Bente Skrevet 20. juni 2004 #1 Skrevet 20. juni 2004 I går var endelig den dagen kommet da vi skulle sette oss på flyet og reise nordover å planlegge siste rest til vårt bryllup til lørdagen. Da jeg kom av flyet skjønte jeg det...der sto ei venninne av meg og "venta"...på rullebåndet i lag med all bagagen, kom det ei melkespann med en stor plakat med navnet mitt.... Jeg fik et bind forran øynene og ble geleidet ut i en bil sammen med min forlover... Vi kjørte ganske lenge,,, FIkk av bindet forran øynene hjemme i huset hos henne som sto på flyplassen...der sto mine kusiner og noen venninner.. Det ble en deilig frokost hjemme der + at vi sang karaoke på det nye karaoke"anlegget" til mitt litte gudbarn. SÅ fikk jeg beskjed om å skifte...måtte av med alle mine egne klær og på med fult kostymeutstyr...en KU-drakt...med jur hengende forran på magen... Fikk også lue med kuører og et slør over der igjen. Og selvfølgelig en ku-bjelle... På ryggen fikk jeg en plakat som sto: Bruden, Bente MØ-MØ De andre kledde seg ut som buddeier. Så var det på med bindet igjen og vi kjørte ned til byen... Der hadde det nettopp vært festspillåpning i generalhagen,... Mitt første oppdrag: Jeg skulle ha eventyrstund for små og store å fortelle med inlevelsesevne... Satte meg ned på et pledd og fikk noen barn til å komme mens jeg fortelte bukkene bruse... Mitt andre oppdrag: Jeg skulle selge 30 boller for 10 kr pr. stk...joda, det var da festspillåpning og masse folk i byen... Fikk solgt alle 30 bollene og fikk inn 330,- Mitt tredje oppdrag: Ingenting er gratis her i verden...vi gikk på en uteplass og der skulle jeg prøve å få meg noe å drikke...enten ved å rydde bord (i kudrakten), vaske gulv eller flørte med bartenderen...jeg slapp noen av delene og fikk meg en halvliter uten å mukke. Mitt fjerde oppdrag: Siden det var festspillåpning i byen, skulle både Krompen og Herbjørg Wassmo være i byen...mitt oppdrag gikk ut på å skaffe meg autografen til dem begge.... Waamo så jeg ikke, men Krompen gikk forbi meg å vinka, mens jeg ropte "kan jeg få autografen din", mens jeg rakk ut penn og papir... Han rødma jammen da han så dette vesnet sto i ku-kostyme og spurte etter autografen... MEn han har jo ikke lov å skrive autografer, så det ble det ikke... Men folk fikk seg en god latter... Så gikk vi på Kina resturant å spiste en bedre middag for de pengene jeg hadde tjent på bollesalget. Mitt femte oppdrag... Jeg og mine buddeier skulle øve inn noen sanger... MEd bind forran øynene kjørte vi lenger enn langt... Joda, vi kom til mitt tidligere arbeidssted...inn på et aldershjem, der skulle vi synge oog opptre midt i kveldsmaten...Det gikk jo veldig fint da Så bar det videre og inn i skogen. Vi var kommet til min forlovers familiehytte, der grilla vi å spillte fantasi som etterhvert ble kjempemorsomt :D Der fikk jeg mitt sjette oppdrag...og siste oppdrag: Jeg fikk en kornett og en sang som jeg skulle øve inn til en senere fremføring... Jeg øvde og øvde, men på ett tidspkt ga jeg helt faen...var totalt likegyldig...begynte å bli sliten...men tenkte at de vil bare le av meg, så jeg tok det hele med stor ro. Etter all grilling og kos på hytta satte vi oss i bilen og det bar til neste sted... VI var på kommunens eneste pub...(utenfor byen). Der spilte et band for kvelden...og jeg skulle da spille det jeg hadde øvd inn med dette bandet... Det gikk riktig bra...i KU-drakt og bjelle..Morsomt var det faktisk også.. Vi avslutta litt over kl.02, da hadde vi holdt på ii 15 timer...og jeg i Ku-drakt 12 av de timene.. Kom hjem til min kjære i mine foreldres hus i god form... HAr hatt en utrolig morsom dag...trass i alt jeg ikke ville bli drita ut...men ga som sagt helt faen tilslutt og tok utfordringene med et stort smil.
Saeria Skrevet 20. juni 2004 #2 Skrevet 20. juni 2004 Jammen hadde du nok oppdrag! Synes jeg ser deg løpe rundt i kuhabitten!
Gjest Muslingen Skrevet 20. juni 2004 #3 Skrevet 20. juni 2004 Hørtes kjempemoro ut! Lurer veldig på hva min forlover har kokt ihop sammen med venninnene mine...
magnhild Skrevet 20. juni 2004 #7 Skrevet 20. juni 2004 Hørtes litt morsomt ut da!! Litt av et kostyme. Liker det at flere og flere kler ut alle og ikke bare bruden!! Vel overstått! :blomst_opp:
Snorkie Skrevet 20. juni 2004 #8 Skrevet 20. juni 2004 Hørtes ut som en morsom dag. Skulle likt å sett det ku-kostymet
jea Skrevet 20. juni 2004 #9 Skrevet 20. juni 2004 gleder meg til å se bente MØ hørtes morro ut og du fikk jo mange oppdrag,bare synd ikke du fikk autografen av kronprinsen da men du har jo bildet
Vimsevips Skrevet 20. juni 2004 #10 Skrevet 20. juni 2004 Så flott at du også fikk et FLOTT utdrikkingslag Og kunne godt tenkt meg å ha vært på festspillene, om ikke annet så for å se deg i kukostymet ditt
Grooo Skrevet 20. juni 2004 #11 Skrevet 20. juni 2004 Så fint at du hadde en flott dag! Er slik et utdrikkningslag skal være, morsomt for alle og et minne for livet.
vimsa Skrevet 21. juni 2004 #12 Skrevet 21. juni 2004 Hørtes kjempebra ut da! Jeg ble kledd ut i grisekostyme, og var vimsa nøff nøff....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå