Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage moussaka tenkte jeg (sommerfest på jobben). Men ser at man kan lage den med poteter eller auberginer. Skjønner jo at det sistnevnte er det opprinnelige, men hva synes dere er best ? Aldri lagd det selv før, nemlig ! Glad for forslag og meninger ! Og et spørsmål til - er det noe av retten som kan lages på forhånd ? Kjøttsausen f. eks.? Kan den stå kaldt fra torsd. til fred. ?

Klem, Trude

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker poteter, fordi jeg ikke er spesielt glad i auberginer (eller, jeg liker auberginer i enkelte ting, men ikke i moussaka), men det er smak og behag. Originalen skal lages med auberginer i allefall. Hvis du er veldig usikker så bruk poteter siden det er nøytralt og alle liker det. Kjøttsausen kan fint lages noen dager i forveien. Ostesausen kan godt lages i forveien den også, legg et ark plastfolie helt oppå sausen slik at den ikke danner snerk når den avkjøles.

Skrevet

JEg synes det er best med aubergine..

Men nå er jo jeg veldig vant til å spise gresk mat da :)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger Arkana og Aniola - Fisken ! Jeg heller nok mest mot å bruke poteter, hvis det er mest nøytralt. Vi skal ha med oss en rett hver på festen, så jeg tar med dette og gresk landbrød. Har funnet en skikkelig god melblanding i Sverige. Gleder meg til å spise mye god mat !

Klem, Trude

Skrevet

Høres ut som om det kommer til å gå bli et godt måltid! jeg liker også best med poteter, er ikke så begeistret for aburgine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...