Ungoliant Skrevet 17. juni 2014 #1 Skrevet 17. juni 2014 Jeg begynner å innse at jeg er i så dårlig form at det går på helsa løs. Poblemet er at jeg rett og slett hater å trene. Jeg synes at det er ubehagelig, tidkrevende og jeg ser liksom ikke resultater av det. Jeg har en gjennomsnittlig kropp. Jeg er ikke fornøyd med den, men jeg er heller ikke misfornøyd nok til å sulte meg selv eller dedikere all fritiden min på treningsstudio. Jeg har litt sosialangst, så å trene på treningssenter forran masse andre mennesker sitter svært langt inne for meg. Å jogge ute er også ubehagelig, men bedre enn treningssenter. Det beste for meg er å jogge alene i skogen, men det er ingen skog i nærheten der jeg bor nå. Er det noen på KG som har vært i samme situasjon som meg og som har tips som kan motivere meg, eller tips til treningsplaner som til og med jeg klarer å følge? Alle bidrag settes pris på!
SuperFace Skrevet 17. juni 2014 #2 Skrevet 17. juni 2014 Jeg sliter litt med det samme som deg, synes det er ekkelt på treningssenteret fordi jeg vet at folk glaner. Spesielt bolere, som følger med hvert eneste lille bevegelse jeg gjør mens de hviler seg mellom sine øvelser.. Registrerer hver minste lille feil jeg gjør.. Ser på rumpa mi når jeg tar knebøy og generelt bare glaner. Spesielt gutter. Jeg vet jeg ikke burde bry meg om dette, og noen ganger går det bra.. Men det er bare så utrolig ubehagelig! Har du prøvd gruppetimer? Det er mange folk der også, men der er det er flest kvinner, og alle følger stort sett med instruktøren isteden for å se på andre.. Det fungerer ganske greit for min del hvertfall Jeg føler også at gruppetimene hjelper generelt på motivasjonen, da jeg planlegger hva jeg skal trene ila. uka mye lettere, og faktisk må gjennomføre det i og med at jeg melder meg på samtidig som at det er enkelt å få med seg øvelsene og vanskelig å lure seg unna. Jeg bruker å finne en time på mandager, en på onsdager og en på fredager som jeg deltar på Nå, etter noen måneder med gruppetrening, har jeg faktisk blitt mer trygg på å trene ved manualene og aparatene uten å bli usikker også 1
Gjest Nanne70 Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Er det noen form for fysisk aktivitet som du liker og som du ikke nødvendigvis forbinder med trening? Om du så danser Zumba hjemme hos deg selv, så er det bedre enn ingen ting, og kanskje føles det som litt mindre pes å trene etter hvert som du blir i bedre form?
Jiffi Skrevet 17. juni 2014 #4 Skrevet 17. juni 2014 så bra at du vil begynne å trene, selv om du hater det nå, så vil dette endres, tro meg.. =) og det er flere ting du kan gjøre om ikke de tradisjonelle senterne frister deg =) og du skal ikke dedikere all fritiden din på trening, ei heller sulte deg, begge disse tingen bryter ned kroppen og vil slite deg ut fysisk og psykisk. kan komme med noen tips eller litt inspirasjon til deg =) # det første du kan se er hverdagsaktiviteten, høres ut som en klisjee men, ta trappa, gå til butikken, gå en omvei hjem når du har vært ute, stell i hagen, gjør husarbeid, lek med evnt. barn eller hund # se på turterrenget i nærområdet. Hva er den faktiske reiseveien? kanskje er det kortere enn du tror? eller kanskje i nærheten av jobben? # ulike hjemmetrenings programmer kan du søke opp på nett # det finnes PT som kommer hjem til deg og trener med deg # det er trenings sentere kun for kvinner # snakker du med fastlegen din kan du få henvisning til frisklivsentral i ditt nærområde, som tilbyr trening som er godt tilrettelagt for mestring og aktivitetsglede. Lykke til =) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå