Gå til innhold

"alene" med baby og hund -tips og råd ønskes

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger litt tips og råd for hvordan jeg skal løse en fremtidig utfordring. Jeg er halvveis i mitt første svangerskap og venter barn i november. Jeg har en samboer som er borte annenhver uke på jobb og dermed er jeg alene annenhver uke. Vi har også en hannhund på 2 år.
Jeg er veldig innstilt på mestre hverdagen alene med hund og barn. Vi bor i Oslo og har lite familie rundt oss, men en del helger regner jeg med jeg får besøk av familien og dermed kan få hjelp til dette.
Det jeg lurer mest på er hvordan jeg skal få til kveldsturene med hunden. Babyen kan jo fint bli med i vogna i starten, men når hun må legge seg tidlig så føler jeg at det blir for tidlig for hunden å gå kveldstur (kl 18 ca). Ser fra andre tråder at de lufter hunden i noen få min utenfor huset med babycallen med seg, er dette forsvarlig? Hva hvis det begynner å brenne? Jeg hadde først sett for meg en slik løsning, men da jeg fortalte dette til noen med barn var de ikke enige i at man kan forlate huset, selv om man beveger seg kun 50-100 meter unna. Da kommer igjen et nytt spm; hvordan kan man trene en hannhund på å tisse "mer" for hver gang og ikke bare småskvette 30 ganger i løpet av en tur? Han må liksom gå 15 min minst for å tømme seg, litt slitsomt.

Vi har hage som hunden liker å være i, men han er vakthund og kan dermed bjeffe en del. Litt dumt dersom han står og uler kl 21-22 på hverdager i et nabolag.

Ønsker kun tilbakemeldinger fra dere som har erfaring eller som har noen gode råd og tips til meg. Tilbakemeld om å omplassere hunden trenger jeg ikke, for det har jeg i bakhodet fra før hele tiden. Men ingen omplassering før jeg har forsøkt alt! Det skal også sies at vi har en kennel som han kan være på innimellom, men jeg vil ikke at han skal være der annenhver uke, kanskje bare en helg i ny og ne for avlastning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er din andre tråd om det samme, du fikk jo masse svar i den andre?

Skrevet

Jeg gikk de lengste turene med hunden tidlig på dagen og hadde bare en og annen liten runde på eiendommen etter barnets leggetid. Nå har jeg stort sett flere folk i huset, selv om mannen er mye bortreist, men når jeg ikke hadde det, tok jeg med babycallen. Var aldri lengre unna enn at det tok 1-2 minutter å komme seg inn uansett.

Skrevet

Jeg bruker bæresele :) Også er det lurt å lære hunden til å gå pent ved siden av barnevognen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...