Gå til innhold

Føler du deg trygg ute sent på kvelden?

Føler du deg trygg?  

64 stemmer

1. 1. Mann eller kvinne? Føler du deg trygg når du går alene sent på kvelden?

• Jeg er mann. Jeg føler meg trygg.
      8
    • Jeg er mann. Jeg føler meg ikke trygg.
      1
    • Jeg er kvinne. Jeg føler meg trygg.
      25
    • Jeg er kvinne. Jeg føler meg ikke trygg.
      30
  2. 2. Har kvinner mer grunn til å være redd for å gå alene?

• Ja
      51
    • Nei
      13

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne 24 og jeg liker ikke å gå alene når det er sent på kvelden. Bor i Bergens området. Kameraten min som er like gammel sier at han ikke er redd for å gå ute alene. Han mener at man ikke har noe grunn til å være redd. Selv mener jeg at kanskje kvinner har mer grunn til å være redd når de går alene sent på kvelden.

Forklar gjerne hvorfor du svarte det du svarte. :)

Anonymous poster hash: 74a7c...b13
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Crap! Man må svare på alle spørsmålene... men det var ikke meningen. :grine:

AnonymBruker
Skrevet

Eh... siden pollen er poengløs så hvis dere vil bare svare i et innlegg da... :(

Skrevet

Litt meningsløst at man må svare på det spørsmålet som er rettet det motsatte kjønnet også. Blir nok ikke akkurat veldig gjeldende.

Skrevet

Jeg får ikke stemt fordi det kreves et svar av meg i hvert spørsmål sto det. Men ja, jeg føler meg trygg om kvelden selv her i denne byen jeg bor i. Nei, kvinner har ikke mer grunn til å være redd egentlig. Men mange er jo naturlig redde fordi det er mørkt ute.

Men det betyr jo ikke at jeg ikke passer på hvor jeg går og slikt.

AnonymBruker
Skrevet

Litt meningsløst at man må svare på det spørsmålet som er rettet det motsatte kjønnet også. Blir nok ikke akkurat veldig gjeldende.

Jeg får ikke stemt fordi det kreves et svar av meg i hvert spørsmål sto det. Men ja, jeg føler meg trygg om kvelden selv her i denne byen jeg bor i. Nei, kvinner har ikke mer grunn til å være redd egentlig. Men mange er jo naturlig redde fordi det er mørkt ute.

Jeg vet! Jeg visste ikke at man MÅTTE svare på alle spørsmålene, og det går ikke å rett opp i heller. :(

Skrevet

Du får lage en ny en der alle spørsmål har 3 alternativer, der den ekstra er "jeg er mann" på kvinnespørsmålet og omvendt.

Gjest Timber
Skrevet

Føler meg trygg, uansett når på døgnet jeg ferdes. Enda jeg har opplevd både blind vold og ransforsøk.

AnonymBruker
Skrevet

Personlig er jeg redd fordi menn er sterkere enn meg og jeg ser jo på nyhetene om kvinner som blir overfalt på gaten og forsøkt voldtatt. Jeg mener å ha lest at 99,9 prosent av voldtekter utøves av menn.

Jeg tror jo selvfølgelig ikke at alle menn er voldtektsmenn, men de fleste menn er sterkere enn meg. Og noen ganger leser mann om gruppe voldtekt. En gjeng med menn er i alle fall sterkere enn meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet! Jeg visste ikke at man MÅTTE svare på alle spørsmålene, og det går ikke å rett opp i heller. :(

Det gjør ikke noe, vi kan svare i tråden eller kanskje moddene kan ordne problemet? :)

AnonymBruker
Skrevet

Du får lage en ny en der alle spørsmål har 3 alternativer, der den ekstra er "jeg er mann" på kvinnespørsmålet og omvendt.

Men da må jeg lage en ny tråd. :( Hmm...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne 24 og jeg liker ikke å gå alene når det er sent på kvelden. Bor i Bergens området. Kameraten min som er like gammel sier at han ikke er redd for å gå ute alene. Han mener at man ikke har noe grunn til å være redd. Selv mener jeg at kanskje kvinner har mer grunn til å være redd når de går alene sent på kvelden.

Forklar gjerne hvorfor du svarte det du svarte. :)

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Ny tråd hvor pollen faktisk virker!

AnonymBruker
Skrevet

Dytt.

Skrevet

Statistisk sett så skjer vold mer mot menn enn kvinner, men når det først skjer mot kvinner så er det jo mer dramatisk ettersom de ikke kan forsvare seg i like stor grad.

Skrevet

Som jeg sa, ja jeg føler meg trygg, og jeg mener kvinner stort sett er trygge. Men når ting skjer havner det i alle aviser. Jeg tror faktisk at det er et mørketall ang ting som skjer med menn som ikke kommer i media.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg er ute sent på kvelden føler jeg meg bare trygg hvis jeg har med meg hunden min. (Han ligner litt på en ulv!) :fnise:

Anonymous poster hash: 5d31d...e41
Skrevet

Dytt.

Dyttet du tråden etter ett minutt?

Jeg føler meg trygg.

AnonymBruker
Skrevet

Dyttet du tråden etter ett minutt?

Jeg føler meg trygg.

Jeg dyttet den slik at den var over den gamle. ;) Siden det var to like altså...

Gjest Timber
Skrevet

Som jeg skrev i den andre tråden, så føler jeg meg trygg. Har vært utsatt for blind vold og ransforsøk (og vært truet med pistol mot hodet), men det har ikke tatt bort trygghetsfølelsen min. Skal jeg gå rundt å være redd for alle potensielle galninger, er jeg jo ikke trygg noen steder sånn sett. Ranet og voldtatt kan man bli hjemme og.

Trur ikke kvinner har noen større grunn til å være utrygg enn menn. Menn blir oftere utsatt for vold enn kvinner for overfallsvoldtekter. Menn blir også utsatt for overfallsvoldtekter, selv om det hører til sjeldenheten. Men det skrives nok mye mindre om det og er store mørketall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...