Gå til innhold

Tok hull i øret på 3-åring uten min tillatelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far tok hull i øret på vår 3 år gamle datter, uten å i det hele tatt spørre meg først. Vi har delt omsorg.

Det har blitt nevnt, og jeg har sagt at jeg synes vi skal vente til hun ble stor nok til å bestemme selv om hun ville ha det. Men neida, han gikk å tok hull i øret hennes likevel og jeg fikk se det på en Skype-samtale.

Jeg blir irritert på han. Vi er to om dette, og jeg synes vi skulle vært enig. Nå er det jo for sent, men..

Er jeg urimelig, som blir sur for dette?

Anonymous poster hash: 4d1d3...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du er ikke urimelig. Jeg synes det er helt sprøtt med foreldre som tar hull i ørene på så små barn! Hva er poenget? Det ser rart ut, de får ikke bestemme selv, de kan ikke dette med renhold skikkelig slik at det lettere kan gå infeksjon i det, i tillegg til at jeg har hørt at siden øreflippene fortsetter å vokse kan de bli skjeve etterkvart. Så jeg ville krevd å at dem ut, og det kan godt hende de gror igjen om de nettopp har blitt tatt.

Edit: har denne tråden noe å gjøre med den andre om hull i ørene på toåringen? ;)

Endret av Belle de Jour
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er ikke alene. Jeg hadde blitt fryktelig irritert om faren til mitt barn hadde tatt hull i ørene hennes uten at vi var enige om det. Heldigvis mener vi begge at barnet ikke skal få hull i ørene før hun er så gammel at hun vil det selv.

Anonymous poster hash: 7fc1e...397

• Liker 1
Skrevet

Er veldig mye mødre gjør med barna sine som fedre "må" godta. Synes det går litt begge veier. Men enig i at dere isåfall burde bli enige. Tviler på at mange fedre er like glad i at mødrene stikker hull i ørene til barna men har veldig lite å si i en sånn sak. Idk

• Liker 19
Gjest BettyBoop
Skrevet

Far tok hull i øret på vår 3 år gamle datter, uten å i det hele tatt spørre meg først. Vi har delt omsorg.

Det har blitt nevnt, og jeg har sagt at jeg synes vi skal vente til hun ble stor nok til å bestemme selv om hun ville ha det. Men neida, han gikk å tok hull i øret hennes likevel og jeg fikk se det på en Skype-samtale.

Jeg blir irritert på han. Vi er to om dette, og jeg synes vi skulle vært enig. Nå er det jo for sent, men..

Er jeg urimelig, som blir sur for dette?

Anonymous poster hash: 4d1d3...e05

er slett ikke for sentm ta øredobbene av når det er din tur å ha henne og så lar du det gro igjen. Og si at du vil ikke se at han gjør noe slikt igjen.
  • Liker 1
Gjest Pheel
Skrevet

Shit, jeg hadde virkelig klikket i vinkel. Har selv hull i ørene og det gjorde fryktelig vondt hvertfall det første døgnet, og ikke minst å ta det.

Ikke noe man skal utsette små barn for etter min mening i det hele tatt!

Hadde tatt ut med en gang og latt det gro igjen og gitt en veldig klar beskjed om at han ikke må finne på å gjøre noe slikt igjen mens ungen er så liten, ja.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tviler på at pappaen hadde hatt noe han skulle sagt om det var mora som gikk å tok hull i øra på ungen.

Anonymous poster hash: b853e...9bb
  • Liker 28
Gjest BettyBoop
Skrevet

Tviler på at pappaen hadde hatt noe han skulle sagt om det var mora som gikk å tok hull i øra på ungen.

Anonymous poster hash: b853e...9bb

klart han har
  • Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Er veldig mye mødre gjør med barna sine som fedre "må" godta. Synes det går litt begge veier. Men enig i at dere isåfall burde bli enige. Tviler på at mange fedre er like glad i at mødrene stikker hull i ørene til barna men har veldig lite å si i en sånn sak. Idk

Enig. Alle har jo hull i ørene uansett, så jeg ser egentlig ikke problemet TS har med det selv om jeg personlig ville ventet noen år om det var mitt barn. Jeg tok da jeg var 6 og synes det var utrolig greit.
Gjest avocadoen
Skrevet

Shit, jeg hadde virkelig klikket i vinkel. Har selv hull i ørene og det gjorde fryktelig vondt hvertfall det første døgnet, og ikke minst å ta det.

Ikke noe man skal utsette små barn for etter min mening i det hele tatt!

Hadde tatt ut med en gang og latt det gro igjen og gitt en veldig klar beskjed om at han ikke må finne på å gjøre noe slikt igjen mens ungen er så liten, ja.

Det gjør jo ikke vondt? :klo: Jeg har også tatt hull i ørene i voksen alder i tillegg til piercing. Ingen av delene gjorde vondt. Synes ikke det var vondt da jeg tok som 6 åring så vidt jeg husker.
  • Liker 1
Gjest Pheel
Skrevet

Det gjør jo ikke vondt? :klo: Jeg har også tatt hull i ørene i voksen alder i tillegg til piercing. Ingen av delene gjorde vondt. Synes ikke det var vondt da jeg tok som 6 åring så vidt jeg husker.

Ørene var helt klart verre enn navlen her. Silblødde dog også i et øre da den ble tatt, så traff vel noe som man egentlig ikke skulle. Å klare å sove på sidene den første natta eller også natt nr. 2 var ikke lett husker jeg.

Dessuten er det bare i veien for en sånn liten en. Blir bare sint når jeg ser så små barn med hull i ørene.

Gjest avocadoen
Skrevet

Ørene var helt klart verre enn navlen her. Silblødde dog også i et øre da den ble tatt, så traff vel noe som man egentlig ikke skulle. Å klare å sove på sidene den første natta eller også natt nr. 2 var ikke lett husker jeg.

Dessuten er det bare i veien for en sånn liten en. Blir bare sint når jeg ser så små barn med hull i ørene.

Jeg synes det er utrolig rart. Kanskje de som tok på deg ikke helt visste hva de gjorde? Ikke vet jeg, for jeg har aldri hørt noen hatt SÅ vondt som det du beskriver av hull i ørene. Man skal jo ikke blø heller normalt sett fra øret når man tar hull så vidt jeg vet.

Men ja, selvsagt er det bare i veien for en 3-åring, men når hullene først er tatt kan de jo bare være i synes jeg da. Så lenge far er flink med rensing selvsagt.

Gjest Pheel
Skrevet

Jeg synes det er utrolig rart. Kanskje de som tok på deg ikke helt visste hva de gjorde? Ikke vet jeg, for jeg har aldri hørt noen hatt SÅ vondt som det du beskriver av hull i ørene. Man skal jo ikke blø heller normalt sett fra øret når man tar hull så vidt jeg vet.

Men ja, selvsagt er det bare i veien for en 3-åring, men når hullene først er tatt kan de jo bare være i synes jeg da. Så lenge far er flink med rensing selvsagt.

Frisører flest er ikke flinke til å ta hull i ørene, man burde egentlig dra til ordentlig piercingssted.

Er forresten vanlig å være litt rød og hoven og ha litt vondt i et døgn eller to, tror hvertfall ikke det er uvanlig selvom noen sikkert slipper unna. Men å blø sånn skal man jo ikke.

Skrevet

Ja, du er urimelig. Det er snakk om et stakkarslig par hull i ørene.

• Liker 3
Skrevet

Spesielt at en mann i det hele tatt har interesse av å ta et slikt initiativ. For en fjollete jålekopp, men det er kanskje en kulturgreie?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er han ikke norsk? Kan ikke se for meg en norsk far dom hadde vært opptatt av noe sånt.

Anonymous poster hash: 086a3...875

Gjest BettyBoop
Skrevet

jeg syns det var vondt
Gjest BettyBoop
Skrevet

man kan få infeksjon
Skrevet

Men det er fortsatt et valg man som menneske har rett til å få ta selv!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...