Ungoliant Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Jeg har vært normalvektig+ hele livet. Akkurat nå veier jeg 60 kg og er 167 cm høy. Før har jeg pleid å ligge på 57 kg, men studentlivet har endret på dette. Jeg kunne tenke meg å veie ca 53 kg, og å ha litt sixpack, og tynnere armer. Jeg vil ikke ha en ekstrem kropp, men jeg ønsker å se bra ut i bikini og tettsittende kjole. Problemet er at jeg sliter veldig med motivasjonen. Trening og dietter har aldri gjort meg tynnere før, selv om jeg har drevet på med det i mange måneder. Dere som har lykkes i liknende vekttap som jeg sikter til: -Hvor ofte og hvor lenge trener du? -Hva trener du? -Hvor lang tid brukte du på å gå ned til ønsket? -Hvor mye veier du nå, og hvor mye veide du før, og hva er høyden din? -Hvordan kan jeg måle framgangen min? Generelle tips til hvordan jeg skal gå fram, settes veldig pris på
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Jeg har vært normalvektig+ hele livet. Akkurat nå veier jeg 60 kg og er 167 cm høy. Før har jeg pleid å ligge på 57 kg, men studentlivet har endret på dette. Jeg kunne tenke meg å veie ca 53 kg, og å ha litt sixpack, og tynnere armer. Jeg vil ikke ha en ekstrem kropp, men jeg ønsker å se bra ut i bikini og tettsittende kjole. Problemet er at jeg sliter veldig med motivasjonen. Trening og dietter har aldri gjort meg tynnere før, selv om jeg har drevet på med det i mange måneder. Dere som har lykkes i liknende vekttap som jeg sikter til: -Hvor ofte og hvor lenge trener du? -Hva trener du? -Hvor lang tid brukte du på å gå ned til ønsket? -Hvor mye veier du nå, og hvor mye veide du før, og hva er høyden din? -Hvordan kan jeg måle framgangen min? Generelle tips til hvordan jeg skal gå fram, settes veldig pris på Bruk evt denne tråden som inspirasjon og støtte http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=830848&page=77 Anonymous poster hash: 21ff5...9a4
mandel92 Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Du har jo allerede en perfekt vekt i forhold til høyden din, og gå ned til 53 kg kan kanskje være i meste laget? Hvis du har fokus på sunn mat og styrketrening er jeg sikker på at du etterhvert vil få kroppen du ønsker deg, men ikke heng deg opp i et bestemt tall på vekta...
Ungoliant Skrevet 17. juni 2014 Forfatter #4 Skrevet 17. juni 2014 Du har jo allerede en perfekt vekt i forhold til høyden din, og gå ned til 53 kg kan kanskje være i meste laget? Hvis du har fokus på sunn mat og styrketrening er jeg sikker på at du etterhvert vil få kroppen du ønsker deg, men ikke heng deg opp i et bestemt tall på vekta... Hva mener du i så fall at jeg bør trene?
hundemamma Skrevet 17. juni 2014 #5 Skrevet 17. juni 2014 Jeg er 168cm og veier 56kg. Jeg kunne ikke vært tynnere! Jeg veide rundt 54kg for noen mnd siden, før jeg begynte å trene. Du kan IKKE tenke på vekten hvis du skal begynne å trene, da muskler veier mer enn fett. Hvor ofte og hvor lenge trener du? -Hva trener du? -Hvor lang tid brukte du på å gå ned til ønsket? -Hvor mye veier du nå, og hvor mye veide du før, og hva er høyden din? -Hvordan kan jeg måle framgangen min? Jeg trener 2-3 ganger i uken, 1-2 timer hver gang. Jeg trener på treningssenter, eller går tur på fjellet. Trener "alt", men en og en gruppe av gangen. Jeg har brukt ca 3 mnd på å GÅ OPP noen kg, og få strammere kropp. Veier nå 56kg, veide 54kg, 168cm. Mål omkretser, midje, bryst, hofte, lår og overarmer. 1
5miil Skrevet 17. juni 2014 #6 Skrevet 17. juni 2014 Prøvde PSMF for å gå ned i vekt jeg. Gikk fra 58 til 51 men ble fortsatt ikke fornøyd. Nå er jeg kjempe fornøyd, gått opp 3 kg med styrketrening istedet for. Noe du burde vurdere. Fått en penere og slankere kropp selv om jeg la på meg. 1
Frk Doodad Skrevet 17. juni 2014 #7 Skrevet 17. juni 2014 Hei Jeg er 1.70 og har gått ned fra ca 70 kg til 62 kg i løpet av ca 1 år, har holdt den nye vekten ca 1 år etter nedgangen. Dette har jeg lyktes med vha bevistgjøring av hva jeg spiser. Dvs at jeg spiser generelt sunt (kuttet spesielt ned på sukker), og spiser bittelitt mindre til hvert måltid. Jeg spiser fortsatt kosemat som kaker og godteri, men passer på at jeg alltid er bevist/tar et valg når jeg gjør dette. I tillegg litt midre stykker/mengder enn tidligere. Lørdag går jeg litt bananas, men med rimelig god samvittighet ettersom jeg passer mer nøye på i løpet av uken. Spiser mindre brødmat enn før og mer grønnsaker, cottage cheese, gresk yoghurt med havregryn, bær og nøtter. Trener mer eller mindre fast. Regelen er 2 ganger i uka, klarer jeg 3 ganger blir det en bonus og noen ganger blir det bare 1 gang. Dette pga et hektisk familieliv ved siden av. Trener nokså variert, intervalltrening, joggeturer og styrke. Sper på med litt enkel styrketrening hjemme om jeg ikke rekker en skikkelig økt, typisk armhevinger, planke, dips mm. Appen 7 minutes workout er fin å bruke når man ikke rekker noe annet. Dette er hva jeg har lyktes med etter å ha følt at jeg har veid 5kg + for mye i mange år. Har også klart å finne en vekt som jeg klarer å holde uten at jeg føler at jeg må ha det som fokus hele tiden. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå