AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Hei! Har en ganske så eldre katt, som aldri har vært syk og generelt er ganske aktiv/kosete/prater mye osv. I går morgen kom hun inn med masse spytt/skum(?)/slim rundt munnen, trodde først det var en musehale som hang ut av munnen.... Dette var ganske skremmende, og igår lå hun helst bare og slappet av og virket ganske sliten. I dag virker hun endel bedre, er ute og går rundt omkring, spiser masse osv - men hun virker enda noe slapp og trøtt. Har lest litt om nyresykdommer hos eldre katter, men syns lite av symptomene passer, i og med at hun hverken har sluttet å spise, gått ned i vekt, drikker masse eller noe av symptomene.. Noen som har noe idè om hva det kan være? Snakket med noen som trodde bare hun hadde spist noe dårlig (hun jakter og fanger utrolig mye dyr som hun spiser). Har tenkt å ta henne med til veterinæren i morgen hvis hun fortsatt er såpass slapp, men ville gjerne høre om noen har noen anelse om hva det kan være Anonymous poster hash: c3622...e61
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Ring veterinæren i dag, helst i går. Ikke vent med slike ting.. Det koster ikke så mye hvis det viser seg å være "ingenting". Hilsen "fattig student" Anonymous poster hash: 029ab...bd3 3
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Katten min får spytt/skum i munnvikene når han har kastet opp gress. Anonymous poster hash: 50a0c...953
mm456 Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 TS her Tusen takk for begge svar! Dyreklinikken her er stengt, men ringte en annen en og forklarte situasjonen, og han sa at det var vanskelig å si hva det var, men at det sannsynligvis ikke var noe akutt mtp hun kunne gå og sånt. Så da skulle jeg heller bare ringe ned hvis det ble verre
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Jeg ville vært bekymret for forgiftning, men om det nå er gått en stund og hun er blitt bedre, så høres det jo ut som det ikke var så farlig. Følg nøye med henne. Hun kan ha spist noe hun fikk vondt i magen av uten at det er kritisk, men pass på at hun fortsetter å spise, drikke og gå på do, og at allmenntilstanden bedres. Anonymous poster hash: 70ff3...c6e 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Er det lenge til hun skal på sin årlige helsesjekk? Anonymous poster hash: 70ff3...c6e
mm456 Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Jeg ville vært bekymret for forgiftning, men om det nå er gått en stund og hun er blitt bedre, så høres det jo ut som det ikke var så farlig. Følg nøye med henne. Hun kan ha spist noe hun fikk vondt i magen av uten at det er kritisk, men pass på at hun fortsetter å spise, drikke og gå på do, og at allmenntilstanden bedres.Anonymous poster hash: 70ff3...c6e Er endel bedre ja, ikke noe mer spyttklyser, bare litt trøtt og utslitt virker det som. Følger godt med henne, passer på at hun får i seg mat og gått på do Hun spiser utrolig mye rart, bare for en time siden var hun ute en tur og slafset i seg en mus...
Kjempeliten Skrevet 18. juni 2014 #8 Skrevet 18. juni 2014 Har hørt at katter kan begynne å "sikle" om de blir skremt. Den ene katta vår har også ett par ganger siklet, mye. Dro til dyrlegen men de kunne ikke finne noe. Har gått bra med katten i etterkant.
Gjest Lille-pus Skrevet 19. juni 2014 #9 Skrevet 19. juni 2014 Har hørt at katter kan begynne å "sikle" om de blir skremt. Den ene katta vår har også ett par ganger siklet, mye. Dro til dyrlegen men de kunne ikke finne noe. Har gått bra med katten i etterkant. Det kan godt stemme... min funksjonshemmede hjertevenn sikler innimellom så det renner når han er hos vet'en og føttene hans skal undersøkes. Han er livredd for føttene sine...
maria b Skrevet 19. juni 2014 #10 Skrevet 19. juni 2014 Opplevde det samme en gang. Den ene katten vår hadde gått løs på en svær snegle .Måtte faktisk plukke ut deler av snagla fra munnen hans. 1
Euphorbia Skrevet 19. juni 2014 #11 Skrevet 19. juni 2014 Bare en tanke, men vår gamle katt fikk plutselig epilepsi, og når hun fikk anfall frådet hun rundt munn, og ble temmelig sliten etterpå, men dagen etter var hun like sprek fram til hun fikk neste anfall. Vår katt var innekatt så vi så jo at hun fikk anfall, men det er jo ikke så lett å oppdage når pus er ute. Følg godt med på henne
mm456 Skrevet 19. juni 2014 #12 Skrevet 19. juni 2014 Tusen takk alle sammen! Katten er frisk og rask nå, så det var vel tydeligvis ikke noe alvorlig, ettersom veterinæren sa at jeg bare skulle ringe om hun ble verre. Tenkte også litt på dette med epilepsi, men det er vel ikke så godt å si nå. Slår meg helst at det må være noe ikke helt bra hun har spist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå