Gå til innhold

Morrabrød

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Uerfaren

Hei.

Kanskje et litt dumt spm. Men hva kommer egentlig guttas morrabrød av? Kjæresten min får det alltid etter han har sovet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva betyr det ordet da? Kjøper de brød om morgenen hos bakeren?

Jeg venter i spenning på hva dette ordet betyr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis bare blodet som strømmer ned til penis, og jeg har også lest at det har med en fylt blære å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva betyr det ordet da? Kjøper de brød om morgenen hos bakeren?

Jeg venter i spenning på hva dette ordet betyr... :)

Ja, det lurer jeg også på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener sikkert stiv penis...

Ja, det skjønte vi jo, jeg mente hva det ordet kommer fra (antok det var det hun over meg mente også, men nå begynner jeg å lure :ler:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Devil's Spawn

Det kan være to årsaker:

- man har/har hatt våte drømmer

- det er noe man får når man må pisse om natta.Altså man får det rett og slett fordi man ikke skal pisse i senga. I grunn ganske kjekt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man får det rett og slett fordi man ikke skal pisse i senga. I grunn ganske kjekt ;)

:ler: Det er sikkert sant, men det høres så komisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Betyr det at gutter ikke er sengevetere (skrives det sånn?) Jeg mener jeg tisset altid på meg om natten som lita jenta. vel ikke så liten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
- det er noe man får når man må pisse om natta.Altså man får det rett og slett fordi man ikke skal pisse i senga. I grunn ganske kjekt ;)

Men kvinner tisser da ikke i sengen? Ei heller impotente menn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har kanskje en litt egen variant av den:

Hvis jeg kort tid etter at jeg har våknet

reiser meg og strekker meg godt i alle retninger

ja, så strekker jeg meg godt i alle retninger.

Hvis det går litt tid f.eks. 10 minutter etter

at jeg har våknet så er virkningen borte.

For meg har det en tydelig sammenheng med om

jeg strekker meg. Siden jeg helt sikkert ikke

har hatt våte drømmer før hver gang jeg har strukket

meg så er det neppe det som er årsaken for min del.

At jeg har samlet opp et lager av tiss i løpet av

natten er nok heller trolig.

En gang ungene hadde kommet inn i senga

for å vekke oss

glemte jeg meg bort og reiste meg opp og strakk

meg. Litt pinlig for meg men til stor fasinasjon

og undring for resten av familien. Jeg

har lest i naturisttråden her at det er skadelig

at barna får se far med erigert penis. Men det har

altså mine barn gjort. For å unngå rykter

i barnehagen og på skolen så har jeg

vært påpasselig senere med å bare strekke meg

om morgen når jeg er alene.

Far

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Det er også vanlig med ereksjon når man våkner om morgenen, noe som trolig henger sammen med trangen til å tømme en full blære.

http://www.lommelegen.no/art/art1933.asp

Merkelig. Jeg skjønner ikke hva blod til penis skal ha med om man må tisse eller ei har med saken å gjøre. Menn får jo ikke ereksjon ellers om dagen, uansett hvor tisdsatrengte de måtte være. (Eller tar jeg feil?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Ja, nå kan dere kvinner lure. Skal ikke vi gutta få lov til å noen hemmeligheter? ;)

Nei, men når man får ereksjon så får man ikke tisset. Det er vel kroppens "naturlige" reaksjon for å ikke våkne fordi om man må tisse littegrann. Selvfølgelig, er det mye så våkner man jo uansett...Nei, jeg bare spekulerer har egentlig ikke peil. Har bare ut fra egen erfaring våkntet med DEN ståen, men jeg er ikke kåt. Derimot uuutrolig tissetrengt.

Går vel ut i fra at damer har andre mekanismer for å holde det igjen ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Jeg husekr vi lærte på skolen om mannen, at penis var sånn "enten-eller" mht sæd eller urin. Samme grunn at de fleste menn må tisse litt etter utløsning.

Men like fullt ble jeg overrasket over at den blir full pga man må tisse om morgnene. For som sagt; hva med resten av dagen når man må på do?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Bare for å legge til:

Virkningen er borte om det har gått 10 minutter

etter at jeg har våknet uansett om jeg har

tisset eller ikke. Så selv med full blære

kan jeg ikke "gjøre kunster" etter 10 minutter, det

må gjøres med en gang!

Far

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Menn får ereksjon HVER natt; det skjer i en bestemt fase av søvnen.

Spør en lege, h*n vil kunne fortelle at en meget enkel måte å finne ut om impotens har fysiske eller psykiske årsaker, er å feste noe som lett kan ryke, f.eks. en strimmel papir, rundt penis om kvelden. Om morgenen skal den være gått i stykker dersom det fysiske er i orden.

Det skjer noe tilsvarende med kvinner, kjønnsleppene svulmer opp som om hun var seksuelt opphisset. Men det er selvsagt mye mindre synlig enn en erigert penis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Menn får ereksjon HVER natt; det skjer i en bestemt fase av søvnen.

Spør en lege, h*n vil kunne fortelle at en meget enkel måte å finne ut om impotens har fysiske eller psykiske årsaker, er å feste noe som lett kan ryke, f.eks. en strimmel papir, rundt penis om kvelden. Om morgenen skal den være gått i stykker dersom det fysiske er i orden.

Det skjer noe tilsvarende med kvinner, kjønnsleppene svulmer opp som om hun var seksuelt opphisset. Men det er selvsagt mye mindre synlig enn en erigert penis.

Jepp, dette har jeg også hørt. Og den går "opp og ned" flere ganger om natten. Av og til våkner man når den er oppe - ergo morrabrød, og av og til våkner man når den er nede - da går man på do før den kommer tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at gutter ikke er sengevetere (skrives det sånn?) Jeg mener jeg tisset altid på meg om natten som lita jenta. vel ikke så liten heller.

Nei, det betyr ikke at gutter ikke er sengevætere. Faktisk er det slik at det er flere gutter som tisser i sengen som barn enn jenter som gjør det. Så dette har neppe noe med ereksjonen å gjøre i så liten alder i hvert fall.

Hvor gammel var du når du ble tørr da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For i helvete: hvem går 8 timer i strekk uten å pisse en dag? Om natta så har man ikke den muligheten. Noen er så uheldige at de våkner av at de må pisse, men "mannen i gata" klarer seg gjennom en hel natt og våkner med et skikkelig brød på magen.

Morrabrød er forresten dansk, og betegner situasjonen hvor man går ut og kjøper seg et nybakt brød hos den lokale bakeren før frokost, som forøvrig er ganske sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
For i helvete: hvem går 8 timer i strekk uten å pisse en dag? Om natta så har man ikke den muligheten. Noen er så uheldige at de våkner av at de må pisse, men "mannen i gata" klarer seg gjennom en hel natt og våkner med et skikkelig brød på magen.

.

Man drikker jo litt mindre om natten enn det man gjør gjennom en hel dag, da... Vet forøvrig om mange som ikke liker å gå på do annet ennn hjemme, de holder seg gjerne leeenge. mennene får ikke ereksjon av den grunn.

Vet forøvrig om menn som eks våkner en lørdag kl 9 for å tisse og deretter sovner igjen. Like fullt har de morrabrød når e våkner noe senere.

Det er derfor ejg synes det er så rart at ereksjonen skal ha med urin å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...