AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 ...og jeg har ingen steder å gå. Ingen kontakt med familie, ikke fast jobb da jeg akkurat er ferdig med studier og ingen venner jeg kan bo hos mer enn ett par netter. Jeg er knust og vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Hjelp?Anonymous poster hash: a16b6...258
Sylvari Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 ...og jeg har ingen steder å gå. Ingen kontakt med familie, ikke fast jobb da jeg akkurat er ferdig med studier og ingen venner jeg kan bo hos mer enn ett par netter. Jeg er knust og vet ikke hvor jeg skal begynne en gang. Hjelp?Anonymous poster hash: a16b6...258 Kontakt NAV så fort som mulig.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 nav asap! har du i det hele tatt noen du kan snakke med? det var sånn jeg følte meg da jeg flyttet laaangt unna alle jeg kjente for å bo med min daværende kjæreste. men det ordner seg alltid! Anonymous poster hash: 66df1...a6c
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Men hva skal jeg si til NAV? Jeg har aldri vært borti de før, jobbet siden jeg var 17 og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil de gi meg støtte? For hva da? Jeg må jo bare komme meg i jobb asap men har ikke bil eller noe. Åå, dette livet da. TSAnonymous poster hash: a16b6...258
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Ring NAV (ev. bare stikk innom), avtal møte og ta det derifra. Forklar situasjonen din på møtet. De vil da gi deg informasjon om hvilken støtte du ev. har krav på. De vil også hjelpe deg i å finne jobb. Og om du er deprimert (noe innleggene dine kan tyde på), så kan de også hjelpe deg med å få hjelp. Og du er ikke knust. Knust er du den dagen du ikke kan se noen annen vei enn opp. Du har det bare vanskelig. Anonymous poster hash: 2a3cf...8e6
Sylvari Skrevet 18. juni 2014 #6 Skrevet 18. juni 2014 Men hva skal jeg si til NAV? Jeg har aldri vært borti de før, jobbet siden jeg var 17 og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vil de gi meg støtte? For hva da? Jeg må jo bare komme meg i jobb asap men har ikke bil eller noe. Åå, dette livet da. TSAnonymous poster hash: a16b6...258 De kan hjelpe deg med bopel, få deg opp på beina igjen.
tussi84 Skrevet 18. juni 2014 #7 Skrevet 18. juni 2014 Nav kan hjelpe deg med midlertidig bolig om du absolutt ikke har noe annet sted å være. Men det er som regel camping hytter eller hospits. Er du heldig får du hotell rom. Vil du ha eget sted å leie må du søke om nav garanti som ikke er stort. Regn med å få tak i knøtt små hybel leiligheter og at mange ikke godtar nav garanti. Så vil ta tid og nav vil mase på deg om å finne et egnet sted å bo så lenge du bor i midlertidig bolig. Du får ikke penger eller bolig av dem. Jobb? Mest sannsynlig ikke. Etter 3 mnd eller noe kan du være heldig om de gidder å gi deg praksis plass. Vanlig jobb må du skaffe sjøl. Og siden du ikke har jobbet i det siste men studert har du kun rett på sosial hjelp. Det vil si til husleie og livsopphold. Satsene varierer etter hvor du bor og om du er over 20 tror jeg. Har du noen sparepenger eller noe vesentlig av verdi som feks bil må dette selges. Alt av oppsparte midler skal brukes opp før sosial hjelp. Også bsu om du har det. er nok veldig kritisk og negativ mot deg i dette innlegget men vet godt hvordan nav fungerer her nede i alle fall. Men lykke til
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 Dette er ikke Nav sin oppgave, men din egen. Hvorfor har du ikke spart deg opp noen buffer? Det må jo være noen du kan låne penger av? Anonymous poster hash: 08482...e6c
Pusheen Skrevet 18. juni 2014 #9 Skrevet 18. juni 2014 Dette er ikke Nav sin oppgave, men din egen. Hvorfor har du ikke spart deg opp noen buffer? Det må jo være noen du kan låne penger av? Anonymous poster hash: 08482...e6c What? Hvordan skal man klare å spare seg opp en dugelig buffer som student? Og det er ikke så enkelt å bare "låne penger av noen", særlig når TS sier at kontakt med familien er ca på null... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå