Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor med en jente noen år eldre enn meg (jeg er 23, hun er 30). Vi kommer helt greit overens men er ikke venninner.

Hun er russisk, jeg er norsk men jeg har bodd lenge i utlandet i forskjellige land så det er ikke slik at jeg er uvant med andre kulturer eller helt "urnorsk".

Uansett, jeg planlegger å flytte om en stund men tar noe tid å finne et sted.

Hun har datet en type noen måneder - hun dater andre også så jeg antar at det ikke er monogamt men de treffes ofte og han bor her noen ganger dager av gangen. Han er 55 og pensjonert, så han jobber ikke.

Når han bor her er han som regel i fellesområdet hele tiden (hele dagen) og jeg synes det er litt plagsomt at leiligheten er okkupert når jeg leser til eksamen men hun reiser noen ganger med jobben da jeg er helt alene så jeg ser ingen grunn til å klage på slikt. Bare holder meg på soverommet mitt stort sett.

Uansett...han er en skikkelig grump. Han er så og si alltid i dårlig humor og selv når han går rundt alene er han sint for noe og snakker og banner høyt for seg selv. Enten det er TVen som ikke virker, noe med jobben, at det regner...halvparten av tiden vet jeg ikke. Jeg overhorer høylytt stønning og sukking over ting hele tiden.

Jeg har selvsagt hilst på ham og pratet noen ganger og selv om jeg hyggelig synes jeg ikke han er hyggelig tilbake og ganske arrogant. Han vet at jeg har datet en amerikaner en periode og da satt han og spydde ut alt som var galt med amerikanere, at de var håpløse og usofistikerte osv. Jeg syntes det var ganske upassende når jeg er sammen med en - alle har sine meninger, men man uttrykker seg da ikke slik rett foran noen. Alt han sier er i negativt ordelag og jeg blir i dårlig humør når han er her.

Jeg bare tenker at en dag kan jeg omsider flytte og da vil det ikke spille noen rolle. Men enn så lenge holder jeg meg for meg selv. Jeg ser jo at roommaten min kanskje synes det er noe rart og lurer iblant på om hun baksnakker meg ettersom jeg sitter så mye for meg selv (ting jeg overhører der ute).

Er det slik at man må sosialisere med alle i hus? Er ikke som om jeg er frekk, bare holder meg mer for meg selv.

Anonymous poster hash: 83223...25a
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Åh, det var derfor ja! Dette er grunnen til at folk gladelig betaler et par tusenlapper ekstra for å slippe kollektiv...

At du har holdt ut det der as... Han er jo en fremmed i ditt hjem : S

Pluss at du er 23 og forventer kanskje ikke at folk over 50 sitter og surmuler i stua di. Jeg skjønner deg utrolig godt..

Endret av vestia
AnonymBruker
Skrevet

Åh, det var derfor ja! Dette er grunnen til at folk gladelig betaler et par tusenlapper ekstra for å slippe kollektiv...

At du har holdt ut det der as... Han er jo en fremmed i ditt hjem : S

Pluss at du er 23 og forventer kanskje ikke at folk over 50 sitter og surmuler i stua di. Jeg skjønner deg utrolig godt..

Hehe jeg driver ikke aldersdiskriminering og jeg har datet menn endel år eldre enn meg selv (dog ikke den alderen riktignok..). Men han er utrivelig uansett alder samt en vanvittig snobb i tillegg - og jeg er fra Oslo vest så jeg slenger ikke bare det begrepet rundt.

Uansett, ja jeg skal flytte. Ville bare ha en bekreftelse på at jeg ikke er helt urimelig som synes dette er stress og trekker meg tilbake i mellomtiden.

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har hatt samme situasjon? Uutholdelig til jeg finner et nytt sted...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...