Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tørr hud (fuktfattig og ikke fettfattig sies det), så jeg ble anbefalt et serum under dagkremen. Etter jeg begynte med serumet så føles huden stiv og enda tørrere, og foundation sitter dårligere pga det.

Har ingen erfaring med serum fra før, noen som kan hjelpe?

Anonymous poster hash: 264ec...c5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilket serum bruker du?

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at de er fri for den jeg pleier å bruke fra Body shop. Men flasken ser helt likens ut som den på linken under, bare at den er rosa(lyserosa for tørr hud, mørkerosa for svært tørr hud mener jeg).
http://webshop.bodyshop.no/detaljer/89256/nutriganics-smoothing-serum

Men den over fungerer forsåvidt også bra om noen trenger å bare jevne ut huden:)

Anonymous poster hash: ed35f...bc7
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket serum bruker du?

REN for sensitiv hud, sammen med dagkremen. REN funker topp m bare dagkrem, men så begynte jeg med serumet..

AnonymBruker
Skrevet

Ser ut til at de er fri for den jeg pleier å bruke fra Body shop. Men flasken ser helt likens ut som den på linken under, bare at den er rosa(lyserosa for tørr hud, mørkerosa for svært tørr hud mener jeg).

http://webshop.bodyshop.no/detaljer/89256/nutriganics-smoothing-serum

Men den over fungerer forsåvidt også bra om noen trenger å bare jevne ut huden:)

Anonymous poster hash: ed35f...bc7

Eh, dette er ikke din tråd? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Eh, dette er ikke din tråd? ;)

Eh, har ikke lyst til å gi råd når du reagerer slik når noen andre også trenger råd\gir råd.

Anonymous poster hash: be99a...462

AnonymBruker
Skrevet

Eh, har ikke lyst til å gi råd når du reagerer slik når noen andre også trenger råd\gir råd.

Du ga jo ingen råd utfra det jeg spurte om, men linket til det serumet du har brukt? Jeg fikk jo ikke svar på spm mitt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Du ga jo ingen råd utfra det jeg spurte om, men linket til det serumet du har brukt? Jeg fikk jo ikke svar på spm mitt ;)

Det var ikke jeg som skrev det innlegget, jeg leste kun tråden og syns det var tåpelig å reagerte slik. Og ja, brukeren tipset om et serum h*n hadde brukt fra BodyShop.

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke jeg som skrev det innlegget, jeg leste kun tråden og syns det var tåpelig å reagerte slik. Og ja, brukeren tipset om et serum h*n hadde brukt fra BodyShop.

Beklager :)

Som jeg skrev i hovedinnlegget lurer jeg altså på min reaksjon på bruk av serum :)

Skrevet

Hvis du har sensitiv hud, vent 10-15 min etter du har vasket ansiktet før du påfører serumet, hvis huden er fuktig, kan huden bli irritert av å legge til vannbaserte produkter, la huden tørke helt.. Noen serum trekker til seg for fort og huden tåler ikke det ikke, og det kan føre til irritasjon mer tørr hud.

Noen serum har også en oppstrammende effect, minimere fine linjer som kan føre til hvorfor huden kan føles stram ut.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har sensitiv hud, vent 10-15 min etter du har vasket ansiktet før du påfører serumet, hvis huden er fuktig, kan huden bli irritert av å legge til vannbaserte produkter, la huden tørke helt.. Noen serum trekker til seg for fort og huden tåler ikke det ikke, og det kan føre til irritasjon mer tørr hud.

Noen serum har også en oppstrammende effect, minimere fine linjer som kan føre til hvorfor huden kan føles stram ut.

Dette serumet trekker veldig fort inn. Skal ha i bakhodet at jeg venter litt ekstra med å påføre det etter jeg har brukt toner. Ser at huden har en veldig frisk glød etter bare 2 dager, så kanskje jeg må tilvennes litt?

Skrevet

Dette serumet trekker veldig fort inn. Skal ha i bakhodet at jeg venter litt ekstra med å påføre det etter jeg har brukt toner. Ser at huden har en veldig frisk glød etter bare 2 dager, så kanskje jeg må tilvennes litt?

Ja jeg hadde ikke gitt den helt opp, ventet å sett litt eller kansje blandet litt av serumet inn i dagkremen. Lykke til

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg hadde ikke gitt den helt opp, ventet å sett litt eller kansje blandet litt av serumet inn i dagkremen. Lykke til

Tusen takk for svar :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fuktfattig og ikke fettfattig hud så har du ikke tørr hud, men dehydrert hud.

Da trenger du fukt. Hvis du har tørr hud trenger du fett.

Det beste fuktserumet jeg har vært borte i er Decleor neroli essence som gir godt med

fukt til fuktfattig hud.

Anonymous poster hash: e6e56...652
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har fuktfattig og ikke fettfattig hud så har du ikke tørr hud, men dehydrert hud.

Da trenger du fukt. Hvis du har tørr hud trenger du fett.

Det beste fuktserumet jeg har vært borte i er Decleor neroli essence som gir godt med

fukt til fuktfattig hud.

Anonymous poster hash: e6e56...652

Har ikke god erfaring med Decleor og kommer ikke til å bruke de igjen. Nå var også spørsmålet mitt rettet mot reaksjonen min på produktet. La merke til at jeg har fått mye talg i porer etter jeg begynte med serumet, er dette et godt eller dårlig tegn?

AnonymBruker
Skrevet

Må si jeg føler dette serumet tørker ut huden mer enn det gir fukt. Merker særlig når jeg tar på foundation som normalt gir meg glød, som nå kakelerer og gir flass på nese/hake.

Skal jeg fortsette å prøve produktet eller er dette en veldig a-typisk reaksjon?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vite at dette var et tegn på veldig dehydrert hud og at jeg bare skulle fortsette å bruke serumet. Det ville gi seg visstnok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...