AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 På vei til å prøve meg på en gryterett for første gang, usikker på hva slags kjøtt jeg skal kjøpe. Anonymous poster hash: 86813...5e7
Gjest Citronella Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Jeg bruker høyrygg av okse til gryteretter og lapskaus. Kjøttet må koke lenge, men blir i tillegg veldig mørt. Usikker på pris, men det er vel noe av det billigste storfekjøttet du kan få.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Min mor brukte alltid "bibringe" som suppekjøtt. Det skal trekke oppunder kokepunktet (ikke fosskoke) til det er mørt, så tas det opp av kraften og man skjærer kjøttet i småbiter, skjærer bort sener og det fettet man ikke vil ha. Blir veldig godt. Anonymous poster hash: 22287...a6d
sunSpring Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 (endret) Du kan bruke det meste og kan også blande oksekjøtt med svin og lam med vilt. Lettsaltet flesk er også godt i kjøttsuppe, men ville ikke blandet vilt med annet enn fårekjøtt. Endret 17. juni 2014 av sunSpring
debattanten Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Høyrygg er bra saker, er som regel uten ben og koster ca 145kr kg for rent kjøtt med andre ord. Bibringe er kanskje enda bedre pga smaken, det kommer med bein, men dette gir også en fantastisk god kraft så det så. Prisen er nok litt lavere, tror jeg har sett det på Coop til 118kr kg, men med ben osv så blir nok prisen per kg. kjøtt en del mer. Likevel, det blir så godt! :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå