waco Skrevet 20. juni 2004 #1 Del Skrevet 20. juni 2004 Disse bildene har blitt lagt ut på en annen debattside tidligere og noen vil kjenne de igjen, men jeg synes kg også får ta delta i den sanne fremstillingen av hvordan en illegale pitbullen kjent for å være menneskehater oppfører seg mot et pikebarn på tre år.... Waco takker min niese linn marie og sara som motvillig stilte opp... (bildene blei lagt på feil albumserver, de skulle på kjæledyr men endte i familiedelen...men det gjøkke no..) Sara vil ikke Et heldig bilde Sara og Linn ser endelig på kamera Hva skal du med min labb En hund er en pute Sara gidder ikke mere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. juni 2004 #2 Del Skrevet 20. juni 2004 Unntak vil alltid finnes. Faktum er at det ikke er noen annen hunderase som har drept eller skadet flere mennesker enn nettopp pitbull. Pitbullen er faktisk laget for å slåss (noe den tydeligvis også liker godt). Jeg tror ikke myndighetene har valgt å forby denne hunderasen i Norge uten god grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 20. juni 2004 Unntak vil alltid finnes. Faktum er at det ikke er noen annen hunderase som har drept eller skadet flere mennesker enn nettopp pitbull. Pitbullen er faktisk laget for å slåss (noe den tydeligvis også liker godt). Jeg tror ikke myndighetene har valgt å forby denne hunderasen i Norge uten god grunn. Er dette faktum eller fantaserer du? Jeg orker ikke høre på pissprat. Det blir som ulven....ulven har ikke drept mennesker siden den drepte en 6 år gammel jente i 1874....enda er folk livredd ulv. Pitbullen har ikke drept noen mennesker i norge. Puddelen bjeffer mer og er langt mer tilbøyelig til å bite....har du statistikk over antall bitt hos veterniær?.... Så vær så snill, la oss holde oss til sakens tema...hvorfor tror mennesker på ubegrunnet frykt? W Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. juni 2004 #4 Del Skrevet 20. juni 2004 Igjen, jeg tror ikke myndighetene går rundt og forbyr hunderaser sånn helt uten videre. Jeg antar de sitter på den informasjonen de trenger og at deres frykt overhodet ikke er ubegrunnet. Jeg stoler mer på dem enn på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 20. juni 2004 Igjen' date= jeg tror ikke myndighetene går rundt og forbyr hunderaser sånn helt uten videre. Jeg antar de sitter på den informasjonen de trenger og at deres frykt overhodet ikke er ubegrunnet. Jeg stoler mer på dem enn på deg. Javel. derfor vi diskuterer her... Hva slags informasjon sitter myndighetene på? i 1990 altså før forbudet var det omtrent 1000 pitbull/amstaff i norge... i år 2000 var det 10 000 pit/amstaff.... DVS at etter forbudet har andeleen pit/amstaff 10-doblet seg..... Er det andre ting du tror på myndighetene? som f eks narkotikapolitikken, føler du at den er vellykket? Waco Jeg har alltid irritert meg over blinde mennesker....latterlige mennesker som ikke evner til å tenke selv....der de juger seg frem til historier som ikke er sanne.... Bare det å påstå at pitbullen har drept mennesker er jo en løgn....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. juni 2004 #6 Del Skrevet 20. juni 2004 Og dermed var denne diskusjonen slutt. Jeg gidder ikke kaste bort min tid på å diskutere med sneversynte og ignorante mennesker. Ha en fortsatt fin kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2004 #7 Del Skrevet 20. juni 2004 Det verste som kan skje hvis du møter en pitbull, eller en amstaff, er at du blir slikket til døde. Av folk som faktisk har vært borti/eid denne rasen, vet selv at den faktisk ikke er menneskevond uten grunn. Det burde faktisk alle hundeeiere vite, en pitbull kan være like farlig som hvilken som helst annen hund. Forbudet gjør ingenting bedre, og jeg er sikker på, etterhvert, vil vi bare sitte igjen med lovlige katter, og alt av hunder blir borte. Jeg tror heller Justisdepartementet frykter den enkelte hunderase, nettopp etter hva de har lest i avisen. Det er ikke rasen selv som er skyld i alt dette, det er nettopp hundeeierene. Det er hundeeieren selv som skal ha kontroll over hunden sin, har man ikke kontroll, har du ikke noe med å eie en hund, uansett rase. Forresten - kanskje vi skal begynne å utrydde biler fra landet, i og med at det skjer såpass mye ulykker? Det er fortsatt mennesket som har kontroll over bilen. Jeg har heller ikke sett/hørt mye dokumentasjon av en amstaff/pitbull som har drept et menneske. Jeg har heller sett andre raser, som skal visstnok være de beste familiehundene drepe og bitt folk til blods. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #8 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har hatt amstaff, og vil si at de er fantastiske hunder forutsett at de er hos de riktige menneskene. Slik er det med alle hunderaser bla. bla. bla...Men jeg kjenner også rasen slik at omfanget av et angrep av en amstaff eller pitt er til de så grader mye mer skadelig en av et angrep av en labrador. Og i USA (California) er mennesker til drept av pittbull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 20. juni 2004 #9 Del Skrevet 20. juni 2004 Den hunderasen som har bitt/skadet flest mennesker i Norge er Labrador Retriver. Ja, det er OGSÅ flest av de vanlige familiehundene (labrador, golden retriever/schäfer o.l.) Faktum er at ALLE hunder er DYR! Og de reagerer på dyrs måte når de blir redde eller usikker. Dette glemmer mange som har "vanlige" hunder som SER uskyldig. Utrolig mange foreldre lar sine barn gå bort til "vanlige" hunder uten å spørre om lov av hundeeier - men få gjør det med pitbill/amstaff. Men en hund vil reagere utfra personlighet, nervøsitet og grad av selvsikkerhet. Det er her hundehold kommer inn. Mange ukyndige har hund som er potensielle "drapsmaskiner" - dette gjelder såvel dalmatiner, labrador, am staff, puddler osv. (ps. puddler er også opprinnelig lært til vakthold og angrep - populær politihund i enkelte land før i tiden - nå har schäfer overtatt. Bulldog som nå er anerkjent familiehund er opprinnelig beregnet til det navnet sier, nemlig kaper mot okser) Alle og enhver skjønner at hunder som blir OPPLÆRT til angrep og slossing - gjerne gjennom mishandling, slag, spark vil bli en aggressiv hund. Dette gjelder ALLE hunderaser. Lær dere litt om hunders reaksjonsmønster før dere skjærer alle hunder over en kam....(eller var det mennesker...? ;-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 20. juni 2004 Arkana...er det ikke i din interessse av og bli opplyst littegranne,...? Når du faktisk er en ubegrunnet frykt som skyldes at du tror at pitbullen biter oftere enn en puddel eller er mindre kranglete enn en schafer og mindre redselsfull enn dobermannen og langt så aggresiv som man kan trene en rottweiler til å bli..... Saken er Arkana....er at vi må forstå hensikten med tråden, og den er at man har kriminalisert en hel dyrerase basert på menneskelig uvitenhet og mediaskapt frykt! Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #11 Del Skrevet 20. juni 2004 Et veldig godt innlegg undomiel. Men jeg tror ærlig talt ikke fakta kan veie opp mot frykt og skremselsbilder... Det som er fint med pitbull er at det er en en allsidig og svært intelligent hund, den kan klarte i trær og svømme i vann. Selv om den er svært leken er den veldig glad i små barn. Det er ikke uten grunn den blir brukt som terapi hos mongiser..... I Waco har spania en pitbull....(eller familien for å være korrekt.....lillebror har laget en video ) Jeg har selv sjekket ut om det stemmer at alt en hund lærer lærer den fra mennesket. F eks er det unormalt at en hund skal bli sur hvis et barn tar maten fra skålen deres. Det er unormalt at f eks at en hund skal bil redd drita fulle folk som jager dem. (har selv undersøkt og det går bra) Det er unormalt at en pitbull biter i 2 timer i et tau og ikke slipper i samme sekund du stikker lillefingeren din i kjeften deres. (har selv foretatt forsøket, og bikkja elsker mennesket høyere enn mennesket elsker hunden) Hvis dere lurer på noe angående pitbull så ta heller og spør i stedet for og blindt tro på myndighetene bare fordi man lærte det på barneskolen... Waco Frykt og fakta henger aldri sammen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #12 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på innlegget mitt waco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg har hatt amstaff, og vil si at de er fantastiske hunder forutsett at de er hos de riktige menneskene. Slik er det med alle hunderaser bla. bla. bla...Men jeg kjenner også rasen slik at omfanget av et angrep av en amstaff eller pitt er til de så grader mye mer skadelig en av et angrep av en labrador. Og i USA (California) er mennesker til drept av pittbull! Phair jeg er helt enig med deg... men i california har også folk falt ned trappen og blitt drept.... men her mener folk at dyr har det bedre dersom de ikke får tilgang til veterniær.... Og hva slags logikk kjemper man mot da? De har jo myndighetene på sin side påstår de...og da er det jo selvsagt rett.... Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #14 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på innlegget mitt waco. Så du videoen? Det var liksom den jeg hadde tenkt til å vise folka her da... som en liten motvekt til tv-seriene på tvnorge som skremmer vettet av dem.... Det neste er vel at kanarifugler og sau blir forbudte kosedyr... =( Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #15 Del Skrevet 20. juni 2004 Som sagt, jeg synes amstaff/pittbull er en fantastisk rase, men er du enig med meg at omfanget av et angrep både på hund og mennesker gjort av denne rasen vil få større konsekvenser enn ved andre raser? Jeg vet hvor tøffe disse hundene kan være i gale hender, og har du da forståelsen av at mennesker som ikke kjenner rasen kan bli skremt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #16 Del Skrevet 20. juni 2004 Som sagt, jeg synes amstaff/pittbull er en fantastisk rase, men er du enig med meg at omfanget av et angrep både på hund og mennesker gjort av denne rasen vil få større konsekvenser enn ved andre raser? Jeg vet hvor tøffe disse hundene kan være i gale hender, og har du da forståelsen av at mennesker som ikke kjenner rasen kan bli skremt? Tja..hva skal jeg si? Nå er jo jeg litt mer redd for menesker enn for hunder, så jeg har litt vanskelig for å sette meg inn i situasjonen... Men folk er jo redd for alt mulig rart, og jeg har tenkes at når man allerede er redd så provoserer man andre til å skremme dem lett..... - og da kan jo følgende misforståes. Nei, jeg synes ikke rasen pitbull er farligere enn andre lovlige raser som dobermannen, rottweileren eller en sinna labrador. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #17 Del Skrevet 20. juni 2004 Så du mener ikke at pitt er fyskisk overlegen enn andre raser, at denne rasen ikke lar seg pille på nesen, at den ikke gir seg i kamp, at omfanget av skader er større ved angrep enn andre raser? Jeg sier ikke at den er farligere enn andre raser, men den har en unik fysikk som ingen andre hunder har lik. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #18 Del Skrevet 20. juni 2004 Så du mener ikke at pitt er fyskisk overlegen enn andre raser, at denne rasen ikke lar seg pille på nesen, at den ikke gir seg i kamp, at omfanget av skader er større ved angrep enn andre raser? Jeg sier ikke at den er farligere enn andre raser, men den har en unik fysikk som ingen andre hunder har lik. hmmm.... vi klarte å henge bikkja vår i et tau i 45 minutter, men da jeg stakk lillefingeren min i kjeften på den så slapp den øyeblikkelig. Deretter kunne vi henge den opp nye 20 minutter.... Ingen tvil om den er sterk, det er jo derfor den egner seg så godt! Jeg skjønner ikke hvorfor man alltid skal tenke våpen og konflikt når løsningen er fred og fordragelighet.... Ja det er bra å ha en bikkje som kan taue ut oldemor som sover i 7 etasje i et bygg som brenner, og ja det er fint og ha en hund som kan svømme hundre meter ut i vann for å ta tak i en nestendrukned mann og kanskje dra han riktig vei. Forskjellen mellom ulven og hunden er at ulven er mer intelligent. Det er fordi den jager sin egen mat. For 15 000 siden anskaffet mennesket seg en ulv. Forfedrene til dagens hunder.... iløpet av disse generasjonene har en ulveflokk som kunne nedlegge en sabeltannntiger og en elg, blitt små chichuala bikkjer som passer ned i damehåndvesker, - men som hadde blitt knertet tvert over av en kanin! Det er mennesker som er farlige for hunder..alt annet blir en løgn. Waco Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 20. juni 2004 #19 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg tror (utrolig nok) at vi egentlig er ganske enige på dette feltet, men vil alikevel at du skal kunne forstå enkelte menneskers frykt for denne rasen. Rart med det, folk reagerte på en mye mer positiv måte når jeg hadde med meg datteren min ut når vi luftet hunden. Situasjonen ble ufarliggjort. All den fokusen som pittbullen har fått i media er ikke alltid den riktige, men straks hunden kom i en ufarlig situasjon reagerte folk deretter. Tro meg, jeg er en av de første til å forsvare denne rasen, men jeg har ingen problemer med å forstå at for enkelte kan den virke skremmende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 20. juni 2004 Forfatter #20 Del Skrevet 20. juni 2004 Phair!!!! Greie er at da kan du vennligst forklare meg denne frykten.... Jeg forstår det rett og slett ikke. Hvorfor skal hun ha det som hun har det? Kan du ikke bare forklare det på en enkel måte...? Hvordan menneskeskapte lover kan forkles på noe som helst måte enn en veldig stor irrasjonalitet.... Waco Hva skal jeg fortelle min niese Linn Marie når hun ikke forstår hvorfor Sara må bli igjen i marbella? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå