slapp_nuddel Skrevet 21. juni 2004 #21 Del Skrevet 21. juni 2004 Det har ihvertfall ingenting med trangen til å tisse for min del.. Jeg våkner gjerne med stram tiss :-) uten og være nødt på do... Er ikke spesielt kåt heller.. men blir jo fort det om sjangsen for litt mer spenstig morgenaktivitet byr seg. Grunnen for morrabrød er at kroppen blir ekstra full av et eller annet stoff (husker ikke navnet nå) når du sover og hviler ut kroppen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eve Skrevet 21. juni 2004 #22 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg savner å ha morrabrød. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest eve Skrevet 21. juni 2004 #23 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg savner å ha morrabrød. Altså, jeg har ikke det, men hvis jeg hadde hatt en kjæreste så hadde han hatt det, og da hadde det blitt godt med brød-dans før man dro på jobb. *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. juni 2004 #24 Del Skrevet 21. juni 2004 Man drikker jo litt mindre om natten enn det man gjør gjennom en hel dag, da... Vet forøvrig om mange som ikke liker å gå på do annet ennn hjemme, de holder seg gjerne leeenge. mennene får ikke ereksjon av den grunn. Vet forøvrig om menn som eks våkner en lørdag kl 9 for å tisse og deretter sovner igjen. Like fullt har de morrabrød når e våkner noe senere. Det er derfor ejg synes det er så rart at ereksjonen skal ha med urin å gjøre. Hvorfor så rart? Morrabrød kan enten forårsakes av drømmer eller en fylt blære. Dvs at det finnes færre tilfeller av blærefyltindusert morgenereksjon enn det totale antallet. Videre påvirkes ereksjonen av det somatiske (frivillige) nervesystemet, og ereksjonen kan dermed fjernes med viljens makt på lite sømmelig tidspunkt. Så regnestykket er nå: fyllturinblæreinduserte = total antall ereksjoner - drømmepåvirkede - viljereduserte Konklusjon: Ereksjon forårsaket av en fylt urinblære i våken tilstand skjer ikke like ofte som morrabrød oppstår. Comprende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. juni 2004 #25 Del Skrevet 21. juni 2004 Tom Krus: Det der ble alt for vanseklgi for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. juni 2004 #26 Del Skrevet 21. juni 2004 Hvorfor så rart? Morrabrød kan enten forårsakes av drømmer eller en fylt blære. Tja, jeg tror det er også et tredje alternativ for min del som er uavhengig av begge disse to men som bare forutsetter 1) at det er kort tid siden jeg våknet (jo kortere jo større reaksjon) og 2) at jeg strekker meg. Far Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 21. juni 2004 #27 Del Skrevet 21. juni 2004 Tja, jeg tror det er også et tredje alternativ for min del som er uavhengig av begge disse to men som bare forutsetter 1) at det er kort tid siden jeg våknet (jo kortere jo større reaksjon) og 2) at jeg strekker meg. Far Den første kan forklares av drømmer. Fra lommedr: Mennesker har omtrent fire-fem perioder med drømmesøvn, tilsammen cirka to timer, hver natt. Fra spedbarnsalder til alderdommen har både menn og kvinner økt blodfylde av penis eller klitoris når de drømmer. Dette skyldes elektriske impulser i hjernen under drømmesøvnen. Signalenes styrke øker dersom drømmene har et seksuelt innhold, men også andre drømmer framkaller ereksjon. Ereksjonens kraft øker med varigheten av søvnen og derfor er reisningen sterkest om morgen. En fylt urinblære har samme virkning ettersom nerveimpulsene som styrer underlivet og urinblæren for en stor del er identiske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FredPerry Skrevet 22. juni 2004 #28 Del Skrevet 22. juni 2004 Her pleier det å være brød om morgene, dermed ble det feks litt brøddans som noen sa det, før jobb i dag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TomKrus Skrevet 22. juni 2004 #29 Del Skrevet 22. juni 2004 Tom Krus: Det der ble alt for vanseklgi for meg! Vet du hva, da er vi to om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Seleena Skrevet 22. juni 2004 #30 Del Skrevet 22. juni 2004 Morrabrød = Morrobrød Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 22. juni 2004 #31 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg hørte første gang ordet i første omgang BigBrother. Da snakket de masse om morrabrød. Men det gikk en stund før jeg forstod hva de mente. Liker ikke det utrykket igrunnen ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå