Gå til innhold

"You don't give up on someone you love"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorvidt synes dere dette uttrykket stemmer? Hva legger du i det?

Anonymous poster hash: ba8d3...f64

Videoannonse
Annonse
Gjest Regnstorm
Skrevet

Nei, jeg mener at det ikke stemmer. Følelser kan lure deg, og noen ganger er det å gi opp det beste man kan gjøre. Kjærlighet er lang i fra nok i alle tilfeller.

• Liker 6
Skrevet

Det kan stemme noen ganger, og noen ganger ikke. Av og til kan det også være til det beste å gi slipp på den man elsker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det stemte dessverre ikke for meg. Hadde jeg ikke gitt opp haddet det nok endt i totalt nederlag psykisk. Jeg var veldig langt nede før jeg faktisk ga opp. skulle ønske det kunne stemme da :)

Anonymous poster hash: d880f...b5d
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Amen til svarene over her. Det er veldig greit om man ikke gir opp ved første krangel, men av og til er ikke kjærlighet nok til å redde et forhold.

Anonymous poster hash: 1fc92...adb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg klarer bare ikke gi opp. Er så fast bestemt på at det er denne gutten jeg vil ha selv om han har latt meg gå gjennom et helvete. Klarer ikke i min villeste fantasi å se for meg at jeg noen gang kan elske noen på samme måte som han. Min første kjærlighet..

TS

Anonymous poster hash: b4e8e...161

Gjest Regnstorm
Skrevet

Jeg klarer bare ikke gi opp. Er så fast bestemt på at det er denne gutten jeg vil ha selv om han har latt meg gå gjennom et helvete. Klarer ikke i min villeste fantasi å se for meg at jeg noen gang kan elske noen på samme måte som han. Min første kjærlighet..

TS

Du kan ikke elske noen på samme måte, kjærlighet er forskjellig hver eneste gang. Men du kan definitivt elske igjen, og det kommer til å være bedre.

• Liker 4
Skrevet

Nei, det uttrykket er ikke et ordtak, det er bare hentet ut av amerikanske TV-serier og romantiske komedier.

Hvilket er skapt for å underholde, engasjere og spinne på fantasier. Der en "bad boy" alltid snur seg om og blir godgutt til slutt, der de hovedrolleinnehaverne ender opp sammen, og der hans mangel på interesse kan bli snudd om etter noen hete netter sammen. Det er ikke det virkelige liv. Folk vil tross alt ikke se det virkelige liv på TV, de vil se fiksjon.

Når noen viser deg ditt virkelige jeg, så tror du dem første gang. Folk bryter opp med mennesker de elsker hele tiden, fordi de vet de ikke gjør dem lykkelige i det lange løp.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Silke latterlige hollywood-slagord som dette er grunnen til at jenter blir værende i forhold hvor mannen er notorisk utro og behandler henne som dritt.

Og grunnen til at menn blir værende i "venne"-forhold med jenter som overhodet ikke er interessert i dem som annet enn en samtalepartner/støttekontakt.

Anonymous poster hash: 42f3b...616
  • Liker 1
Gjest .-L-.
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det stemmer. Hvis det har kommet til et punkt hvor man ikke kan gjøre noe for å snu situasjonen er det på tide å gi opp. Det beste da er å gå videre.

Skrevet

Nei, det stemmer ikke.

Gjest Eurodice
Skrevet

Her går dere alle utifra at denne setningen gjelder parforhold. Den kan like gjerne gjelde foreldre-barn. Jeg vil tro man strekker seg lengre for barna sine enn for en partner.

AnonymBruker
Skrevet

Her går dere alle utifra at denne setningen gjelder parforhold. Den kan like gjerne gjelde foreldre-barn. Jeg vil tro man strekker seg lengre for barna sine enn for en partner.

I følge TS så gjelder tydeligvis dette en eller annen badboy som puler henne av og til.

Gjest Eurodice
Skrevet

I følge TS så gjelder tydeligvis dette en eller annen badboy som puler henne av og til.

Om det man føler da skal kalles kjærlighet eller begjær, kan man spørre seg om :ler:

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha er du stygg?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det ikke gjelder Kjæreste mn familie, barn osv føler jeg det stiller seg litt annderledes ja. :)

Anonymous poster hash: d880f...b5d
AnonymBruker
Skrevet

Hahaha er du stygg?

Nei, hvordan det? Er du stygg siden du tar til takke med å være nødhullet til en eller annen player?

Gjest Regnstorm
Skrevet

Jeg går ut i fra at den gjelder kjærlighet generelt. Skal man være mer spesifikk så sier det seg selv at svaret vil bli deretter, men her var det altså ikke spesifisert.

Skrevet

Det kan stemme noen ganger, og noen ganger ikke. Av og til kan det også være til det beste å gi slipp på den man elsker.

Når et forhold blir skadelig, en negativ suppe som aldri tar slutt, hjelper det svært lite at man "elsker" hverandre. Handling er det eneste som betyr noe. Romantikk og seksualitet er bare små plastre på verkende dype sår. Ingenting kan reddes med å bare pøse elsking over det. Et forhold dømmes opp etter summen av gode handlinger mot hverandre. Blir man ikke møtt med et smil i døren hjelper det så lite om man får en sms med "men, det er jo deg jeg elsker" etterpå.

Nei, det uttrykket er ikke et ordtak, det er bare hentet ut av amerikanske TV-serier og romantiske komedier.

Hvilket er skapt for å underholde, engasjere og spinne på fantasier. Der en "bad boy" alltid snur seg om og blir godgutt til slutt, der de hovedrolleinnehaverne ender opp sammen, og der hans mangel på interesse kan bli snudd om etter noen hete netter sammen. Det er ikke det virkelige liv. Folk vil tross alt ikke se det virkelige liv på TV, de vil se fiksjon.

Godt sagt. Hollywood-fantasiene snakker om "evig" kjærlighet. Til døden skiller dere ad, "du-og-meg for alltid"! Faktum er at de fleste forhold er svært midlertidige. Faktisk er den absolutte majoritet av alle forhold som inngås dømt til å ta slutt før eller senere. Så hvorfor drømmer vi sånn om evigheten? Er det ikke bra nok at det varer bare litt?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, hvordan det? Er du stygg siden du tar til takke med å være nødhullet til en eller annen player?

Du høres ut som en bitter gammel kjerring, haha. Er langt ifra stygg;) driter i utseendet ditt, men virker som om du er litt småstygg i hodet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...