SiMa Skrevet 17. juni 2014 #21 Skrevet 17. juni 2014 Jeg vet at en (dyktig) profesjonell fotograf gjør mye både før og etter at bildene blir tatt, at de har mye dyrt utstyr etc. Og ut i fra tiden de bruker, utstyret og dyktighet, er ofte ikke prisene urimelige. Men det er dessverre for mye for vår lommebok. Vi kunne valgt en "billig" løsning, en time i studio med en fotograf som gjør halvhjertet innsats, men hvem har lyst til det? Da bruker vi heller vår dyktige hobbyfotograf. 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #22 Skrevet 18. juni 2014 Jeg vet at en (dyktig) profesjonell fotograf gjør mye både før og etter at bildene blir tatt, at de har mye dyrt utstyr etc. Og ut i fra tiden de bruker, utstyret og dyktighet, er ofte ikke prisene urimelige. Men det er dessverre for mye for vår lommebok. Vi kunne valgt en "billig" løsning, en time i studio med en fotograf som gjør halvhjertet innsats, men hvem har lyst til det? Da bruker vi heller vår dyktige hobbyfotograf. Da håper jeg dere betaler vedkommende litt for jobben og har i bakhodet at vedkommende ikke kommer til å føle seg som en gjest lenger. Anonymous poster hash: a5091...8cf 2
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #23 Skrevet 18. juni 2014 Hvor mye skal man betale fotograf i familien da? Dere som har meninger om det meste her kan jo svare på det også Anonymous poster hash: cb5da...2a0 1
AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 #24 Skrevet 18. juni 2014 Hvor mye skal man betale fotograf i familien da? Dere som har meninger om det meste her kan jo svare på det også Anonymous poster hash: cb5da...2a0 Skjønner ikke helt poenget med å formulere seg sånn, men ok: Kommer an på endel ting, det. Skal vedkommende ta bilde av dere hele dagen, eller bare deler av den? Har h*n et yrke som er tilknyttet fotografi, eller er det rent hobbybasert? Skal h*n redigere bildene i etterkant? Og så videre.Anonymous poster hash: 2d74c...56f 2
SiMa Skrevet 18. juni 2014 #25 Skrevet 18. juni 2014 Da håper jeg dere betaler vedkommende litt for jobben og har i bakhodet at vedkommende ikke kommer til å føle seg som en gjest lenger. Anonymous poster hash: a5091...8cf Det er snakk om maks en time mellom vielsen og selskapet, ikke i selve selskapet. Hvilket grunnlag har du til å mene at vi bør betale for tjenesten? Vi yter hverandre store og små tjenester hele tiden, føler ikke at vi "skylder" noe i dette regnskapet. 1
SiMa Skrevet 18. juni 2014 #26 Skrevet 18. juni 2014 Skjønner ikke helt poenget med å formulere seg sånn, men ok: Kommer an på endel ting, det. Skal vedkommende ta bilde av dere hele dagen, eller bare deler av den? Har h*n et yrke som er tilknyttet fotografi, eller er det rent hobbybasert? Skal h*n redigere bildene i etterkant? Og så videre.Anonymous poster hash: 2d74c...56f Jeg er også litt nysgjerrig på hva du mener vil være riktig betaling. Verken yrke, utdannelse eller jobb er fotorelatert. Som nevnt over, det er snakk om maks en time før festen begynner. Vi forventer ingen redigering i ettertid, men det kan hende h*n gjør det ut fra egen "stolthet". Vi verken ber om eller forventer at h*n tar bilder under festen. Som nevnt, vi utveksler tjenester "over en lav sko". Jeg har en viss formening om "økonomisk verdi" på i hvert fall for noe av det jeg gjør for h*n/familien. (Har blitt tilbudt penger av andre for å gjøre det samme, men synes det er greit å kunne bidra med ting uten å ta betalt.) Selv om det aldri ville falle meg inn å føre regnskap kunne det vært gøy å sammenligne, og det virker som du har litt greie på/har en begrunnet mening om hva som ville være "rimelig betaling". 1
Gjest Ildergreier Skrevet 21. juni 2014 #27 Skrevet 21. juni 2014 Dette er den ene dagen du ikke vil satse på en hobbyfotograf eller lignende. Dere kommer til å andre. Det er verdt det, selv om det er mye penger Anonymous poster hash: 18b69...5b7 Ja, de vil nok angre.
Jade Skrevet 22. juni 2014 #28 Skrevet 22. juni 2014 Hvis hobbyfotografen er flink, så trenger de ikke å angre. Mange av de flotteste bildene vi har fra bryllupet vårt, var tatt av gjestene. Noen av de var faktisk finere enn fotografbildene! Men det er jo litt gambling om man ikke er sikker på hvor flink hobbyfotografen er. Og om de har gjort dette før, osv. 2
Gjest Ciegus Skrevet 22. juni 2014 #29 Skrevet 22. juni 2014 Det er jo forskjell på hobbyfotografer. Mange er dyktige, mange er ikke. Mange proffe har jo vært hobbyfotograf en gang i tiden. Vår fotograf er en blanding av proff og hobbyfotograf.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå