Gå til innhold

Skatteoppgjør uten at jeg betaler skatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 19. Studerer og mottar støtte fra Lånekassen. Har ingen inntekt og betaler derfor ikke skatt, men i dag mottok jeg denne mailen:

"Hei, Skatteoppgjøret ditt er nå tilgjengelig. Du kan sjekke det via Skatteetatens nettsider. Du mottar et eventuelt tilgodebeløp innen 2-3 uker. Du får denne meldingen på e-post fordi kommunikasjon på nett som hovedregel er innført for stat og kommune. Det gjelder også Skatteetaten. Vi varsler deg derfor via SMS og/eller e-post når vi har informasjon til deg. På Skatteetatens nettsider finner du også informasjon om hvordan du logger deg på for å se skatteoppgjøret, med for eksempel BankID eller MinID. Vennlig hilsen Skatteetaten"

Hva skal dette bety?

Anonymous poster hash: 3a359...b5d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ikke støtten fra Lånekassen informert om til skatteetaten da? Logg deg inn med din bank id så får du se hva som står der.

AnonymBruker
Skrevet

Dette betyr at skatteoppgjøret er tilgjengeling. Selv om du ikke har vanlig lønn kan det jo hende at du skal betale f.eks. formueskatt el.l.

Anonymous poster hash: 5a0c1...07d
  • Liker 1
Skrevet

Du skal jo levere selvangivelse selv om du ikke har skattbar inntekt. Det er derfor du også får skatteoppgjør.

Skrevet

Du får skatteoppgjør selv om du ikke har betalt skatt, det vil da stå null i ditt skatteoppgjør, bare logg deg inn og se :)

Skrevet

Alt man skal spørre om her på KG. Kan du ikke bare lese brevet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om du får restskatt! Det kan jo fint hende! Uff, da, å nei og nei!

Anonymous poster hash: 3927e...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...