Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å kutte ned på brus-og saftinntaket mitt, grunnet syreskader på tenner, men sliter derfor med å få i meg nok væske. Jeg har lavt blodtrykk, så da er det en fordel at jeg klarer å drikke litt i løpet av en dag. Men jeg synes vann er så kjedelig, og ender alltid opp med å fylle store glass som bare blir stående. Det blir fort mye lettere når jeg har et par skiver appelsin i vannet, men det er jo ikke bra for tennene med sitrus-frukter heller. Håper noen her har tips til hvordan jeg lettere kan få i meg vann, eller er det bare å bite tennene sammen, og svelge det alt for kjedelige vannet uten noe i?

Anonymous poster hash: d990f...d72
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle âme
Skrevet

Sånn zeroh elns, smak i vatn.

Skrevet

hva med isbiter? så er vannet iskaldt og friskt?

Skrevet

Skaff deg sugerør! Høres kanskje rart ut, men jeg drikker mye mer vann når jeg drikker med sugerør.

Pleier også putte oppi sitron eller lime og masse isbiter, smaker friskt og deilig :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan umulig tro at et par skiver appelsin gjør merkbart utslag, både sukkeret og syren vil jo bli ekstremt vannet ut.

Anonymous poster hash: 0c6c6...aa9
AnonymBruker
Skrevet

Sånn zeroh elns, smak i vatn.

Poenget er jo å unngå syre. Agurk i vannet kan funke, ellers stemmer jeg for å bare tvinge i seg drikke vann så vil man etter hver lære seg å like det.

Anonymous poster hash: e954b...41f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sitron og appelsin i vannet vil faktisk utgjøre syre som skader tennene. Selvsagt ikke like ille som brus, saft, juice og slike ting, men det er allikevel en påkjenning for tennene og bør begrenses. Spesielt dersom man allerede har syreskader.

Anonymous poster hash: e954b...41f
Skrevet

Agurk i vannet gir ikke syreskader, eller jordbær.

Skrevet (endret)

Nå er ikke jeg tannlege, og har vel sånn sett egentlig ikke peiling, men jeg tror ikke det skader tennene med litt appelsin i vannet altså.... Spørr tanlegen din neste gang du er på besøk..

Jeg har stort sett alltid en 1 liters flaske med vann m en halv sitron presset i stående i kjøleskapet....

Godt med jordbær også :)

Endret av Beeblebrox
Skrevet

Bare å tvinge seg selv. Det er jo ikke vondt, det er bare kjedelig. Noen ganger er det jo til og med godt.

Selv har jeg alltid et glass vann stående på pulten når jeg jobber. Før jeg kan hente meg en ny kopp kaffe har jeg pålagt meg selv at jeg skal tømme vannglasset (og selvsagt hente et nytt sammen med kaffen).

Blir som oftest til at jeg heller i meg glasset mens jeg står og fyller neste kopp, men vannet blir uansett drukket, er det viktigste.

Feks - tøm alltid vannglasset før du går på do. Ikke bare får du i deg vann, men du må oftere på do slik at du får i deg enda mer vann :-)

• Liker 1
Skrevet

Fersk basilikum er helt fantastisk i vann :)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Iskaldt vann er virkelig det beste som finnes om det er varm ute. Så du får utnytte sommervarmen nå og drikke vann med isbiter. Vann kan du drikke fortere enn noen annen drikke også, så det er bare å drikke så fort du kan.

Heldigvis for min del er det ingen ting som slår vann når det gjelder drikke.

Anonymous poster hash: 7b83c...ddd
Skrevet

Jeg drikker mye mer vann når jeg drikker med sugerør eller fra flaske. Anbefaler å gå til innkjøp av en Camelbak-flaske eller lignende! Jeg fyller den med vann og isbiter, og så er flasken tom på et blunk :)

Gjest Ketchupjenta
Skrevet

Jeg elsker å ha blåbær eller jordbær i vannet sammen med isbiter.
Du kan jo også lage ispinner med vann, bær og frukt (som ikke inneholder for mye syre) og knaske på det itillegg til litt vann.

AnonymBruker
Skrevet

jeg drikker store mengder vann om jeg har vannflaske stående :) sånn imsdalflaske med drikketut :P de skader ikke tennene mine siden jeg ikke bruker tennene på den. veit ikke hva det er med flasker jeg men :P

Anonymous poster hash: 91cc2...1ae
  • Liker 1
Skrevet

Gå til innkjøp av en flaske. Jeg har bare en Imsdal flaske, men det funker bra. Drikker mye mer vann når jeg har flaske. Det er mye bedre syns jeg! Så kan du jo eventuellt ha oppi isbiter og brinebær, blåbær eller jordbær! :) Nam nam :wow:

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en fin kopp med sugerør! Jeg har en såkalt "tumbler cup" fra Waynes Coffee. Google tumbler cup så skjønner du hva jeg mener :) hiv oppi noen isbiter og ha den fyllt ved siden av deg hele tiden. Da blir det litt morsommere å drikke vann.

Skrevet (endret)

Jeg har en plastkopp på badet og drikker en kopp vann hver gang jeg er på do. Og to kopper om morgenen.

Endret av Pringle
Skrevet

Denne koppen med iskaldt vann, agurk og mynte :) Jeg bruker også å ha et par skiver lime eller sitron i, i følge min tannlege er ikke dette farlig. Uansett har du sugerøret, som forhindrer at vannet kommer i kontakt med tennene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...