriunderskudd som noen andre her nevner er fullstendig uaktuelt. Jeg er allerede på grensen til undervektig. Elendig råd. Klærne jeg brukte før graviditet var for store etter fødsel - har ikke tenkt å slanke meg anorektisk. Anonymous poster hash: 3d8f9...414
Gjest Runforit Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Takk Dette var det jeg gjorde før - og følte det var bra trening og hadde en viss effekt. Jeg er dog mest glad i kettlebells og type vektstenger.....har du tips til noen helkroppsprogram? Tenker jeg bare jekker ned nivået ganske mye i starten, kroppen min er overhodet ikke styrkemessig der jeg var før fordi graviditeten gjorde at jeg måtte ligge mye stille/gå ekstremt rolig dessverre. Så kjernemusklaturen min spesielt er helt på felgen Kaloriunderskudd som noen andre her nevner er fullstendig uaktuelt. Jeg er allerede på grensen til undervektig. Elendig råd. Klærne jeg brukte før graviditet var for store etter fødsel - har ikke tenkt å slanke meg anorektisk. Anonymous poster hash: 3d8f9...414 Anbefaler å lese denne http://fitnessbloggen.no/treningsprogram-for-nybegynnere/
krøllekrall Skrevet 21. juni 2014 #10 Skrevet 21. juni 2014 Ja, dette lar seg gjøre. Har gjort det selv, og flere studier viser at en lavkarbodiett (ikke kaloriunderskuddsdiett) samt tung styrketrening er oppskriften på dette. Pøs på med naturlige fettkilder, kjøtt og grønnsaker. Lag deg et styrkeprogram med 6-8 repetisjoner med tunge vekter som du gjennomfører 2 ganger i uka, dropp kondisjonstreningen - og voila! Lykke til!
Gjest multibox Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Med mindre du er helt i nybegynnerfasen av treningen din, vil det være vanskelig å gå markant opp i muskelmasse og ned i fettprosent på en gang (altså holde seg på ca samme vekt med mindre fett). Det mest effektive er å kjøre den gode gamle bulk/cut-syklusen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå