Gå til innhold

Hetero-dager!!??

Fremhevede innlegg

Skrevet

Må først få si at jeg er ikke homofob og har venner som er homofile.

Allikevel stusser jeg litt over at de føler de trenger arrangere "Skeive dager"...??!! :klø: :o

Det da ikke noe spesielt at noen er homofile, det er da klinkende likgyldig om en liker sex med folk av samme kjønn eller forelsker seg i folk av samme kjønn eller i det motsatte...??!! :o

Hvorfor feire det?! Og etterpå blir en såret, skuffet, provosert og lei seg om noen kommenterer festen... :-? :o

Men når de arrangerer slike dager legger de jo opp til at det skal være anderledes. (...tror de liker det, jeg... :wink: :-) Være anderledes, altså... :-) :wink: )

Kanskje vi skal arrangere "Hetero-dager"??!! Hvordan hadde det blitt tatt i mot, mon tro... :o :wink:

Videoannonse
Annonse
Gjest Phair
Skrevet

Vi har barnas dager, verdens røykfrie dag, bokdager, arbeidernes dag, bilfrie dager, kvinnedagen så hvorfor ikke homodagen. Saken er jo at homofili fortsatt ikke er stuerent.

Skrevet

Selv om det er selvsagt for mange at homofile er like normale som heterofile, blir de dessverre ikke behandlet slik, og all den tid samfunnet behandler dem annerledes synes jeg det kan være nødvendig å sette litt fokus på dem.

Skrevet

Nå er det slik at det er de selv som setter fokus på seg selv-

samtidig som de ikke ønsker å være "anderledes".

Litt motsigende, synes nå jeg... :wink:

Men ingen har svart om de ønsker en "Hetero-dag"??!! :wink:

Gjest Phair
Skrevet

Det er jo ikke det at de ønsker å være annerledes, men de ønsker ikke å bli sett ned på pga. legning.

Og hetro dager er jo alle andre dager i året, selv på homodagen.

Gjest Poirot
Skrevet
Det da ikke noe spesielt at noen er homofile, det er da klinkende likgyldig om en liker sex med folk av samme kjønn eller forelsker seg i folk av samme kjønn eller i det motsatte...??!!

Vel, det er jo ganske mange som IKKE er enige i nettopp det du her skriver...

Ikke er det likegyldig for en del homofile heller, hvis de eks ønsker å gifte seg i kirken eller adoptere.

Gjest Poirot
Skrevet

Men ingen har svart om de ønsker en "Hetero-dag"??!!  :wink:

Jeg trenger ingen slik dag.

Føler jeg lever i et samfunn der heterofili er normen. Om du synes det trengs en slik dag kan du jo starte opp en slik dag?

Skrevet

Føler jeg lever i et samfunn der heterofili er normen. Om du synes det trengs en slik dag kan du jo starte opp en slik dag?

:Nikke:

Skrevet

:wink::wink:

Nei, trenger ikke en slik dag, like lite som jeg skjønner at noen trenger "feire" sin legning ved å ha "Skeive dager"... :wink::tunge1:

Gjest TomKrus
Skrevet
Nå er det slik at det er de selv som setter fokus på seg selv-

samtidig som de ikke ønsker å være "anderledes".

Litt motsigende, synes nå jeg... :wink:

Men ingen har svart om de ønsker en "Hetero-dag"??!! :wink:

Hvorfor trenger du en slik dag? Mange rettigheter å kjempe for?

Savner hetero, hvite mannedager, jeg. Mulig jeg skal fikse meg en t-skjorte påtrykket en hvit knyttet neve..

Gjest Madley
Skrevet

Jeg er lesbisk, men går ikke på skeive dager.

For det første. Det er ikke klinkende likegyldig hvem man ligger med. Og dte vet jeg alt om da jeg i disse dager planlegger partneskapsinngåelse med min forlovede. Ingen av henns besteforeldre kommer, faren hennes kommer ikke, broren kommer ikke. Hvorfor?? Fordi det "er ikke et ordentlig bryllup" og "fordi vi må ha forståelse for at ikke alle er komfortable med dette".

Mange har spurt " kan dere gifte dere da??" "hvilken kirke skal dere gifte dere i?"

Så kom ikke å fortell meg at det ikke er behov for å spre kunnskap om homofili eller kunnskap om homofiles rettigheter.

Skrevet
Jeg er lesbisk, men går ikke på skeive dager.

For det første. Det er ikke klinkende likegyldig hvem man ligger med. Og dte vet jeg alt om da jeg i disse dager planlegger partneskapsinngåelse med min forlovede. Ingen av henns besteforeldre kommer, faren hennes kommer ikke, broren kommer ikke. Hvorfor?? Fordi det "er ikke et ordentlig bryllup" og "fordi vi må ha forståelse for at ikke alle er komfortable med dette".

Mange har spurt " kan dere gifte dere da??" "hvilken kirke skal dere gifte dere i?"

Så kom ikke å fortell meg at det ikke er behov for å spre kunnskap om homofili eller kunnskap om homofiles rettigheter.

Ja, nettopp.

Skrevet

Kunne ikke vært mere enig! :Nikke:

Tror bare ikke det riktige stedet for det er

på et slik arrangement som "Skeive dager"! :roll:

Lykke til med bryllupet ditt! :-) :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...