Gå til innhold

Venninne som automatisk tror hun er invitert med på alt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne, som tror hun er velkommen på alt, og at alle spør henne om å finne på ting. Men sannheten er et jeg alltid lar henne være med og spør de andre om ikke hun også kan være med, fordi hun ikke får mld eller blir ringt av de.

Og grunnen til det er at hun ikke tar intiativet selv, og er mye opptatt med kjæresten sin. Så dessverre tror hun at hun automatisk er "med" på det vi skal og tror hennes navn er foreslått i meldingene vi sender. Jeg gjør jo dette for å være snill, men også fordi jeg er venninnen hennes.

Hva skal jeg gjøre med dette? Jeg har egentlig lyst å si i fra til henne på en måte. For dersom hun ikke hadde hatt meg, så hadde faktisk ikke noen av disse "vennene" hennes spurt om hun ville vært med å finne på noe. Jeg synes litt synd på henne egentlig, for hun vet jo ikke om dette selv. Jeg tror faktisk hun ikke tenker over det.

Noen ganger har jeg nesten blitt litt irritert når hun begynner å snakke om ting vi skal, uten at jeg har nevnt at hun kan være med. Jeg har nesten sagt til henne: "det er bare jeg som får mld. De spør kun om jeg skal være med og nevner ikke deg. Hadde det ikke vært for meg, så hadde du ikke hatt en omgangskrets". Men det er jo så utrolig frekt og si, og jeg hadde nok aldri turd å sagt det til henne.

Anonymous poster hash: 02665...a3f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor gidder du å si at du skal dit da? Om hun ikke vet at du skal dit så kommer hun heller ikke..

• Liker 1
Skrevet

Tenkte det samme..

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gidder du å si at du skal dit da? Om hun ikke vet at du skal dit så kommer hun heller ikke..

For hun har ingen andre enn meg....derfor synes jeg synd på henne

Skrevet

For hun har ingen andre enn meg....derfor synes jeg synd på henne

Hva er problemet da? Du skaper jo igrunn problemet selv

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ganske tåpelig ting å klage på når det er du som har skapt hele situasjonen og illusjonene hennes.

Anonymous poster hash: f0374...afc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du inviterer henne jo, så du har sånn sett ikke en venninne som automatisk tror hun er invitert nei ...

Anonymous poster hash: f40aa...1f8
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Godt du forstår det selv at det ville være frekt å si. Tror du hun kommer til å vise takknemlighet om hun finner ut at hun er en veldedighetsvenninne? Ingen har lyst til å være noens velferdsprosjekt.

Hun tror du er en ekte venn og oppfører seg deretter. Dine tanker om henne har jeg derimot ikke noe positivt å si om..

Anonymous poster hash: 88902...9ae
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Så si i fra til henne "på en måte" da. Sett en liten vekker i henne, hvis hun er så forvirret og dum liksom. :is:

Anonymous poster hash: 94225...56e
AnonymBruker
Skrevet

Dere som tror det er så lett som å bare droppe å invitere noen, vet ikke hvordan det er å ha ei sånn venninne. Følelsen av å være den eneste venninnen noen har, og at dersom man ikke inviterer de så blir de totalt utenfor. Det er et dilemma, og man føler nesten man MÅ invitere de, spesielt hvis hun er en sånn som finner ut av det i ettertid og så lager helvete. Har ei sånn venninne selv, og det er ikke så lett, det virker veldig lett å si "så la være å invitere henne" eller "la være å si noe" men det er ikke det..

Jeg er ikke TS.

Anonymous poster hash: d64a5...56b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...