AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 #1 Skrevet 16. juni 2014 Har tatt to p-sprøyter, altså har jeg gått på dette i seks måneder. Den første tok jeg i november, så februar, så skulle den ha "gått ut"(?) i mai. Mistet mensen fra første dag. Begynte på p-piller (Loette) datoen jeg skulle ha tatt den siste sprøyta for å gi syklusen litt hjelp. Har hørt at det kan fungere. Siste pille tok jeg på onsdag i forrige uke. Idag fikk jeg mensen, har menssmerter og det som hører med. Lurer fryktelig på om jeg er så heldig å ha fått tilbake eggløsningen med en gang? Eller kan man ha mensen uten å ha hatt eggløsning? Jeg fikk ikke så mye info om p-sprøyta før jeg tok den, og er veldig redd for at jeg ikke kan bli gravid på to år... Noen erfaringer? Vær så snill å ikke skrem meg mer enn nødvendig, men vær så snill å vær ærlig. Anonymous poster hash: a3513...be4
Chizue Skrevet 16. juni 2014 #2 Skrevet 16. juni 2014 Jeg fikk veldig lite info om P-sprøyta da jeg tok den aller første gang. Jeg fikk ikke mensen tilbake igjen før det hadde gått 7-8 mnd'er. Men fikk streng beskjed fra lege at selvom jeg ikke hadde mensen så måtte jeg bruke kondom da du aldri vet om du kan ha hatt eggløsning eller ikke. Det beste var å la mensen få lov til å komme naturlig tilbake Da den kunne være borte i opptil 14mnd'er. Men kunne likevel bli gravid selvom jeg ikke hadde fått mensen igjen.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 #3 Skrevet 17. juni 2014 Man kan ha mensen uten eggløsning. P-sprøyten inneholder voldsomme mengder hormoner og kan klusse til syklus og eggløsning i lang tid fremover.Anonymous poster hash: de9b1...588
Gjest crem Skrevet 9. juli 2014 #4 Skrevet 9. juli 2014 jeg har selv gått på p sprøyta, men i nesten 6 år... tok siste i desember, fikk en liten blødning i mai og to store i juni, og ekstreme menssmerter ( fikk ikke sove, klarte ikke spise og hadde PMS fra helvete) haha.. i følge menskalkulatoren, skal jeg ha mensen om et par dager. men siden ingen PMS symptomer har vist seg, bortsett fra litt ømhet i korsryggen, tror jeg ikke jeg får mens med det første... så det har gått ca. 4 mnd siden sprøyta visstnok skal være ute av kroppen, men tror ikke jeg er i normal syklus ennå for det.. jaja :-)
Teriyaki Skrevet 9. juli 2014 #5 Skrevet 9. juli 2014 Hvis du begynte på p-piller, så har du ikke hatt mensen, men bortfallsblødning. Det vil da si at du ikke har hatt EL.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå