Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest lilletroll
Skrevet

Nå trenger jeg en real oppdatering, for nå har jeg gått glipp av to episoder på rad.....har det skjedd noe av betydning?? Tar gjerne resyme fra begge episodene, jeg.... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sookie bestemte seg for å føde hjemme, men en svær monster-jordmor til stede, hun fikk gutten sin i denne episoden. Luke og Nicole har bestemt seg for å prøve igjen. Rory skriver artikler til universitetsavisen din, i denne episoden hadde hun slaktet en ballettforestilling og ble skjelt ut av ballerinaen som mente kritikken var uberettiget. Moren til Lane sender en bryllups-krukke (en krukke hun har spart i flere år og har sagt skulle gis til Lanes fremtidige mann) til Dave og Lane tror hun planlegger bryllup. Moren til Lorelai planlegger årets firmaselskap hjemme hos seg og blir fornærmet/såret når mannens nye partner, Jason, avlyser hele festen og istedet vil ta med alle kundene til Las Vegas. Jason er etter Lorelai (de er visst barndomsvenner) og egler seg innpå henne, noe hun synes er slitsomt men fordi moren hater ham spiller hun litt med. Og det tror jeg var alt. :)

Gjest Gjesta
Skrevet

He he he-- jeg vet hva som skjer etter det også

Venter ivrig på neste sesong jeg. :D

Skrevet
He he he-- jeg vet hva som skjer etter det også

Venter ivrig på neste sesong jeg. :D

Det vet jeg også, alt står jo på hjemmesiden. :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Det vet jeg også, alt står jo på hjemmesiden. :wink:

:P Det sjekket jeg ikke da :D

Gjest lilletroll
Skrevet

TUSEN TAKK for oppdatering!! Nå MÅ jeg prøve å følge med selv heretter!! :-?

Skrevet

Bare for å fortsette diskusjonen litt: er det flere enn meg som synes de noen ganger er litt sånn irriterende? Jeg mener måte de snakker på, i ett sett, fullt tempo om alt og ingenting. Det virker så påtatt og tåpelig. Og jeg synes de har et ganske unaturlig mor-datter forhold, til tross for aldersforskjellen. Jeg liker serien veldig godt men føler jeg blir nesten sliten av måten de oppfører seg på og snakker.

Skrevet
Bare for å fortsette diskusjonen litt: er det flere enn meg som synes de noen ganger er litt sånn irriterende? Jeg mener måte de snakker på' date= i ett sett, fullt tempo om alt og ingenting. Det virker så påtatt og tåpelig. Og jeg synes de har et ganske unaturlig mor-datter forhold, til tross for aldersforskjellen. Jeg liker serien veldig godt men føler jeg blir nesten sliten av måten de oppfører seg på og snakker.

Litt enig med deg , ser bare serien av og til og begynte ikke å tenke på det før noen nevnte det her med DA merket jeg det også.

Av og til virker det jo som om det er Rory som er moren .

Og NÅR blir Luke og Lorelai et par ????

Skrevet
Bare for å fortsette diskusjonen litt: er det flere enn meg som synes de noen ganger er litt sånn irriterende? Jeg mener måte de snakker på' date= i ett sett, fullt tempo om alt og ingenting. Det virker så påtatt og tåpelig. Og jeg synes de har et ganske unaturlig mor-datter forhold, til tross for aldersforskjellen. Jeg liker serien veldig godt men føler jeg blir nesten sliten av måten de oppfører seg på og snakker.

Jeg liker ikke denne serien. Synes alt blir for våsete og ja, påtatt. Hysteriske kvinnfolk... :oops:

Skrevet

Dette er jo typisk amerikanske serier. En kjapp og unaturlig dialog som neppe finner sted så mange andre steder enn i nettopp disse seriene. Det hadde jo kanskje ikke vært så mye å lage serie om da, hvis alle rollefigurene snakket og oppførte seg "normalt."

Jennifer

Skrevet

Syns liksom det er litt av sjarmen jeg da....ja de snakker mye og det er mye bull-shit før de kommer noen vei men hvis man ikke liker det så må man jo ikke se.....syns serien er kjempe koselig og må ha det med meg hver onsdag. Har jukset litt å lest episode guide på www.tvtome.com også....så til deg som ville vite om Luke og Lorelei...det står vel ikke noe spesifikt der men det kan jo hende du får noen "clues" i den ene eller andre retningen....

Typen min hater forresten serien av nettoppp "skravle" grunnen.....han setter seg med head-set på datan når jeg skrur på GG!

Skrevet
Det hadde jo kanskje ikke vært så mye å lage serie om da, hvis alle rollefigurene snakket og oppførte seg "normalt."

Jennifer

Tja, det hadde da ikke vært så mye annerledes om de bare snakket normalt. Hadde følt det mer avslappende i allefall. Det er jo handlingen som teller.

Skrevet
er det flere enn meg som synes de noen ganger er litt sånn irriterende? Jeg mener måte de snakker på' date= i ett sett, fullt tempo om alt og ingenting. Det virker så påtatt og tåpelig.

Helt enig! Det er grunnen til at jeg aldri har hatt noe til overs for serien. Og dessuten så virker hele greia litt absurd, med tanke på dette mor-datter forholdet som virker såpass opplagt og unaturlig, som du selv sier.

Skrevet

Tja, det hadde da ikke vært så mye annerledes om de bare snakket normalt. Hadde følt det mer avslappende i allefall. Det er jo handlingen som teller.

Jeg mener nå at en stor del av grobunnen til denne serien ligger nettopp i det tette og "unormale" forholdet Rory og Lorelei har, og dette at de omtrent avslutter hverandres setninger er vel med på å understreke dette forholdet og dermed også handlingen. Men det er nå bare min mening..

Jennifer

Skrevet

Det er ikke det at de har et tett forhold eller fullfører hverandres setninger som er "problemet". Det er mer den nervøse praten, det kan aldri være stille med dem, de må alltid prate hele tiden og uavbrutt. Det at moren virker barnsligere enn datteren osv osv. Det er rett og slett slitsomt og unaturlig. Det er greit at de ønsker å vise at de har et godt og nært forhold, men jeg synes det går over til det ekstreme. Å tone det litt ned hadde i mine øyne ikke gitt noe dårligere inntrykket av forholdet dem imellom.

Skrevet

Skulle akkurat til å skrive dette da jeg så innlegget ditt. Jeg har sluttet å se på denne serien, jeg får rett og slett vondt i hodet av skravlingen og bablingen, non stop, uten opphold!!! :o

Skrevet

Jeg ser på denne serien som ren underholdning, og har derfor ikke noe behov for at de skal endre hverken på rollefigurene eller dialogen. Jeg velger selv hva jeg vil se, og de jeg irriterer meg over ser jeg helt enkelt og greit ikke på. Det har vel forsåvidt heller aldri vært meningen at Lorelei skulle fremstå som voksen og fornuftig heller, mens Rory derimot kanskje har vært ganske voksen for sin alder.

Jennifer

Skrevet

Det bør da være rom for å diskutere negative aspekter ved en serie, selv om det selvsagt er frivillig å se på eller ikke. Ingen serier er da utelukkende perfekte og positive.

Gjest Pjusk
Skrevet
Det bør da være rom for å diskutere negative aspekter ved en serie' date= selv om det selvsagt er frivillig å se på eller ikke. Ingen serier er da utelukkende perfekte og positive.

Enig med deg.

Jeg orker heller ikke denne serien! Og jeg er ellers rimelig altetende...

Skrevet

Selvfølgelig kan man diskutere det Arkana, har jeg på noe tidspunkt skrevet noe annet? Jeg har tydeligvis bare en annen mening enn deg om serien, og over hvor mye jeg personlig gidder å se på noe som irriterer meg.

Jeg har total forståelse for at noen ikke gidder å se på denne serien, av den ene eller andre årsak, det er ikke det, men å se på den å irritere seg "grønn"...

Jennifer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...