Gå til innhold

Og DER, sluttet jeg å drikke Cola. For godt.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: 02976...1d2
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Trollkarlen
Skrevet

Drikker cola nå jeg :fnise: nam nam

Skrevet

Bare cola? Gjør det med all slags brus og du vil få mer eller mindre samme resultat. Gørr som er igjen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Cola er ekstra ille da :) men ja, all brus er jo bare grums.

Anonymous poster hash: 0a35a...b7c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke såååå rart, da det er sukker i cola. Hva skjer når man varmer sukker? Bingo. Det blir karamell.

Anonymous poster hash: 1b37b...004

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor det? :klo:

At det er helseskadelig med massevis av sukker og at tennene går til helvete er ikke så nøye, men at sukkerholdig brus karamelliseres når det varmes opp, det reagerer du på?

Anonymous poster hash: d15a6...272
  • Liker 13
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg har alltid vært klar over at det er sukker i cola :P Men vil nok drikke det av og til likevel

Skrevet

Ja, det er mye sukker i cola og sukker blir jo til karamell om man smelter det. At det ikke ble noen apetittelig karamell ut av dette kan jeg være enig i, men grunn til å slutte å drikke cola? Nei, det må nok mer enn som så til :)

Er man så uheldig og brenner middagen blir jo den også ekkel, men man slutter da ikke spise den retten av den grunn, just sayin' ;)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha!

Jeg flirer hver gang uvitende mennesker tar avstand til mat fordi det inneholder noe ekkelt, eller som dette tilfellet: oppfører seg ekkelt. Det er jo bare sukker som karamelliseres! Vann som fordamper. Ser ut som lakris i mine øyne :). Dette gjelder så og si all mat kjære vene! Pølser er laget av ekte tarmer, med mindre du mener de plasttarmene som Gilde opererer med, men det er kanskje ikke så mye bedre å spise PLAST er det vel? Studer litt mer næringsmiddelteknologi så ser du at det ikke finnes noe som er ekkelt i så måte.

Og slike småting som dette er ingenting hvis man begynner å se på fare for kontaminering og ulike mikroorganismer som kan føre til matforgiftning (som, vanligvis, sjeldent er dødelig men bare veldig ubehagelig).

Anonymous poster hash: 1dcac...331
Skrevet

nåja om et par dager er vel cola savnet for stort og da er det påan igjen.

AnonymBruker
Skrevet

nåja om et par dager er vel cola savnet for stort og da er det påan igjen.

Koke cola-karameller? ;)

Anonymous poster hash: f39a8...cfd

Skrevet

Det jeg sitter igjen med etter å ha sett videoen er at jeg har lyst på brownies..

Og kanskje en iskald cola til.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg sitter igjen med etter å ha sett videoen er at jeg har lyst på brownies..

Og kanskje en iskald cola til.

Ja :) Og colakaker :spise:

AnonymBruker
Skrevet

Kan man også bruke cola i vafler?

Noen bruker farris i vaflene for å få dem sprøe, og jeg har hørt at solo kan brukes i vaffelrøre

Gjest Badebuksa
Skrevet

Hvorfor det? :klo:At det er helseskadelig med massevis av sukker og at tennene går til helvete er ikke så nøye, men at sukkerholdig brus karamelliseres når det varmes opp, det reagerer du på? Anonymous poster hash: d15a6...272

Det er det, vettu, karamellisering er skumle greier. (Ikke fortell hva som skjer når en steker kjøtt og fett)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er det, vettu, karamellisering er skumle greier. (Ikke fortell hva som skjer når en steker kjøtt og fett)

Haha ,vet godt om maillard effekten. Og det var ikke karamelliseringen men heller mengden av sukker og annet skit i bare en liten halvliter. Resultatet minner jo mest om tjære.

Skrevet (endret)

Lurer på hvordan det smaker?

Kanskje tilsette smør og fløte og lage cola-karameller?

Endret av SiMa
  • Liker 2
Skrevet

:fnise: Har ikke rørt cola eller annen brus på 1år jeg.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Haha, alt sukker blir jo til karamell om man koker det! Elsker cola jeg og har ikke tenkt å koke den. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...