AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Hei! Jeg har et ønske om å ta hull i ørene på datteren min som akkurat er blitt to år. Noen andre her inne som har gjort det på så små barn? Noen forhåndsregler eller spesielle ting man bør være obs på? Tenker i forhold til infeksjonsfare, etc. Må helt til slutt poengtere at dette ikke er tråden for dem som vil lire av seg at de synes det er forkastelig med hull i ørene på små barn. Jeg er ute etter erfaring fra andre likesinnede. Anonymous poster hash: 77571...db4
bippo Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Niesen min fikk hull i ørene da hun var veldig ung, og fordi det gjorde vondt/klødde klarte hun ikke la være å ta på de. Hun hadde noen helvetes betennelser, frem til de rett og slett bare tok ut øredobbene. 4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #3 Skrevet 16. juni 2014 Takk for svar. Det er det jeg også frykter, at hun er borti dem og det av den grunn blir infeksjon.. Men på en annen side er det jo ganske vanlig i USA at så små barn har hull i ørene. Også i omgangskretsen vår.. Så noen tips må jo finnes for å la vær at de ikke tar på de? Tape f.eks? Anonymous poster hash: 77571...db4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #4 Skrevet 16. juni 2014 Jeg fikk hull i ørene da jeg var tre og det var et helvete. Jeg husker fremdeles hvor betente de var, hvor mye moren min dynket de ørene i pyrisept for å få få bort betennelsen og hvor smertefullt det var. I dag tåler jeg ikke en dritt. Jeg skal spare deg for mitt syn på mødre som velger å sette metall i kroppen til ungene sine for pyntens skyld, men jeg synes du bør stikke fingeren i jorden og tenke etter hvorfor du er så gira på det og hva du egentlig er villig til å gjøre for det. Og det at Kim Kardashian gjør det betyr ikke nødvendigvis at du trenger Anonymous poster hash: 69c7b...efa 24
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #5 Skrevet 16. juni 2014 Guri meg, det måtte komme noen med kommentarer. Jeg er 35 år og vet knapt hvem Kim ettellerannet er. Å ta hull i ørene på babyer i USA er VELDIG vanlig, så at en eller annen kjendis gjør det, betyr vel ikke at det er så kontroversielt. Og metall setter de ikke i lengre, men selvrensende øredobber i plast. Anonymous poster hash: 77571...db4 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #6 Skrevet 16. juni 2014 Selv om det er vanlig i histen og pisten, så tenk deg om to ganger. Du risikerer at barnet ditt ikke kommet til å tåle å ha noe i kroppen en vakker dag p.g.a. mamma vil at hennes kjære søte pike skal være så bedårende med bling i ørene.. -.- Anonymous poster hash: 9a1dc...39c 5
Millimani Skrevet 16. juni 2014 #7 Skrevet 16. juni 2014 Det er forskjell på en toåring og en baby. Jeg har ingen erfaring så jeg skal egentlig ikke si noe. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #8 Skrevet 16. juni 2014 DU er interessert i det ja. jeg ville ventet til ungen er gammel nok til å faktisk forstå det selv og si sin mening. det er min mening. ellers tenker jeg infeksjonsfare! unger tar på alt mulig, og bakterier+ barnehender som ikke klarer å la være å ta på øredobbene sier seg selv at ikke er det beste ideen. Anonymous poster hash: 4d135...0c8 6
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #9 Skrevet 16. juni 2014 Selv om det er vanlig i histen og pisten, så tenk deg om to ganger. Du risikerer at barnet ditt ikke kommet til å tåle å ha noe i kroppen en vakker dag p.g.a. mamma vil at hennes kjære søte pike skal være så bedårende med bling i ørene.. -.- Anonymous poster hash: 9a1dc...39c Anonymous poster hash: 77571...db4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #10 Skrevet 16. juni 2014 Ok, jeg gjemte jeg var på Kvinneguiden. Ikke sjanse å få ha en tråd i fred for å erfaringsutveksling og tips fra likesinnede. Jeg orker rett og slett ikke å bruke tid på å forsvare meg. Trådstarter. Anonymous poster hash: 77571...db4
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #11 Skrevet 16. juni 2014 Ok, jeg gjemte jeg var på Kvinneguiden. Ikke sjanse å få ha en tråd i fred for å erfaringsutveksling og tips fra likesinnede. Jeg orker rett og slett ikke å bruke tid på å forsvare meg. Trådstarter. Anonymous poster hash: 77571...db4 Dumt å ta sånne ting på et diskusjonsforum, sier seg selv Men seriøst.. Tenk deg om to ganger.. Litt kjipt hvis ungen får deformerte ører liksom.. Anonymous poster hash: 9a1dc...39c
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #12 Skrevet 16. juni 2014 Min sjuåring fikk nettopp hull i ørene, og det var av metall, jo. Det gikk veldig fint, men for meg var det en forutsetning at hun ønsket det selv, over lengre tid, og at hun var stor nok til å ikke pille. Vet ikke om noen som har tatt hull på toåringer.Anonymous poster hash: c908b...08a 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #13 Skrevet 16. juni 2014 Ok, jeg gjemte jeg var på Kvinneguiden. Ikke sjanse å få ha en tråd i fred for å erfaringsutveksling og tips fra likesinnede. Jeg orker rett og slett ikke å bruke tid på å forsvare meg. Trådstarter. Anonymous poster hash: 77571...db4 gi meg en god grunn til at ungen skal ha det da. bortsett fra den typiske "alle andre gjør det jo" Anonymous poster hash: 4d135...0c8 6
Kooko Skrevet 16. juni 2014 #14 Skrevet 16. juni 2014 Er selv ffra amerika og vet selv hvor vanlig det er å få øredobber ganske ung. Fikk de selv når jeg var baby og er takknemlig at jeg fikk de tidlig for jeg slapp smerter. Fikk mange betennelser uansett men det er jo pga alderen. Tviler du får noe god svar her på kg. Du kommer sikkert til å bli dømt som dårlig mor osv. Bare pass på at dattera tåler smykke og søk etter svar på google på engelsk. 😎
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #15 Skrevet 16. juni 2014 Datteren vår fikk hull i ørene da hun var nesten 3 mnd. Veldig greit å ta det så tidlig, for da er de "renere" og driver ikke og går rundt og tar på skitne ting og så på ørene, slik at de får betennelser. Hun gråt ikke noe mer enn da hun fikk vaksiner. Fikk ingen betennelser og har ingen allergier. Jeg synes det er kjempefint med øredobber på så små tuller Anonymous poster hash: f339e...11d
Antlers Skrevet 16. juni 2014 #16 Skrevet 16. juni 2014 (endret) Nå ser jeg helt bort fra hva folk mener om hull i ørene på små barn. Det største problemet ditt er at du ikke får gjort det på en trygg måte, siden piercingstudioer ikke piercer så små barn. Dels fordi barn utsettes for smerte og ikke har muligheten til å velge selv, dels fordi nervepunktene i øret ikke er stabile før rundt 12 års alder (noe som også gjerne er nedre grense hos profesjonelle). Når man bruker pistol istedenfor nål, lager man klemskader. Ofte merker man ikke så mye til det, men enkelte får infeksjoner og smerter - ikke bare i selve hullet, men også i området rundt. Puss kan f.eks samle seg opp i klumper som man ikke får klemt ut, noe som ikke ser veldig pent ut og i tillegg er ubehagelig. Det klør, blir rødt, hovent og ømt flere ganger i måneden. Jeg er en av dem som har dette problemet fordi mamma fikk det for seg at jeg skulle ha hull i ørene som femåring. Jeg husker fortsatt hvor vondt det gjorde, både når frisøren satte hullene og i tiden etterpå. Jeg har tilgitt moren min, siden jeg vet at hun aldri ville utsatt meg for noe slikt om hun hadde visst om faren for komplikasjoner. Du visste heller ikke, men nå vet du om faren, og jeg kan aldri forestille meg at du ønsker å utsette datteren din for noe slikt. Det finnes masse informasjon om dette på nettet, så søk og lær En fin oppsummering finner du her: http://mewkid.net/om-forskjellen-pa-%C3%B8repistol-og-piercing/ Edit: fikset link Endret 16. juni 2014 av Antlers 10
Gjest Snuttepi Skrevet 16. juni 2014 #17 Skrevet 16. juni 2014 Aldri i verden om jeg ville gjort det.
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #18 Skrevet 16. juni 2014 Kjenner flere små jenter med hull i ørene, og ingen av de har vært betent. Dette er jenter som fikk det fra nesten nyfødte til 3år. Alle har fått plastøredobber som er selvrensende. Tror det er mest vanlig at så små får det. Jo mindre de er da de får det, jo mindre vil de ta på de. Så ville ha tapet hos datteren din en god stund, for å unngå mest mulig at de blir betent i såfall.Anonymous poster hash: 814fa...a8e
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #19 Skrevet 16. juni 2014 Jeg fikk hull som 4 år, hadde mange betennelser, gikk "bra" for slapp å ta ut smykkene. Men tåler kun ekte gull. Tåler ikke plast. Jeg ville ventet, tviler for at en toåring vil klare å la vær å røre de. Vent til hun kan velge selv, ikke alle vil ha det.Anonymous poster hash: b3af8...7ea
Chizue Skrevet 16. juni 2014 #20 Skrevet 16. juni 2014 Hei! Jeg har et ønske om å ta hull i ørene på datteren min som akkurat er blitt to år. Noen andre her inne som har gjort det på så små barn? Noen forhåndsregler eller spesielle ting man bør være obs på? Tenker i forhold til infeksjonsfare, etc. Må helt til slutt poengtere at dette ikke er tråden for dem som vil lire av seg at de synes det er forkastelig med hull i ørene på små barn. Jeg er ute etter erfaring fra andre likesinnede. Anonymous poster hash: 77571...db4 Vet du hva, gjør hva du har lyst til, kan hende datteren din velger å ta ut øredobbene når hun blir eldre Så lenge du/dere er flinke med hygiene og ikke overdreven rensing
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå