Beach Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Det blir laget utallige tråder her på KG om dette med vektnedgang, og hvordan dette skal gjøres. Dere som er fullstendig kunnskapsløse når det kommer til dette temaet(ikke at jeg forstår hvordan det er mulig i 2014..) kan jeg forstå, men jeg har fått inntrykket av at de fleste forstår hva som skal til for å gå ned i vekt. Så hvorfor starter dere tråder hvor dere vil vite hva dere skal gjøre for å gå ned de siste kiloene? JO, dere må enten trene mer eller spise mindre. Punktum. Dette vet dere jo! Det vil aldri være noe annet svar. Om ikke dette fungerer, får dere gå til lege og sjekke stoffskiftet. 13
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Det blir laget utallige tråder her på KG om dette med vektnedgang, og hvordan dette skal gjøres. Dere som er fullstendig kunnskapsløse når det kommer til dette temaet(ikke at jeg forstår hvordan det er mulig i 2014..) kan jeg forstå, men jeg har fått inntrykket av at de fleste forstår hva som skal til for å gå ned i vekt. Så hvorfor starter dere tråder hvor dere vil vite hva dere skal gjøre for å gå ned de siste kiloene? JO, dere må enten trene mer eller spise mindre. Punktum. Dette vet dere jo! Det vil aldri være noe annet svar. Om ikke dette fungerer, får dere gå til lege og sjekke stoffskiftet. Ok. Tror de fleste vet hva som skal til for å gå ned i vekt altså. Problemet er bare at de ikke vet hvor lite/mye de skal spise, eller hvor mye de forbrenner på en joggetur. Det er ikke alle som orker å sette seg inn i kaloriberegninger, og da forstår jeg at ting kan bli vanskelig. Anonymous poster hash: 273d2...36a 2
Inwe Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Det er faktisk ikke så lett for alle. Har du holdt på en stund stabiliserer kroppen seg, innimellom kan det hende at mer mat skal til eller det å faktisk senke skuldrene litt og ikke telle alt man spiser. Kanskje du må endre treningen, tørre å gå inn på styrkerommet med de store gutta. Endre kosthold til mer protein mindre karber eller omvendt uten å gjøre noe med kaloriinntaket. Det er nemlig ikke alltid bare og spise mindre og trene mer. 5
Beach Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2014 Det er faktisk ikke så lett for alle. Har du holdt på en stund stabiliserer kroppen seg, innimellom kan det hende at mer mat skal til eller det å faktisk senke skuldrene litt og ikke telle alt man spiser. Kanskje du må endre treningen, tørre å gå inn på styrkerommet med de store gutta. Endre kosthold til mer protein mindre karber eller omvendt uten å gjøre noe med kaloriinntaket.Det er nemlig ikke alltid bare og spise mindre og trene mer. Jeg vet at det finnes mange faktorer, men jo, i det store og det hele er det faktisk så enkelt. 4
Gjest Jørild Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Og for oss som sliter med stoffskiftet, hva er løsningen der? 4
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Hva en spiser har også noe å si. Spesielt for kvinner som sliter med de siste kiloene. Å kutte karbohydrater og spise mer fett og proteiner hjelper på nettopp det. Mange som spør er også ofte ganske unge og vil naturligvis spør om hjelp. Overvekt er en spiseforstyrrelse på samme måte som andre spiseforstyrrelser. Anonymous poster hash: 4335b...df0 2
Beach Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #7 Skrevet 17. juni 2014 Hva en spiser har også noe å si. Spesielt for kvinner som sliter med de siste kiloene. Å kutte karbohydrater og spise mer fett og proteiner hjelper på nettopp det. Mange som spør er også ofte ganske unge og vil naturligvis spør om hjelp. Overvekt er en spiseforstyrrelse på samme måte som andre spiseforstyrrelser.Anonymous poster hash: 4335b...df0 Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at det å kutte ned på karbohydratene er fordelaktig i en vektnedgang. Overvekt er ikke i alle tilfeller en spiseforstyrrelse, nei. Det er ikke sånn at alle som sliter med overvekt sliter psykisk. Det kan komme først etter man er blitt overvektig. Spiser man litt ekstra mye og beveger seg lite vil man gå opp i vekt. Det har ikke så mye med mentale problemer å gjøre. 5
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Jeg tror det handler om at flere - ikke gidder å telle kalorier fordi det er så kjedelig. De beveger seg litt mer og spiser litt mindre men vet ikke hva som går inn vs ut og går ikke ned i vekt - forventer urealistiske resultater på kort tid, veier seg hele tiden og tar ikke med vannvekt o.l. Men ja, jeg er enig i at det handler om kunnskap, disiplin, og tålmodighet. Det er fysiske faktorer som kan bety at det er vanskeligere, men ikke umulig. Mange som sier de har "provd alt" har provd mye rart, halvveis, i perioder. Anonymous poster hash: b01c9...9a7 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Så hvorfor starter dere tråder hvor dere vil vite hva dere skal gjøre for å gå ned de siste kiloene? JO, dere må enten trene mer eller spise mindre. Punktum. Dette vet dere jo! Det vil aldri være noe annet svar. Om ikke dette fungerer, får dere gå til lege og sjekke stoffskiftet. Fordi de bare skriver på KG som tidsfordriv. Tror de fleste vet hva som skal til for å gå ned i vekt altså. Problemet er bare at de ikke vet hvor lite/mye de skal spise, eller hvor mye de forbrenner på en joggetur. Det er ikke alle som orker å sette seg inn i kaloriberegninger, og da forstår jeg at ting kan bli vanskelig. Anonymous poster hash: 273d2...36a Kjør logg på hvor mye du trener og spiser i løpet av en uke og mål kroppen din. Blir du feitere så spis mindre eller tren mer. Anonymous poster hash: 37071...607 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at det å kutte ned på karbohydratene er fordelaktig i en vektnedgang. Overvekt er ikke i alle tilfeller en spiseforstyrrelse, nei. Det er ikke sånn at alle som sliter med overvekt sliter psykisk. Det kan komme først etter man er blitt overvektig. Spiser man litt ekstra mye og beveger seg lite vil man gå opp i vekt. Det har ikke så mye med mentale problemer å gjøre. "De fleste" har jo en gang lært seg det. Og siden vi mennesker reproduserer oss vil det alltid være "nye" mennesker som må lære seg det. Et unaturlig forhold til mat ER en spiseforstyrrelse. En trenger ikke slite psykisk.Anonymous poster hash: 4335b...df0 1
Gjest Nanne70 Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Jeg vet at det finnes mange faktorer, men jo, i det store og det hele er det faktisk så enkelt. Enkelt i teorien, noe helt annet i praksis. Men jeg skjønner at det er lett for en som aldri har slitt med for mange kilo å innta en slik holdning.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 Og for oss som sliter med stoffskiftet, hva er løsningen der? Det samme. Bare mer av det. Du har bare et handikap fra kroppens side, det er ikke umulig å fikse det. Og riktig medisinering er selvsagt det første man bør sørge for. Anonymous poster hash: 7ab62...1c3 1
Gjest Timber Skrevet 17. juni 2014 #13 Skrevet 17. juni 2014 Skulle tru det var bra folk spurte om hjelp. Kanskje de trenger bare en liten puff i riktig retning, gjøre noen endringer og få litt oppbacking. Blir man irritert over slike tråder er det jo bare å skippe å lese de.
kråkefjas Skrevet 18. juni 2014 #14 Skrevet 18. juni 2014 Om ikke dette fungerer, får dere gå til lege og sjekke stoffskiftet. Det gjelder for de også. Selv ikke verdens verste stoffskifte kan lage fett av luft. 8
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #15 Skrevet 18. juni 2014 http://i.imgur.com/qRCAzsk.jpgbonus:http://i.imgur.com/DoaDxcn.jpg ærlig talt folkens, man the fuck up. Ingen lavt stoffskifte jooooo unnskyldninger. Spis, bli aktiv og vips. Anonymous poster hash: cfed2...e89 Anonymous poster hash: cfed2...e89 Anonymous poster hash: cfed2...e89 6
Gjest Nanne70 Skrevet 18. juni 2014 #16 Skrevet 18. juni 2014 Det gjelder for de også. Selv ikke verdens verste stoffskifte kan lage fett av luft. Nei, men det kan gjøre det veldig vanskelig å gå ned i vekt. Og det er det denne tråden handler om.
Inwe Skrevet 18. juni 2014 #17 Skrevet 18. juni 2014 Jeg vet at det finnes mange faktorer, men jo, i det store og det hele er det faktisk så enkelt. Oi om dette var sant da hadde jeg hatt et problem.. Stangnert flere ganger og justert der etter, om jeg hver gang skulle spist mindre og trent mer hadde jeg antagelig trent fler timer om dagen og ikke spist noe som helst nå. Helt i begynnelsen stemmer det du sier, men etterhvert må man faktisk vite ting. Da er det greit å ha et forum og kunne spørre andre i samme situasjon om det man lurer på. Har du noen gang gått ned mye (altså 30 kg+)? Vet du egentlig hva du snakker om? 8
Gjest Lights Skrevet 18. juni 2014 #18 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Jeg trodde de fleste hadde fått med seg at det å kutte ned på karbohydratene er fordelaktig i en vektnedgang. Morsomt at du lager en tråd hvor du klager om hvor kunnskapsløse folk er også sier noe som er direkte feil selv. Karbohydrater har like mange kcal som proteiner (4kcal). Fett har ca dobbelt så mye (9kcal). Mange anbefaler at man kutter ned på karbohydratene fordi noen får ekstra sultfølelse av svingende blodsukker, - påstanden er fortsatt feil fordi: 1: Alle opplever ikke dette 2: Karbohydrater er ikke synonymt med karbohyrater med høy glykemisk indeks, - grove kornprodukter er super slankemat 3: ØKT SULTFØLELSE er ikke synonymt med å legge på seg. Slanking handler jo nettopp om at man skal evne å IKKE SPISE selv om man er sulten!!! Man kommer til å føle seg sulten om man skal gå ned mange kilo, det er ikke til å styre unna. Endret 18. juni 2014 av Lights 11
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #19 Skrevet 18. juni 2014 Da jeg var på vei ned mine 40 kilo som var til overs trente jeg mer og spiste mindre. I begynnelsen funket det helt topp, men etter rundt 25 kilo ble det stopp og vekta begynte å g å oppover igjen. Jeg fulgte ditt råd: spiste mindre og trente mer! Jeg måtte til slutt inn på sykehuset fordi kroppen var totalt utslitt og jeg svimte av flere ganger i løpet av dagen. Jeg hadde rundt regnet 700 kcal in og nesten 1300 kcal ut i løpet av en dag. Vekta begynte selvsagt å tippe nedover igjen, men næringopptaket og fordøyelsen i kroppen min hadde omtrent stoppet helt opp og jeg ble tvangsforet i 6 uker for å få kroppen i rett leie igjen. Å si at det er så enkelt som å bare spise mindre og trene mer tyder på at uvitenheten sitter på din side av gjerdet. Man trenger råd og veiledning for ikke å la kroppen gå til grunne. Stopper vekta opp så er det kroppens måte å si i fra at man må endre taktikk. Da nytter det ikke å bare stramme inn kaloriene ennå mer og trene dobbelt så mye. Det sier deg i grunnen selv. Man trenger mer energi for å klare å trene mer. Anonymous poster hash: 87886...597 15
Pringle Skrevet 18. juni 2014 #20 Skrevet 18. juni 2014 Morsomt at du lager en tråd hvor du klager om hvor kunnskapsløse folk er også sier noe som er direkte feil selv. Karbohydrater har like mange kcal som proteiner (4kcal). Fett har ca dobbelt så mye (9kcal). Mange anbefaler at man kutter ned på karbohydratene fordi noen får ekstra sultfølelse av svingende blodsukker, - påstanden er fortsatt feil fordi: 1: Alle opplever ikke dette 2: Karbohydrater er ikke synonymt med karbohyrater med høy glykemisk indeks, - grove kornprodukter er super slankemat 3: ØKT SULTFØLELSE er ikke synonymt med å legge på seg. Slanking handler jo nettopp om at man skal evne å IKKE SPISE selv om man er sulten!!! Man kommer til å føle seg sulten om man skal gå ned mange kilo, det er ikke til å styre unna. Åh, jeg er så enig med deg. Enhver får ta til seg de rådene som passer for en selv! Og selv om man er sulten, kan man VELGE å ikke spise, og da legger man ikke på seg. Men noen av rådene er altså med bakgrunn i at det skal gjøre det lettere (=mindre plagsomt, ikke mer magisk) å gå ned i vekt. De fleste opplever sultfølelse som ubehagelig, og hvis man kan avhjelpe dette, vil det også gjøre slankeren mer tilbøyelig til å holde dietten, og dermed få den ønskede effekten (vektnedgang). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå