Gå til innhold

2 kattunger samtidig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer har lenge ønsket oss en Exotic Shorthair katt, og har nå funnet en oppdretter i Sverige der vi skal hente katten i slutten av mnd. Det er en hunkatt som skal være innekatt.

Nå har jeg vært så "dum" at jeg har kikket på andre kattunger selvom vi allerede venter vår lille pus. Har funnet en Exotic hannkatt i samme alder fra et annet kull som jeg har klart å forelsket meg helt i. Denne holder også til i Sverige, og kan i teorien hentes samtidig som hunkatten.

Jeg drømmer nå om å hente hjem begge kattene. Har lest om det å hente hjem to kattunger samtidig, men finner da kun info fra folk som har erfaring med å hente søsken. De har da positiv erfaring med dette, men har noen erfaring med å ta inn to kattunger samtidig fra ulike kull?

Er jeg helt på villspor her? Har jeg blitt en crazy catlady? :fnise:

Kan jo legge til at vi har en Chihuahua tispe på 3,5 år fra før. Hun er voksen, rolig og vant med alle slags dyr.

Kan også legge til at jeg og samboeren min har både tid, omsorg og økonomi til dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og ja, de skal selvfølgelig kastreres :icon_lol:

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det går helt fint. Hr hatt flere katter fra andre kull og de har alle blitt venner eter hvert, iallefall om de er små når de blir hentet

Anonymous poster hash: 4e6f4...0cc
  • Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Det bør gå aldeles utmerket.

- dessuten vil jeg mene det er nærmest ganske nødvendig at en innekatt ikke er en innekatt alene om dagene.

Det er godt å være 2 eller 3 av samme art, - selv om dere jo har hund.

Lykke til med 'trøbbel i 4de potens' med to jevngamle kattunger :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg tenker også at det kan være fint for pusen og ha en venn å omgås med, selvom en av oss alltid er hjemme.

De er født med bare 2 dagers mellomrom, så de blir jo leveringsklare mer eller mindre samtidig.
Jeg skal reise med fly alene for å hente pus (tur/retur Stockholm samme dag). Må kanskje få med samboeren da og få han til å ta den andre katten. Blir dyre kattepuser, dette :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst; gratulerer med nye familiemedlemmer!

Jeg har god erfaring med to kattunger (fra forskjellige) kull samtidig. De var riktignok "bare" i fosterhjem hos meg, og den ene flyttet videre da den var 12-13 uker, men den tiden de bodde sammen koste de seg veldig.

De lekte, spiste sammen, ramponerte gardinene sammene og sov sammen. De hadde altså stor glede av å være to.

Tror ikke du kommer til å angre på å få to som blir venner fra de er små - kos dere med dem!

:heks:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...