Gjest Poirot Skrevet 22. juni 2004 #101 Del Skrevet 22. juni 2004 Her er én link iallfall, på norsk: http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle218436.ece Nærmere bestemt det som står midt nedpå sida, under "Terapihund": Denne linken viser da ikke mer enn at amstaffer (som mange andre hunder) kan trenes til å hjelpe folk. Waco hevder støtt og stadig at denne hunden er bedre enn andre hunder til å drive med Downs og autisme. Dette har jeg dremdeles ikke sett noen linker til, men jeg vil gjerne lese om det hvis noen har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #102 Del Skrevet 22. juni 2004 Poenget er at jeg sjøl har lekt mongo mot Sara og hun takler det helt fint. Vi har også bedt ukjente raringer klappe sara og hun synes det også er fint... Hvis hun er uenig i motstanderen går hun heller vekk...og hvis noen prøver og ta henne så løøøøøper hun vekk... Har videoopptak skjønner ikke åssen det kan være så vanskelig når jeg kort og greit forteller hvordan ting henger sammen.... Jeg må jo ta hensyn til min virkelighet, må jeg ikke...? Hvis dere er redde for hunder og drager så kan dere godt være det, men jeg finner det faktisk uakseptabelt at andres frykt skal fornærme min frihet... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 22. juni 2004 #103 Del Skrevet 22. juni 2004 Menstrusasjonen hadde hun i april tror jeg... Mennesker kan få menstruasjon fra 13-årsalderen, men vi kaller dem ikke voksne for det... Aggresjon kommer ikke før tre års alderen sier Eir.... Jaha.... Hvorfor opplever ikke jeg tilsvarende med amstaffer og pitbuller jeg møter da.... selv om de drar på åra....5-6 år er de like og harmoniske som dengang de var 3-4 år gamle... Aggresjon kan komme når som helst, avhengig av hvordan hunden blir behandlet. Men aggresjon mot voksne hunder av samme kjønn kommer oftest rundt 2-3 års-alderen. Dette er vanlig hos alle raser, men det er selvsagt mange hunder som aldri blir slik. Poenget mitt er at du har ingen garanti for hvordan hunden blir som voksen, når den bare er ett år gammel, og fortsatt valp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #104 Del Skrevet 22. juni 2004 Poenget mitt er at du har ingen garanti for hvordan hunden blir som voksen' date=' når den bare er ett år gammel, og fortsatt valp.[/quote'] Jeg tror bikkjer flest er mer redd for at eieren klikker enn at bikkjene klikker... Hallo, det er bare og inse det, vi er enige selv om du liker og krangle. Men dumsnill som jeg er går jeg gjentatte ganger på "pirkehetene" deres når både agenda (uff for et forbrukt ord) og tittelen på tråden var hva kommer ubegrunnet av.... Det virker som om kjernen av problemet er noe vi helst unngår og diskutere...men vi bare polerer overflaten så skinner alt blankt og fint... Waco Jeg tror mange av dere ser for mye på tv...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 22. juni 2004 #105 Del Skrevet 22. juni 2004 Forresten var forsøket bare med å blåse cannabisrøyk i ansiktet hennes en test.... Vi skulle sjekke om det er sant at pitbullen plutselig blir vill dersom man forandrer atferd.... I mine øyne blir dette likevel som om man blåser hasjrøyk på en liten unge, "bare for å se hvordan den reagerer". Og jeg synes all denne "testingen" av hunden grenser til dyremishandling. Jeg ville aldri latt en fremmed stikke en pinne i øyet (!) på min hund. Det er også sånne ting som etterhvert kan gjøre henne utrygg på fremmede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #106 Del Skrevet 22. juni 2004 Mennesker kan få menstruasjon fra 13-årsalderen, men vi kaller dem ikke voksne for det... Her har vi endelig et bevis for at kvinner leser hva de vil lese og ikke hva som egentlig skrives..... Eir, vi diskuterte bikkjer i ungdommen. Selvfølgelig skal vi ikke sette kull på henne før til neste år...vi må bare finne oss en passende hann først...kanskje en ulv eller dogo...? Mange ganger blir jeg beskylt for å lage "komplikasjoner på tråden", men nå ser ihvertfall alle årsaken er kvinnelig manglende vilje til å prøve å lese hva som står i stedet for å lagne egne forutsetninger i tråden som absolutt ikke har noen sammenheng.... Noen er redd for bikkjer, andre er redd for mennesker.... jeg vet hvilken katerogi jeg tilhører.... Waco ulven blir kanskje litt for vill, og mens vi blander den med dogo argentinoen vil den bli hvit, det er jo blanding som er best; hva hadde vel natten vært foruten dagen om dem ikke kunne forene morgendemringen og kveldsrøden som er meget vakrere enn dem(Victor Hugo) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 22. juni 2004 #107 Del Skrevet 22. juni 2004 Her har vi endelig et bevis for at kvinner leser hva de vil lese og ikke hva som egentlig skrives..... Eir' date=' vi diskuterte bikkjer i ungdommen. Selvfølgelig skal vi ikke sette kull på henne før til neste år...[/quote'] Jeg nevnte da heller ingenting om kull. Jeg påpekte bare at menstuasjon har ingenting med "voksen" å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #108 Del Skrevet 22. juni 2004 Jeg nevnte da heller ingenting om kull. Jeg påpekte bare at menstuasjon har ingenting med "voksen" å gjøre. (som du ser har jeg korrigert forrige innlegg slik at ingen skal føle seg uttafor) Selvfølgelig har det det. Kanskje ikke du kjenner til eggeløsning, og naturens funksjoner.... Kan hende det ikke er bra, men det blir bare tull at når jenta ikke har fått egg så kan den ikke befruktes under løpetia.. Det er en grunn til at vi måtte holde Sara vekk fra alle de brunstige hannbikkjene som ikke kunne motstå fristeduftene hun omga seg med... Waco jeg forsto hva negerne mener med bitch Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 22. juni 2004 #109 Del Skrevet 22. juni 2004 Selvfølgelig har det det. Kanskje ikke du kjenner til eggeløsning' date=' og naturens funksjoner.... Kan hende det ikke er bra, men det blir bare tull at når jenta ikke har fått egg så kan den ikke befruktes under løpetia.[/quote'] Hunder modnes på to måter, fysisk og psykisk. Den første puberteten inntrefer som regel mellom 7-10 mnd, og er først og fremst fysisk. Tisper får første løpetid, hannhunder viser større interesse for tisper. Den andre puberteten kommer når hunden er 17-22 mnd og går mest på det psykiske. Hunden vil da endre adferd, og er gjerne litt ustabil i denne perioden, og man vil ha en modnere hund etterpå. Og tisper bør ikke settes valper på før etter denne perioden, da de ikke er psykisk modne nok. (Det kan likevel gå bra før, men det er ingenting å gamble på, da man risikerer at hunden får nerver av det og blir svært ustabil. Tispa di er kanskje fysisk moden, men du må gi henne ett år til før du kan si noe sikkert om hva slags gemytt hun vil ha som voksen tispe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. juni 2004 #110 Del Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor skal du parre henne, når du selv vet hvor mange løsbikkjer og bikkjer som trenger hjem nedi Spania, men dere må skaffe de flere, slik at det kan være flere hjemløse hunder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #111 Del Skrevet 22. juni 2004 Hvorfor skal du parre henne' date=' når du selv vet hvor mange løsbikkjer og bikkjer som trenger hjem nedi Spania, men dere må skaffe de flere, slik at det kan være flere hjemløse hunder?[/quote'] Hver av bikkjene selges for € 600 stykket!!!! hjemløse hunder.....puff..... tror jeg snakker i en litt annen divisjon enn enkelte her virker det som..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 22. juni 2004 #112 Del Skrevet 22. juni 2004 Nå har det virkelig sporet av her... Leste gjennom innleggene, og konklusjonen er at dere krangler mer for kranglingens skyld, enn sakens skyld! Dere er jo egentlig enig folkens!! For å ta saken som kom idag. Husky i bånd bet en jente. Eier avlivet hunden. Hallo?! Ungen gikk bort til hunden som sto i bånd,i sin egen hage/uteplass, uten eier tilstede. Og hunden forsvarte seg slik som hunder gjør: Bet. Folk burde passe bedre på ungene... Men bikkja får all skyld.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 22. juni 2004 #113 Del Skrevet 22. juni 2004 Dette står skrevet om Amerikansk stafforshire terrier i Teknologisk forlag store hundebok: Som sin nære britiske slekning, staff.bull terrier, kan amstaff være ualminnelig vennlig og hengiven ovenfor både barn og voksne. Alle medlemmer av rasen, men spes. handhunner, behøver tidlig sosailisering med andre dyr for å sikre at de ikke følger sitt angrepsinstinkt. Rasen er nesten alltid et lojalt og lydig hundemedlem av familien. Den stammer imidlertidlig fra slosskjemper, og har fremdeles kraftige nok kjever og hissighet nok til å gi svære bittsår. Rasen var opprinnelig identisk med den engelske staff. bull terrier. Amstaff er avlet siden 1800 årene, anerkjent i 1935 og opprinnelig brukt til hetskamper hund mot okse og hund mot hund. I dag som selskapshund. Lever gjennomsnittlig i 12 år. Her er nok en grunn til at folk frykter denne hunden. Selv gjør jeg det ikke som sagt, men det er eierne jeg frykter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 22. juni 2004 #114 Del Skrevet 22. juni 2004 Nå har det virkelig sporet av her... Leste gjennom innleggene, og konklusjonen er at dere krangler mer for kranglingens skyld, enn sakens skyld! Dere er jo egentlig enig folkens!! For å ta saken som kom idag. Husky i bånd bet en jente. Eier avlivet hunden. Hallo?! Ungen gikk bort til hunden som sto i bånd,i sin egen hage/uteplass, uten eier tilstede. Og hunden forsvarte seg slik som hunder gjør: Bet. Folk burde passe bedre på ungene... Men bikkja får all skyld.. Stakkars hund. Dette er grunnen til at vi har hundegard med låst dør. Eierne har alltid ansvar for hunden. Barn tenker ikke rasjonelt når det kommer til dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå