AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Hei! Min venninne sier hun har fått seg kjæreste over nettet som bor i Tyskland. De har aldri møttes på ekte før, men hun sa de planla å møtes men dette møte kunne ikke skje før om noen år pga mangel på penger osv. Hadde dere sett på dette som et seriøst forhold, siden de aldri har møttes? Jeg synes selv det virker litt barnslig og desperat av dem. Om de møtes så kan det jo være at kjemien i virkeligheten ikke stemmer i det heletatt..Anonymous poster hash: bcdde...e29
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Nei det er overhodet ikke et forhold. Anonymous poster hash: 0e589...746 6
lillbilly Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Hei! Min venninne sier hun har fått seg kjæreste over nettet som bor i Tyskland. De har aldri møttes på ekte før, men hun sa de planla å møtes men dette møte kunne ikke skje før om noen år pga mangel på penger osv. Hadde dere sett på dette som et seriøst forhold, siden de aldri har møttes? Jeg synes selv det virker litt barnslig og desperat av dem. Om de møtes så kan det jo være at kjemien i virkeligheten ikke stemmer i det heletatt..Anonymous poster hash: bcdde...e29 Personlig er jeg veldig skeptisk til sånn "forhold". Ser også at du skriver at grunnen til at de ikke kan møtes er penger. Det er ikke til å komme ifra at dating er det nye "Liberiabrevet" Svært ofte så er mannen overhode ikke der han påstår å være, og penger vil komme fort på dagsorden, i en eller annen form. Han ber sikkert ikke om det i første omgang, men forsøker å vri det over til at hun skal sende penger. Sier ikke at det er sånn for venninnen din, men jeg blir ikke veldig overrasket om det er tilfelle. Du vet, det koster ikke så enormt med penger å for eksempel ta toget til Norge. Jeg syns du skal be henne være veldig varsom!
super-s Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Hvor gamle er de? Er de 14 så forstår jeg det, men hvis de er voksne så er det litt sært. Jeg hadde ikke orket det i hvert fall. 2
Sylvari Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Jeg ville ikke bundet meg til en jeg har møtt på nett om det ikke var mulig å møtes innen rimelig kort tid. Flere år ville vært totalt uaktuelt.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Det er faktisk sånn at han er blakk ja! Men hun har ikke penger å sende han uansett. Hun er bare 17 å han er 26. Håper ikke fokuset går over på aldersforskjellen mellom de te no da fordi det har jeg faktisk ingenting imot i å med at jeg selv har kjæreste som er eldre (men vi bor sammen vi da, ikke noe avstands greier nei:P)Anonymous poster hash: bcdde...e29
-Jiinxs- Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Jeg ville kalt det de har for et forhold og jeg synes han er for gammel for henne men det er en annen diskusjon.
strawberry Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 Det er nok et "liksomforhold" Begge er desperate etter å ha noen å kalle for "min".
lillbilly Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Det er faktisk sånn at han er blakk ja! Men hun har ikke penger å sende han uansett. Hun er bare 17 å han er 26. Håper ikke fokuset går over på aldersforskjellen mellom de te no da fordi det har jeg faktisk ingenting imot i å med at jeg selv har kjæreste som er eldre (men vi bor sammen vi da, ikke noe avstands greier nei:P)Anonymous poster hash: bcdde...e29 Om hun greier å formidle det så det er helt sikkert at han forstår det, og han da fremdeles "henger rundt" så er det lite trolig at han er ute etter penger. Ellers så kan det i media virke som selv ungdommer har mye penger, så det er bra du er obs på det! Ikke for å dreie fokus, men jeg syns likevel 26 er mye, når hun bare er 17.... Edit: og så tenker jeg; hvilken 26 årig mann ønsker å binde seg til en internett-romanse for år fremover uten å treffes. Nei, jeg tror det er noe her som ikke stemmer. Endret 16. juni 2014 av lillbilly 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Å kalle hverandre kjærester når de ikke en gang har møtt hverandre blir vel litt feil. Anonymous poster hash: 680c9...5b7
Kontormus Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Bullshit-kjæreste tenker jeg at vi kan kalle det! 1
Vulpes Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Jeg har også vært borti noen som bodde i hvert sitt land, møttes via nettet og kalte hverandre for kjærester uten noen gang å ha møttes. For meg ble det veldig merkelig, klarte ikke å ta det på alvor. Nå var ikke disse personene helt A4 heller da, tror det var mye desperasjon og ensomhet inni bildet.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Ja men da er vi enige, det er ikke et seriøst forhold! Anonymous poster hash: bcdde...e29
Vulpes Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Ja men da er vi enige, det er ikke et seriøst forhold! Anonymous poster hash: bcdde...e29 Jeg klarer ikke å være helt enig i den konklusjonen egentlig, trass i at jeg mener det jeg skrev i forrige innlegg. For selv om jeg ikke forstår meg på den type forhold, og på mange måter ikke klarer å ta det seriøst, så kan vi jo ikke se bort ifra at for noen er disse forholdene blodig alvor og med masse følelser involvert.
Sylvari Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Ja men da er vi enige, det er ikke et seriøst forhold! Anonymous poster hash: bcdde...e29 Greia er at det ikke er opp til oss å bestemme, det vet de best selv om de anser det som seriøst eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 Vet om mange som har det sånn, og at det er helt det samme når de møtes. Anonymous poster hash: f7179...f1a
rosadilla Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Jeg ville ikke sett på det som et forhold, men!
Gjest Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Selv om det skulle være barnslig eller desperat, så er ikke det faktorer som nødvendigvis avgjør om noe er et forhold eller ei. Hvor seriøst et forhold er vil jeg heller dømt etter hvor engasjert de er i hverandre og forholdet. Simplifisert: Flørt- useriøst. Langvarig- seriøst. Selv om de ikke har møttes
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #19 Skrevet 17. juni 2014 Det er da vel strengt tatt ikke så dyrt å reise mellom Norge og Tyskland, for å møtes en gang? Anonymous poster hash: 3f316...74f
Toxicwonderland Skrevet 17. juni 2014 #20 Skrevet 17. juni 2014 Altså, man kan jo fremstille seg slik man vil over nett. Jeg synes det virker veldig merkelig å ha en "kjæreste" som du aldri har møtt før, og som du til og med ikke planlegger å møte før om et par år. Hva men når (om) de møtes da? Så merker hun (eventuelt han) at partneren er helt annerledes i virkeligheten. Daa er det et par år som er veldig bortkastet i alle fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå