AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Slanker meg ikke, prøver bare spise sunt. Lunsjen min så slik ut: Et ryvita med masse smør, et kokt egg og majones Et halv beger CC med en neve mandler, en neve rosiner, et halvt eple og kanel Etter 15 min fikk jeg skikkelig sultfølelse, og magen begynte og rumle. Noen tanker om hvorfor jeg reagerer slik? Føler det eneste som holder meg mett lenge nok er skiver med pålegg. Men så var det det at brød ikke er så sunt da... Tips/tanker? Anonymous poster hash: e78d2...c7a
Pringle Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Brød er ikke usunt, spis det hvis du liker og tåler det. Forutsatt at du har fått i deg samme antall kalorier ved begge typer lunsj: Det kan hende de fysiske egenskapene ved din vanlige lunsj og den du har hatt i dag rett og slett er så forskjellige at følelsen i hodet og magen sier deg at du ikke har spist. Rumlingen i magen er antakeligvis bare fordøyelsen som jobber. Hvis du ønsker å legge om kostholdet, prøv det i noen dager og vurder om det er verdt det.
Jiffi Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 som nevnt i svaret over er det magen som jobber med maten. kombinasjonen, ryvita,eple, rosiner, som aller inneholder mye fiber kan det gi denne effekten...om du i tillegg om du drakk f.eks kaffi til måltidet er dette også en vanlig reaksjon
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 Så det er vanlig å "føle seg sulten" etter sånn type mat? Anonymous poster hash: e78d2...c7a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Jeg ville spist brødskiver om det er det du blir mett av. Velg grovbrød med sunt pålegg på. Anonymous poster hash: 06cdc...850
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Alle sier man får mye større mage av brød. Så tenker det ikke er så bra å spise brød mer enn et par ganger om dagen. Hører overlat man må unngå brød om man vil holde seg slank. Får samme type sultfølelse om jeg spiser feks omelett med skinke og avokado ved siden av. Får kun metthetsfølelse av å ha med brød. Anonymous poster hash: e78d2...c7a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Alle sier man får mye større mage av brød. Så tenker det ikke er så bra å spise brød mer enn et par ganger om dagen. Hører overlat man må unngå brød om man vil holde seg slank. Får samme type sultfølelse om jeg spiser feks omelett med skinke og avokado ved siden av. Får kun metthetsfølelse av å ha med brød. Anonymous poster hash: e78d2...c7a Du går ikke opp i vekt så lenge du ikke spiser mer enn du forbrenner. Du kan altså spise brød til alle måltid, så lenge du passer på kaloriene. Anonymous poster hash: 06cdc...850 4
sullå Skrevet 17. juni 2014 #8 Skrevet 17. juni 2014 Jeg ville prøvd noen dager til. Hvis du opplever det samme flere ganger, hvorfor ikke spise mat som fungerer for deg?
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #9 Skrevet 17. juni 2014 Alle sier man får mye større mage av brød. Så tenker det ikke er så bra å spise brød mer enn et par ganger om dagen. Hører overlat man må unngå brød om man vil holde seg slank. Får samme type sultfølelse om jeg spiser feks omelett med skinke og avokado ved siden av. Får kun metthetsfølelse av å ha med brød. Anonymous poster hash: e78d2...c7a Det høres ut som om det sitter i hodet. Minner meg litt om disse mannfolka av den gamle skolen som mener at det er ikke middag uten potet, så de blir ikke mette av noen verdens ting hvis det ikke er potet ved siden av. Anonymous poster hash: e9dde...5db 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #10 Skrevet 17. juni 2014 Ja bortsett fra at jeg egentlig gjerne VIL spise noe annet enn brød da. Disse mannfolka du referer til vil jo bare ha den triste poteten. Så er nok ikke der det ligger. Anonymous poster hash: e78d2...c7a
SiMa Skrevet 17. juni 2014 #11 Skrevet 17. juni 2014 Slanker meg ikke, prøver bare spise sunt. Lunsjen min så slik ut: Et ryvita med masse smør, et kokt egg og majones Et halv beger CC med en neve mandler, en neve rosiner, et halvt eple og kanel Etter 15 min fikk jeg skikkelig sultfølelse, og magen begynte og rumle. Noen tanker om hvorfor jeg reagerer slik? Føler det eneste som holder meg mett lenge nok er skiver med pålegg. Men så var det det at brød ikke er så sunt da... Tips/tanker? Anonymous poster hash: e78d2...c7a Jeg opplever ofte at jeg kan bli sulten av å spise epler. 2
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #12 Skrevet 17. juni 2014 Jeg opplever ofte at jeg kan bli sulten av å spise epler. Skal se om det hjelper å kutte ut eple Anonymous poster hash: e78d2...c7a
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #13 Skrevet 17. juni 2014 Slanker meg ikke, prøver bare spise sunt. Lunsjen min så slik ut: Et ryvita med masse smør, et kokt egg og majones Et halv beger CC med en neve mandler, en neve rosiner, et halvt eple og kanel Etter 15 min fikk jeg skikkelig sultfølelse, og magen begynte og rumle. Noen tanker om hvorfor jeg reagerer slik? Føler det eneste som holder meg mett lenge nok er skiver med pålegg. Men så var det det at brød ikke er så sunt da... Tips/tanker? Anonymous poster hash: e78d2...c7a Dette hørtes ekstremt lite ut. Ikke rart du ble sulten igjen... Til frokost pleier jeg å spise to glutenfri linfrøknekkebrød fra dalarna og to bløtkokte egg (et på hvert knekkebrød) med masse majones, sesamfrø og agurk eller ruccula eller noe annet grønt. Drikker et stort glass vann og et lite glass ferskpresset appelsinjuice(man trenger gjerne ikke mer enn 1-2 dl appelsinjuice til et måltid). Dette holde meg mett lenge! Til lunsj spiser jeg en banan med noen ferske dadler, og diverse nøtter (valnøtter, mandler, cashew, solsikkerfrø) og drikker kun vann. Dette holder meg mett lenge! Til middag spiser jeg alltid noe fisk, kjøtt, kylling med noe grønt til. Spiser ikke ris, potet, pasta eller noe sånt... Dette holder meg mett lenge! Det er viktig å kutte ut hvetemel helt, og gjerne gluten generelt, og heller velge å mette seg på fett og protein samme med frukt og grønt og bær og vann. Anonymous poster hash: 0372b...9fd 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #14 Skrevet 17. juni 2014 Glemte å skrive at hvetemel og sukker får en til å bli fort sulten igjen... Anonymous poster hash: 0372b...9fd 1
SiMa Skrevet 17. juni 2014 #15 Skrevet 17. juni 2014 Dette hørtes ekstremt lite ut. Ikke rart du ble sulten igjen... Til frokost pleier jeg å spise to glutenfri linfrøknekkebrød fra dalarna og to bløtkokte egg (et på hvert knekkebrød) med masse majones, sesamfrø og agurk eller ruccula eller noe annet grønt. Drikker et stort glass vann og et lite glass ferskpresset appelsinjuice(man trenger gjerne ikke mer enn 1-2 dl appelsinjuice til et måltid). Dette holde meg mett lenge! Til lunsj spiser jeg en banan med noen ferske dadler, og diverse nøtter (valnøtter, mandler, cashew, solsikkerfrø) og drikker kun vann. Dette holder meg mett lenge! Til middag spiser jeg alltid noe fisk, kjøtt, kylling med noe grønt til. Spiser ikke ris, potet, pasta eller noe sånt... Dette holder meg mett lenge! Det er viktig å kutte ut hvetemel helt, og gjerne gluten generelt, og heller velge å mette seg på fett og protein samme med frukt og grønt og bær og vann. Anonymous poster hash: 0372b...9fd Hvorfor er det så viktig å kutte ut hvetemel? Og hvilke fordeler har det å kutte ut gluten? Jeg har alltid fått vite at de som ikke reagerer på gluten bør holde seg unna glutenfrie produkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå